Ja yrseln är ju en sån sak som lätt kan ta över om man ger upp. Man måste ju bekämpa den med allt man har.
Hitta sätt att ta sig från A till B på ett säkert sätt är inte det lättaste. Visst buss går ju, men man ska ta sig till och från bussen också + att yrseln kan göra att man lättare blir åksjuk.
Jag har lärt mig att jag inte ska äta precis innan jag sätter mig på bussen. Och om jag måste göra det så bör jag sitta så jag ser vägen och inte läsa en bok eller pilla på telefonen som jag brukar göra annars...
Men alla törnar i livet, alla skador har lärt mig att det inte är någon idé att gräva ner sig. För ju mer man tycker synd om sig själv - destå svårare är det att ta sig ur det hela.
Jag kan inte träna... Det går inte, jag får inte göra många saker som andra tar för "basic" och som "alla kan". Men jag tränar på mitt sätt så mycket jag känner att kroppen orkar och vill.
I går kväll upptäckte jag att jag nog hade gått och stått lite för mycket för att mina fötter och ben skulle må riktigt bra.
Men det är ju bara nu under upplärningstiden på nya (extra) jobbet som det kommer bli så här mycket dubbelpass liksom.
Sen kanske det blir max 1 gång i veckan... kanske inte ens det. Någon gång i månaden eventuellt...
Och det ska jag klara.
Jag klarar det ju nu, så även om det är på gränsen av vad som funkar för mig så går det ju. Och då ska det gå ännu bättre när det inte blir så ofta + att man ju vänjer sig med