Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Loanne skrev 2013-02-09 17:15:53 följande:
    Ojoj, verkar som om jag borde börja släktforska?!? 
    Ja vem vet, det kanske finns en snart 8-årig Paytons Elox Endurance i ditt släktträd någonstans SkrattandeFlört

Just nu har han bestämt sig för att sitta i mitt knä, men jag har inte riktigt plats för tillfället, så då ligger han klistrad mot mitt lår med huvudet instucket under armen på mig "bara för att"-liksom Solig
    Nyss inkomna från en liten 25-minuterstur, det blåser småspik ute
  • Chicita
    Loanne skrev 2013-02-09 19:50:06 följande:
    Skojar du, småspiken står som spön i backen! Jag har ändå tvingat mig ut på två promenader idag, men kallt var det. Nu blir det räkmacka och ett (eller två?) glas rödvin, så att man orkar ta sig igenom Melodifestivalen...

Gullig och personlig verkar din hund, förresten! Oavsett släktskap... 
    Vi tog ett glas vitt till maten. Men det blir kanske ett glas till senare. Och eventuellt lite Baileys coffee också. 
    Man behöver något att värma sig med när det är så trist och kallt ute.

Ja han har väldigt mycket personlighet. Han förstår många ord också så man kan liksom "prata" med honom och få reaktioner. Så det är lite kul.
    Det tråkigaste är att han är väldigt osäker, anfall är bästa försvar. Så han skäller och "attackerar" nästan alla hundar vi möter. Så vi får hela tiden förklara att han är hundrädd, och han vill skrämma dom andra så att dom inte kommer nära honom. Samtidigt som han är grymt sugen på att hälsa på dom.
    Vissa hundägare säger då "det är lugnt släpp fram honom" och andra muttrar något om "ouppfostrad hund och inkompetenta hundägare" medan dom skyndar därifrån... 

Så där är pipleksaken bra att ha. Den funkar ju som ljuddämpare liksom Flört 

Min boll. Ta den om du vågar... och vågar du, så får du kasta den. Min, min bara min...

Vadå för grop? Det såg ut så här när jag kom... Jag bara ligger här och ööööh... vaktar så att ingen tar min skruv...

Stör inte... jag sover...

• Chicita

Vår hund är en omplacering.
    Dom fick en pojke som var superallergisk och det blev rätt akut att göra sig av med hundarna.
    Dom hade 3. En var redan tillfälligt omplacerad pga att den blev lite mobbad av dom andra två (aningen större hundarna) och dom hade inte riktigt haft tid och energi att ta hand om det så där i slutet av graviditeten / början av bäbistiden, så den fick vara kvar där. 
    Dom andra två var vår hund + en avelshanne som dom var fodervärdar åt själva.
    Det var först meningen att båda dom hundarna skulle komma till oss och det var inte säkert att det skulle vara permanent.
    Men samma dag som dom kom hit med hundarna så ringde ägarna till avelshannen och sa att dom hittat en annan fodervärd och att överlämningen skulle ske samma dag.
    Så han gick från att vara en hund i en flock med matte och husse som båda är väldigt aktiva och vana hundmänniskor, i en liten trea (eller egentligen tvåa, men ett inre förråd var ombyggt till kontor).
    Till att vara ensam med två hundovana personer som inte är jätteaktiva (jag kan ju inte pga skador) i ett stort hus på 200 kvadrat.
    Så han blev jätterädd att bli övergiven av oss också, och så hade han ju (enligt honom själv) fått det stora ansvaret att vakta hela huset och oss två. Ett stort ansvar att axla för en liten vovve.
    Vi har jobbat mycket med att han ska känna sig trygg och förstå att jag och husse har kontroll, att han inte behöver vakta oss och att han inte behöver vakta huset heller. Samt att vi alltid kommer tillbaka, även om han får vara hos hundvakt någon gång ibland - men väldigt sällan... Glad 

• Chicita

Ah du menar Scandic Snowstars Glad
    Relativt nybyggt (10 år gammalt hotell eller nåt), ser ut som en hoppbacke Flört

Ja att ut och gå tillsammans kan vara rätt trevligt Glad
    Det jobbigaste här är väl att vi inte kommer så långt innan hunden tvärvägrar och ska hem igen *hehe*

Då får vi hålla tummarna för det snowstars. Extra pengar är aldrig fel Glad

• Chicita

Vi gick lunchkissningen nu. Jag måste till jobbet och han behövde lyfta benet innan jag åkte... Flört
    Men det blev bara en kvart typ. Han frös och ville in pga att det snöade.
    Tredubbla fleecetäcken räckte inte tydligen för min lilla fryslort och jag trodde ju aldrig att han skulle behöva overallen när det bara var -4
    Den brukar vi använda när det är under -10 

• Chicita
    Loanne skrev 2013-02-11 14:35:40 följande:
    Jag är också väldigt frusen idag, precis som din hund (igen!!!). 
    Morgonpromenaden blev en förmiddagspromenad idag, och i eftermiddag blir det promenad med mannen!

Läste ditt tidigare inlägg om när hunden kom till er, och tyckte synd om den lille stackaren som var så osäker och dessutom trodde att han måste vakta er och hela huset... Skönt att han kom till ett bra hem och att det är bättre nu!
    Haha.. ni verkar ha någon mental koppling ni två Flört

Ja nu har han till och med förlåtit sin gamla matte och husse för att dom "övergav" honom. Och han skäller inte längre på alla som är ute och går med barnvagn eftersom han tror att det är "hans" bäbis i vagnen.
    Men han är ju fortfarande väldigt osäker och känner att anfall är bästa försvar. Det kan vara svårt ibland när man möter andra hundar eftersom dom ju inte vet varför.
    Man får höra rätt ofta att man inte kan hålla ordning på hunden eller att man är en dålig matte/husse.
    Det mest irriterande är ju de gånger som deras hund börjar skälla och dom ändå tycker att det är mitt fel Tungan ute 
  • Chicita

Här snöar det fortfarande. Har snöat konstant (mer eller mindre) i 2 veckor...  Obestämd

• Chicita

Här är det sån där halvfrusen sörja som dom sen har kört på med skotrar och bilar så att det är liksom "skiktade lager" som glider runt.
    Det är liksom fast underlag samtidigt som det är issörja...

• Chicita

Yes jag fick det andra jobbet också... Så nu har jag två.
    Ett mer "fast" på 50% (som ser ut att bli mer nu) och så extra vid behov på ett hotell nu. Skönt att få komma tillbaka till den branchen igen :D 

Svar på tråden Walk a mile!