Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Walk a mile!

Vi parkerade bilen på skolan, så det blev väl ett par kilometer promenad i alla fall. Å andra sidan vart det nästan 300g strip steak och en bit cheesecake efter det.

Vi hade dessutom bokat biljetter till fel bio, vilket vi inte insåg förrän vi satt på restaurangen (vid 19, biljetterna vi bokade var till 18.15) - så det blev till att köpa nya biljetter, som tur var så hade jag bioklubbspoäng till en biljett i alla fall.. Alltid något. Men jag var måttligt road just då..

• izredam

åh, tur att det var bättre än vanligt idag då :) Är tack och lov förskonad från svårare smärtor... ytterst tacksam är jag!

Idag är katten och blir kastrerad och vaccinerad - de skulle passa på att ge henne en spruta idag så vi slipper komma tillbaka om en månad för det. Får se hur dyrt det blir, glömde fråga nu i morse också... Hursom så vet jag inte om det blir någon ordentlig promenad, träningsvärken hänger kvar och vi har tvättid så jag springer i trappor istället :P

• izredam

Nu har vi fått hem katten, trött och lite orolig så gick hon fram och tillbaka i lägenheten och letade efter någonstans att sova. Tillslut tog hon i med alla de sista krafterna hon hade och hoppade upp i klätterträdet. Där sover hon nu, helt utslagen.

Såg förresten att ni pratade om ålder. Jag fyller 21 i september i alla fall... Så jag är ett sånt där cartoon networks barn som inte kommer ihåg när man fick internet hemma, men det blev folk av mig ändå ;)

• izredam

Jaha... Idag har vi inte gjort många knop efter tvätten. Vi hämtade katten och sen har vi mest suttit och tittat på varandra. Hjärnan är liksom inte med. Sov dessutom ett par timmar på eftermiddagen, på den nivån var det.

Tänkte ta en längre promenad imorgon på dagen. Och ev. tvinga med sambo till IKEA och sådär, vi behöver nya skärbrädor - de vi har ser jättetråkiga ut nu efter ett och ett halvt år :/

• izredam

Jag har slutprov i en tyskakurs som jag läser idag. Dessutom är jag förkyld och sådär, så jag har vilat i helgen. Plus att jag har åkt på att behöva oroa mig för min mamma också - hon hade ramlat i trappan i fredags och brutit tre kotor i ryggen. Så hon befinner sig på sjukhuset hemma i Skövde och jag har massa grejer att göra så jag kan inte åka hem och dessutom kan jag inte göra något vettigt för att hjälpa henne, för tillfället handlar det mest om tålamod... Värdelöst. Aja, det är väl bara att försöka bita ihop och vänta och se hur det går...

• izredam

Skulle gått ut på förmiddagen idag, men jag var i ett nästintill apatiskt tillstånd och bara stirrade rakt framför mig. Nu är i alla fall de där labbarna jag pratade om för ett tag sen redovisare, bara rapporterna som ska in och det är inte så jätteseriösa rapporter utan mer åt "vad hade ni problem med?" "hur testade ni programmet?" och sådär, så det kan inte ta många minuter att skriva det...

Ska försöka mig på att gå en sväng ikväll i alla fall, sambo ska iväg på träning och jag har sagt att jag ska gå ut när han är på träning så det ska jag försöka hålla nu i fortsättningen. Men jag skulle definitivt behöva lite pepp från er...

• izredam

Jag tog mig ut tillslut, blev bara 2,65km. Fick nämligen för mig att jag skulle springa ett par meter och se hur det gick och efter hundra meter gjorde knät så ont att jag övervägde att lägga mig ner och ringa dit sambo för att hämta mig, men jag tog mig hem i alla fall ^^

• izredam

Jag funderar på att åka med sambo ut på träningen i nästa vecka och gå där ute, det ligger lite utanför stan så det kan bli ett trevligt ombyte. Men nu är jag förkyld och har superont i huvudet. IGEN!

Imorgon har jag dessutom en tid för en magnetröntgen av knät (så att läkaren kan få se att det inte går att se något på röntgen så att jag kan få göra operationen så att jag kan slippa ha ont) - men jag hittar inte kallelsen så jag vet inte vilken tid jag har utan jag måste ringa dem det första jag gör imorgon bitti >.<

• izredam

Jag ska ut och gå ikväll tänkte jag, för att fira att jag har fått sommarjobb. Egentligen inte det jobbet jag ville ha så jag ska ge det jag hoppas på ett par dagar till innan jag skickar in kontraktet. Men ett jobb på ABB robotiics är helt klart meriterande när man läser till civilingenjör i robotik. Dessutom får jag exakt de veckor jag vill ha så att jag kan åka på semestern som planerat.

Det har ju varit dåligt med promenader men desto godare om bortförklaringar det senaste, nu får det vara slut med det!

Svar på tråden Walk a mile!