Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Vi har börjat köpa dom där "dinnerbites" (tror jag dom heter). Det är som typ 1/4 Magnumglassar i lite folie. Perfekt mumsbit till kaffet.
    Och det räcker faktiskt med en Glad 
    Och så har vi alltid en sån där låda med Lindts choklad hemma. Styckeförpackade små (25 gram?) mörk choklad med lite lätt mintsmak.
    Det är också jättegott till kaffet, och om man bara är sugen på något litet så räcker det för att stilla det värsta behovet. Glad 
    Jag har märkt rent generellt att jag blir mer nöjd om jag tar mörk choklad.
    Och samma om vi går och köper såna där praliner som säljs styckevis. Gör vi det så räcker 10 praliner betydligt längre än 1 ask Alladin (av någon konstig anledning Tungan ute )

I dag är det första dagen på den här otrevliga veckan. Jag har migrän och ont i bihålorna och känner mest för att krypa ihop i sängen och aldrig mer titta fram under täcket.
    Men nu ska vi till brorsan och brorsdottern och lämna deras påskägg.
    Och eftersom det är sååååå synd om mig så kommer vi nog att köpa något eget påskgodis till oss själva också Tungan ute 

• Chicita

Till nästa vinter ska jag försöka mig på att sy en typ av mössa med hals på. Eller snarare en fuskpolo som går ända upp över öronen på Elox.
    Har sett en bild på det. Men inte tusan betalar jag 600:- för en liten bit fleecetyg, 15 cm resårband och lite tråd Tungan ute 
    Det gäller bara att prova sig fram tills man får något med bra passform och plats för öronen Glad 

• Chicita

När det gäller hundkläder, medeltidskläder och sånt så bryr jag mig inte så mycket om ifall det blir lite snett och vint.
    Det ger bara grejorna karaktär liksom Tungan ute 

Måste dock skicka min älskade symaskin på service. Det är andra gången den skriker om service nu, den första gången ignorerade jag och nu har något börjat låta illa i den när jag syr. Så om jag inte gör något snart så har jag nog ingen maskin alls snart Obestämd 

• Chicita

Bra jobbat passionsblomman Glad
    Du är helt klart värd den där efterrätten i dag (eller i morgon).

Min migrän har gått från redigt jobbig till outhärdlig och jag börjar få synbortfall. Ska gå och sova en kortvända och se om det hjälper 

• Chicita
    passionsblomman skrev 2013-03-29 20:36:46 följande:
    Chicita-GÅ OCH LÄGG DIG! Jag säger som jag brukar härhemma: lägg märke till att det inte var en fråga!
    Seså-vila!

Kram!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    ja mamma Oskyldig

Jag har sovit någon timme faktiskt. Och sen satte vi oss i soffan.
    Jag har suttit och blundat medan vi haft på extramaterialet till LOTR på vääääldigt låg volym och maken har masserat nacken, fötterna och triggerpunkter på händerna.
    Så nu är det "bara" huvudvärk.

Men det blir att gå och sova före 22 i kväll i alla fall Glad 
    Och jag försöker lägga mig och vila ögonen lite då och då så att inte migränen ska återvända. Men om jag lägger mig och sover igen nu så kommer jag vakna i natt och inte kunna somna om Obestämd 
  • Chicita

Migränfri i dag, tack och lov.
    Det har varit full rulle på jobbet. Tror inte att jag haft så mycket att göra i affären på flera månader faktiskt. Så det var skönt att det kom nu när jag jobbade så att det syns att jag också kan sälja Skrattande 
    Sen tog vi en halvlång promenad med hunden.
    Så i kväll blir det chips och dip och något gott att dricka till Glad

Moccamastern är helt suverän Loanne. Vi köpte en sån för några år sen och vi älskar kaffet vi får där.
    Och det går ju så snabbt att brygga också Skrattande 

• Chicita

Vi har fastnat för Hot & Sweet-dip Glad 
    Vitlöksdip är jättegott till ostbågar av någon konstig anledning. Men det är sällan vi äter ostbågar här. Och om vi gör det så hoppar vi över dippen.
    Men en vitlökstokig kompis testade det en gång och på den vägen är det så att säga Flört 

• Chicita

Elox älskar ostbågar, så vi brukar passa på när husse är bortrest Flört
    Chips går också ner förståss. Men om han får välja så är det ostbågar som är nr 1...

Wienerbröd med medwurst... Jadu... Det lät spännande Tungan ute

Popcorn är gott, men jag får alltid skal innanför tandköttet Obestämd Och så kan vi inte ge till hunden, för han får så ont i magen (och kräks) när han äter majs i någon form över huvud taget...
    Och han får alltid smaka på det vi äter (om det inte är choklad då)... 

• Chicita

Vi har i princip ingen hundvakt....
    Fd ägarens farmor och farfar brukade vara hundvakt ibland. Men farmor där har blivit så väldigt dålig nu så vi vill inte belasta dom...
    Brorsan kan komma och gå ut med Elox någon gång om han är hemma och vi jobbar heldag. Men det är ingen bra miljö för Elox att vara hemma hos honom.
    Men det brukar bli popcorn när vi går på bio Glad Det är liksom tradition Tungan ute

Hehe ja det måste du nästan göra Skrattande
    Min låtsasfarfar åt gärna ost med senap på (bara så, rullade ihop och åt som det var) och det är rätt gott. Med rätt ost och rätt senap så påminner det lite om julskinka i smaken Glad

Svar på tråden Walk a mile!