Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Hehe... så där var det förförra sommaren när jag precis fått hem hunden och började upptäcka att jag kunde gå längre än jag trott innan.
    Vi skulle bara ta en halvlång vända, men man kan på flera ställen välja att gå raka spåret hem eller en kort omväg. Och av någon anledning så valde jag alla omvägar jag kunde välja. Så vi var nog ute i 2,5 timme istället för dom 45 min till en timme jag hade tänkt mig.

Nu har det inte blivit mycket alls pga yrseln. Och även tidsbrist, men jag försöker få minst en halvtimmespromenad om dagen, oavsett om det blir på bandet eller utomhus Glad

Bok kan jag inte lyssna på när jag går eftersom jag måste ha koll på hunden och omgivningen.
    Finns inte en enda som signalerar när dom kommer med cykel, och kommer dom för fort så finns det risk att han hoppar fram och ska skälla på cykeln, vilket ju inte är så lämpligt och säkert Obestämd 

• Chicita
    Oniq skrev 2012-07-06 15:11:17 följande:
    talkbok.. jag kan ju inte ens skriva *haha*..eller är det svengelska?
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Eller var det en bok med talk... ifall du får skavsår någonstans på vägen? Flört
  • Chicita

hehe... som mig nu då... 
    I morgon ska vi ut och käka. Det blir garanterat efterrätt också. Så det måste promeneras mer i dag för att väga upp lite Flört 

• Chicita

Tack snowstars Solig

Nu har vi varit riktigt duktiga också.
    Skulle till macken och köpa chips för att fira lite (gå dit alltså) men dom hade inga vickningschips. Inga lättsaltade heller och vi ville dippa...
    Så vi fick fortsätta till affären. Omvägen till macken blev ca 1,5 km räknade vi ut. Så nu har vi gått ungefär 6 km för att få lite chips.
    Det känns rätt ok Skrattande 

• Chicita

Regn regn mer regn och lite skyfall... Så ser prognosen ut i dag. Så det blir några 5-minutersvändor så hunden hinner kissa lite i alla fall men annars inget speciellt.
    Dunderförkyld också, men det är smällar man får ta Flört 

• Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-07-08 16:07:14 följande:

Hur var middagen i lördags? Vad åt ni för gott?

Här har det varit skyfall mest hela dagen och lite åska (alltför lite om du frågar mig).

Jag försöker göra lite innegympa men det går sådär. Gick upp 3 kg på bröllopsresan som jag gärna vill bli av med igen... Blir lätt så när det serveras vaniljkrämsfyllda croissanter och panna cotta till varje frukost! (För att inte tala om övriga 20 sorters bakverk, ost och salami...). Vrålgod cappuccino hur mycket man ville också. Ojoj. Och goda viner.

Ja, ni fattar... :)

Det var supergott.
    Vi åt oxfilé provencal med portvinssky, potatiskaka och vitlökssmör, det var även parmalindade smörstekt sparris med på tallriken Glad

Maken tog 3 tryfflar till efterrätt och jag tog Lakris creme bruleé med hemgjord hallonsorbet
    Mycket mumsigt

Jag vet vad du menar, jag gick också upp på vår andra resa...
    På tok för god mat Skäms 
  • Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-07-08 16:19:01 följande:
    Mmm, jag som redan var hungrig... ;) Låter supergott!
    i dag blir det i stället bara soppa Flört
  • Chicita

Här regnar det för ovanlighetens skull Flört
    Håller på att tvätta lite, bland annat ska en bit linnetyg "tvättas sönder" så jag bryter ner fibrerna lite där och får det lite mer mjukt och följsamt.

• Chicita
    Oniq skrev 2012-07-09 12:36:37 följande:
    Fördelen med spöregn är ju att man nästan är ensam ute och går så då är det inte lika pinsamt om man ser ut som en tok när man försöker stolpa fram med dom där stavarna. :)
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Det är bra, tänk positivt Flört

Jag får ju lov att bära ut hunden när det regnar för han vägrar.
    Så att bära ca 8,5 sprattlande kilon 500 meter eller längre är jobbigare än man tror. Och om jag inte kan locka med honom lite längre än jag orkar bära så får jag ju upprepa denna procedur ca varannan timme så han inte fyller upp blåsan allt för mycket
  • Chicita

Skönt Glad

Här regnar det och regnar och regnar...
    Och för omväxlings skull så ösregnar det Skrattande 

Svar på tråden Walk a mile!