Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Ja AF klarar man sig gärna utan om man kan Glad

Hehe, lycklig vovve med andra ord. Snacka om att lusläsa tidningen. Måste varit lokaldelen, sektion "kontaktannonserna" Flört

Jodå, stygnen hade vuxit in i fingret, eller tja inte alla. Av 9 stygn så var det 3-4 som satt väldigt djupt och ett som satt så djupt att läkaren funderade på om hon skulle behöva bedöva mig och skära upp för att komma åt.
    Men jag sa att det ju gör lika ont att bedöva (alltså att sätta sprutan) så hon räknade till tre och jag bet ihop medan hon drog till hårt i det lilla spröt av suturen som hon fick tag i och grävde in saxen under knuten.

Det var ju massor med död hud också så det var svårt att se när jag var där. Men nu när den mesta svullnaden efter "misshandeln" lagt sig och jag fått bort massor med död hud så ser jag att hon verkar ha skurit rakt igenom stället där knölen satt. Så det kan vara därför hon inte såg den.
    Jag ska få en återbesökstid om några månader så då får jag ta det med henne då om det inte känns bättre... 

• Chicita

Min lilla hund har fått för sig att han är en jakthund. 
    Vi har mycket rådjur i området här och för ett tag sen såg vi ju också en flock vildsvin. Så nu är det nosen i backen och superfokus när vi är ute.
    Och självklart den älskade piipisen i munnen Tungan ute 

I dag är det rätt fint höstväder, men kallt.
    Jag håller på att bli sjuk så jag hoppas att vi får några dagar utan blåst nu eftersom man kan klä sig för nästan allt utom vind och jag har hur som helst inga riktigt bra vind-kläder.
    De jag har som ska stänga ute blåsten är för täta så då blir jag svettig och måste öppna kläderna, vilket innebär att jag blir avkyld. 

• Chicita

Maken är på konferens nu.
    Dom åkte i dag och kommer hem på lördag runt 17:30 tiden.

Konferens lät så trist, jag var inte avundsjuk alls.
    Men sen fick jag se att dom skulle bo och konferera på Yasuragi Hasseludden och dom hade massor med möjligheter att delta i badcermonien, Qigong och annat sånt så jag misstänker att det blir konferens mellan 10 och 15 med avbrott för två fika och lunch.

Så i dag har jag och hunden gått ett par halvlånga promenader för att kompensera för allt gott vi äter nu när vi är "ensamma och övergivna" :P 

• Chicita

Ja jag hade gärna kunnat följa med på den här konferensen Tungan ute

I morse duggregnade det små halvfrusna iskristaller. Så det var inte roligt alls att gå ut på morgonpromenaden Obestämd
    Ska jobba i kväll så brorsan kommer och går en eftermiddagspromenad med hunden i dag då inte maken är hemma, men jag måste försöka övertala hunden att följa med på en kort kisstur (även om det så bara blir utanför dörren) innan jag åker till jobbet annars får han vänta så länge på att gå på toan

• Chicita
    snowstars skrev 2012-10-13 14:47:09 följande:

Jag har så mycket stil att jag inte vet var jag ska göra av den :-P

Igår köpte jag en liten chipspåse. Alltså en såndär miniliten för sju kronor. Räckte faktiskt bra med en sån framför X-factor :) Så nu är jag glad att jag kommit på ett annat sätt att inte överäta onyttigheter.

Ja det är ett bra sätt. Godis men begränsad mängd om man inte kan avstå helt
  • Chicita

Ja vi konstaterade i dag på jobbet också att det ju ofta är så att man känner sig tvingad att äta upp hela påsen. Det är väl något mentalt liksom.
    Så det har jag börjat jobba på. Jag behöver inte äta hela påsen godis på en gång, jag kan spara...
    Även om det sitter hårt inne, och även om det "bara" är 4-5bitar kvar av hela lördagsgodispåsen Flört 

• Chicita

Ja det är ju också en bra idé Glad

När maken var borta så åt jag chips här hemma. Men jag tröttnade efter halva påsen, tog någon näve till dagen efter men sen fick maken äta upp resten när han kom hem Glad
    Kände mig riktigt duktig eftersom jag normalt sett helst äter upp allt på en gång och inte sparar alls.

• Chicita

Det låter ju som att du har ett litet flyt just nu snowstars Skrattande

Här kämpar jag i motvind känns det som.
    Men men det är ju bara att fortsätta kämpa Glad 

• Chicita

Det är väl mest lite allmänt.
    Vädret är trist, yrseln finns kvar även om den inte är så illa som den var när det var värst, hunden vill inte ut och gå (han gillar inte regn), ont i det där fingret jag opererade, ett knä börjar knasa nu igen (händer lite då och då) osv.

Så bara många småsaker liksom som blir en stor bromskloss i slutänden. 

Svar på tråden Walk a mile!