Walk a mile!
Tack hörni!
Och Oniq-JA det GÅR!!!
För tro mig när jag säger att jag verkligen aldrig i hela livet sprungit och det är något av en sensation att jag ens kommit på tanken NU, med värken jag dras med och allt. Jag är mycket glatt överraskad att kroppen uppenbarligen svarar så pass snabbt att det räcker med några få veckor för att komma över den där värsta jag D Ö R-gränsen. Kan jag-då kan vem som helst, så är det! (om man inte har andra hinder än sin taskiga kondis vill säga)
Och nu så här när den 6:e veckan börjat, så har faktiskt det där bröjat smyga sig på som alla talar om-att jag faktiskt känner lust att ge mig ut och även när jag springer därute och det är jobbigt, så är det ens slags skön jobbighet. Det där med endorfinerna stämmer visst... Jag känner mig som värsta vinnaren och hur glad som helst.
Det bästa med min egen utmaning är att jag tagit samma runda som jag hittills gått och så springer jag så lång del jag orkar. Efter det går jag raskt resterande, och sammanlagt har jag då haft min timme ute. Nu har jag snart "sprungit upp" hela rundan, vilket gör att timmen ju krymper ner. Alltså har jag förlängt rundan, för jag känner spontant i kroppen att det är väldigt bra att fortsätta gå i högt tempo en stund efter att man sprungit det man klarar. Så, fortsätter jag med det här, så kommer det att bli raska promenader och löpning (lufsning) minst en timme, minst varannan dag. Det måste ju bara i längden ha positiv effekt på vågen och livskvalitén.