Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Har knappt varit ute och rastat hunden men däremot traskat massor på jobben.
    Få se om tiden kommer tillbaka snart. Lusten kommer väl tillbaka med vårsolen hoppas jag Glad 

• Chicita

Urk.. jag tror jag har blivit matförgiftad...
    Illamåendet kom helt plötsligt, ca 4 timmar efter att jag ätit.
    Lyckades hålla mig på benen tills jag stängde butiken i alla fall men nu har jag kraschat i soffan

• Chicita

Jag har kunnat sova hela natten, vaknade och mådde rätt ok. Började känna mig lite lätt illamående efter en stund men har i alla fall varit ut på en kort rastning med Elox och fått i mig en yogurt som jag hoppas få behålla.

Det verkar som om förkylningen som jag gått och dragit på sen i höstas har brutit ut äntligen. Så det kan ju vara så att jag mådde extra dåligt i går pga att den var på väg att slå ut också. 

• Chicita

Tja det kanske är när saker börjar kännas som att dom ger energi istället för att bara ta....
    När man börjar längta efter något att riktigt sätta tänderna i och man kan hålla kvar fokus på det man håller på med längre än bara en kort stund?

• Chicita

Det är nog viktigt att du hittar glädjen i att göra saker igen. Om du påbörjar något och inte orkar klart så låt det inte slå ner dig i skoskaften.
    Då var det bara meningen att du skulle samla energi och göra det en annan gång Solig 

• Chicita

Det var meningen att maken skulle åka på någon jobbresa (konferens och teambuilding) nu torsdag till lördag och vi har fixat med mitt jobb och hjälp av brorsan för att få till passningen med hunden (jag ska vara helt ledig i morgon och lördag, och bara jobba 4 timmar på fredag kväll men eftersom det tar minst en timme att ta sig enkel resa till jobbet så ska brorsan åka hem och ta en promenad med Elox på kvällen på fredag så att jag inte behöver känna mig så stressad om det tar längre tid hem än jag tänkt mig).
    Men nu kanske maken inte kan åka.
    Det projekt som han har jobbat med nu i ett par år ska ut till klienten på måndag och dom har lite buggar som måste fixas innan det och då är det ju inte så lämpligt att åka på teambuilding just nu.
    Så han sitter vid datorn nu och kodar för fullt för att förhoppningsvis kunna hinna med tåget som gick runt lunchtid i morgon och ha projektet bugg-fritt då...

Men till mina planer hörde flera täta kortare vändor med hunden (eftersom jag inte vågar mig på någon långpromenad på egen hand) och kanske om Elox hund-tjejkompis är hemma och promenadsugen så kanske vi kunde gå en vända med henne och hennes matte också...
    Vi skulle också gosa ner oss i soffan och kolla på filmer som bara jag vill se och dela på en påse chips... Alltså jag och Elox... utan maken Tungan ute 

Få se vad som händer med alla planer nu då om han blir hemma...  

• Chicita

Jamen exakt Skrattande
    Och att inte behöva bry mig om och anpassa mig efter vad maken äter eller inte äter (han är kinkig så det är extremt ibland) hade ju också varit helt underbart... Bara att få kunna äta PASTA Skrattande
    Men tja, det är ju skönt att ha honom hemma också...
    Men man behöver ju få egentid ibland och inte behöva anpassa sig efter någon annan oavsett om det är ett kärt besvär eller ej Glad 

Vad härligt snowstars Glad 
    Jag hade problem på morgonpromenaden i dag, men det skrev jag om i en annan tråd  (BT-Veteraner) så jag hoppar över det här Flört 

• Chicita

Det här kommer bli en jobbvecka att räkna med.
    Ett dubbelpass och så klämmer jag in lite helgjobb (fredag + lördag) innan vi far iväg 14 mil för att byta till sommardäck...

Jag hoppas hinna få in lite promenadtid i alla fall. Annars får jag väl helt enkelt försöka gå lite extra på jobbet och kanske stå och jobba istället för att sätta mig när tillfälle finns på hotellet Flört 

• Chicita

Ja är det inte typiskt passionsblomman 
    FK och AF brukar alltid ha massa åsikter. Men jag hoppas att dom kommer fram till att du har rätt till hel sjukpenning fram till - och efter operationen.

Loanne Ja det blev 12 timmar i dag. Så trött i huvudet nu att jag inte riktigt orkar tänka ens Tungan ute 

Svar på tråden Walk a mile!