Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Walk a mile!

Sofiasmamma: jo, ska man jobba med flyg eller bilar så finns det inte jättemånga andra alternativ... Så ABB i västerås lär det bli om jag inte hör något från SAAB i veckan... Är du också härifrån?

Toscana är jättefint förresten, det är dit vi ska i sommar, blir min 4:e resa till italien, varav tre har varit till toscana och en ner till Neapel. Blir dessutom min och sambos första resa tillsammans, dock med pappa och hans flickvän, men han betalar så why not..

• izredam
    sofiasmamma skrev 2012-04-24 15:03:51 följande:

Yes! Infödd västeråsare. :) Min blivande sitter på robotics nu, som konsult, men han går på f-ledighet 1 juni. :)

Skulle så gärna åka till Toscana med hela min familj, föräldrar, systrar och deras familjer. Vore supermysigt!

Sedär, vart bor ni då?

Jo, jag har inte så stor familj, ensambarn som jag är... Men pappas nya har tre barn, men de får inte följa med i år utan vi åker själva den här gången. Tack och lov (inget illa menat mot dem, men jag vill inte åka på bilsemester genom europa med en 7-åring som inte kan sitta still i fem mil i bilen..).
  • izredam

Så jag är inte så sugen på att ta hela "familjen" med mig på sånt, men det hade nog varit en anna grej om jag hade haft syskon i min egen ålder och sådär... Ville jag få fram, men det skrev jag inte XD

• izredam

haha alla är härifrån då på något sätt då :P Vi har flyttat upp från Skövde/Mariestad nu för ett och ett halvt år sen för att plugga. Min utbildning finns bara här och hans var nyöppnad här så han fick flytta hit helt enkelt!

Vi bor på haga för tillfället, men letar efter något annat men som student så är det svårt att få ett bostadslån, så det är vi inte så sugna på att försöka med. Och att spara ihop till en bostadsrätt är också svårt.. Så vi står i bostadsköer och hoppas med allt vi har, men det kommer ta ett bra tag till innan vi faktiskt kommer härifrån...

• izredam

so much for "inga mer bortförklaringar" - drog till med ett ordentligt migränanfall igår som gick över först nu på eftermiddagen idag.

Imorgon ska jag åka ner och hänga med min mamma på sjukhuset. Efter att ha skickat röntgenbilder till göteborg har de nu konstaterat att hon mer eller mindre har brutit alla kotor från nedre delen av skulderbladen och uppåt. Så att hon nu, två och en halv vecka senare, kan gå utan kryckor kortare sträckor är ett rent under... Så det blir häng på sjukhuset. Vi ska gå och käka lunch på restaurangen och umgås lite och sådär :) Samt att jag ska hämta lite grejer hemma hos svärföräldrarna när jag ändå är nere. :)

På lördag ska vi till köping och titta på fotboll, inte för att jag bryr mig egentligen, men laget sambo spelade i innan vi flyttade hit (IFK Mariestad) har gått upp en division och med omgjort divisionssystem och grejer så spelar de nu i Köping, vilket ju inte är så långt från västerås :)

Men jag ska försöka komma ut och gå lite mer, det måste gå.

• izredam

Åh, det är inte bara jag som tar sönder knäna. Det är alltid skönt att veta. Tack för det ;)

Nej men att pajja grejer i knäna är aldrig bra - jag dras ju fortfarande med en 6 år gammal skada, så jag vet hur det är ;) Du får berätta hur det går imorgon :)

Hade ni en bra semester annars?

• izredam

Åh, läkare <3 Don't you just love them? Rent generellt har jag fått höra att kan man stödja så är det inte någon fara - och det var ju det han var inne på också. Mitt knä blev ostabilt efter att jag ramlade i vintras, det var ett tänjt ledband (rejäl stukning var domen från läkaren på akuten och när jag kom till ortopeden lite mer än en vecka senare var det fortfarande rejält svullet och jag hade fortfarande kryckor inomhus... Men tillslut så gav det sig i alla fall).  Får hoppas att det är något sånt för din del också så att det inte är brutet, brutet är aldrig roligt.

Mamma och jag räknade förresten ut för ett par veckor sedan att det är dags för mig att bryta något snart, har inte brutit något på 6 år. Första gången var jag 8, andra 10, tredje 15 och nu är jag 20 (snart 21) - så det borde onekligen vara dags. Funderar på om det är dags att bryta en armbåge eller liknande roligt som typ aldrig läker :P Hoppas verkligen att ni ser ironin nu ;)

• izredam

Vi har också ätit frukt, i två veckor. Så nu hade sambo DRÖMT om godis, så han ska få sitt godis ikväll, men då ska jag ha chips! (Problemet med att vi inte alls vill ha samma fredagsmys) Men jag ska spendera helgen med att plugga så det förtjänar jag :P

Dåligt med promenader dock, men vi får parkera extra långt bort på ICA sen när vi ska handla (ja, veckans storhandling hamnade nu ikväll - det var enda tiden som passade, stressig vecka) så får jag ett par hundra meter extra promenad i alla fall :P

• izredam

Men det blir bättre i knät i alla fall? då verkar det ju inte vara något farligt, alltid något :)

• izredam

Jo, den ostabila känslan har jag fått lära mig att den beror på ledband i de allra flesta fall, och så länge de inte är av (vilket de ju inte är eftersom du kan böja knät) så läker de av sig själva på några veckor :) Säger som jag sa till läkaren i vintras, lite smärta har ingen dött av.

Svar på tråden Walk a mile!