Walk a mile!
Jag tror faktiskt inte folk i allmänhet tycker att man är så värst duktig för att man går ut och går. Det är därför det är skönt med en tråd för promenerare. Eftersom "hallå, man börjar bränna fettet först efter 30 minuter och pulsen ska upp på minst si och så och du äter väl LCHF, för svordomen framför andra stavas k o l h y d r a t" Och så vidare....
Sedan kan mna ju ibland vara extra sårbar inför en kommentar, även om den mest kanske är menad som en spontan reaktion på något-som att man tycker en tid och en sträcka stämmer dåligt överens.
För några år sedan var jag på G med mina promenader och sökte pepp ihop med andra, men, dessa powerwalkare sade sig gå många många km mer än jag klarade även om jag maxade. Idag har jag kollat upp deras siffror och konstaterar att normalt sett så ligger de tiderna och sträckorna mer under jogging än att gå, precis som jag trodde. Men för mig var det deppigt och splittrande att se deras redovisningar, för jag kände att det tog på mitt eget och ja blev mindre nöjd med det jag gjorde, så jag slutade prata om min träning med just dem, för de var på en annan plats än jag liksom.
fast det är ju hårfin balans och skillnad ibland ändå. för ibland behöver man kanske lite pusch, eller ett ggott råd-och ibland vill man bara att folk ska hejja på en. Och ibland stämmer det man vill och det man behöver dåligt överens.