Walk a mile!
Den låter ju jättebra faktiskt. Ska försöka mäta honom och se om de säljer den på våran närmsta djuraffär här. Annars får jag kanske åka till Djurmagazinet och titta där :)
Den låter ju jättebra faktiskt. Ska försöka mäta honom och se om de säljer den på våran närmsta djuraffär här. Annars får jag kanske åka till Djurmagazinet och titta där :)
Min vovve vet precis hur han ska ha det - han vill UT! Och jag har sagt att vi går efter klockan ett när alla som är hemma på lunchen har hunnit tillbaka till jobbet. Så sjukt mycket hundar i farten mellan 12 och 13 och alla hundägare är ju inte lika kloka som jag så jag brukar mest gå och irritera mig. "Nej, vi vill helst inte leka med din chihuahua eftersom min hund kan äta upp din. Alternativt kliva på din hund så den bryter ett ben". Men efter 13 bör det ha lugnar sig.
tänk om det är så enkelt som att du behöver glasögon! Ska hålla tummarna för det.
Typiskt Chicita :( Hade väl varit en optimal lösning att börja använda glasögon.
Igår blev det ingen långrunda. Himmel, det var ju stekhett när vi gick ut på kvällen också. Så jag får väl nöja mig med de tre kortare rundorna vi gjorde.
Tänkte för övrigt tipsa om en nyttig "chokladpudding". Mosa en banan och blanda med kakao ("efter behag" som de säger i saltkråkan). Ställ in i kylen en stund och ät sen upp den. Jättegott faktiskt! I ursprungsreceptet blandar man en avokado och en banan men det funkar som sagt med bara banan. Jag tycker också det är jättegott med lite, lite cayennepeppar ovanpå.
Hehe, som när min kära mor var till tandhygienisten och han sa att om de inte gjorde något åt ett visst problem i munnen skulle hon få problem vid 50. "Men det är ju nu!" utbrast mamma som väl var 47 då. Han fick också titta i papperen och säga "ojdå". Hoppas på att jag har ärvt de generna
Det låter härligt. Jag ska läsa en studiekamrats uppsats och fundera över vad som är bra och dåligt (typ). Sen ska jag städa.. Ja, vet inte om jag går nån långsväng idag. Räcker kanske med de kortare när det är så här varmt. Vovven var helt utslagen igår ändå så..
Här har det inte motionerats mycket i helgen. Dock blev det några timmar på stan och i affärer så lite har jag ju rört mig i alla fall. Tror dock att allt snask framför Eurovision (såg ni att vi vann!?!) överkompenserar åt fel håll så att säga. Men, men, nu ör det ny vecka och vi har redan avverkat dagens långpromenad. Det känns skönt i alla fall.
Chicita Ingen aning vad det kan vara i foten, men jag brukar få liknande där stortån sitter fast när jag har obekväma skor.. Kan inte vara nåt sånt? Att du har gått för mycket på marknaden eller så.
Nja, då är det kanske inte därför då. Konstigt. Fast för några månader sen fick jag typ kramp under foten av ingenting och det höll i sig i flera dagar.. Så allt kan väl hända antar jag ;)
Haha, ja det var roligt. Fast ärligt talat satt jag inte på nålar till slut, vi ledde ju jättestort! Tycker det var jättekul i alla fall, Melodifestivalen och Eurovision är typ som högtider för mig så hade jag varit lite vigare hade jag nog hjulat genom lägenheten.
Här är det bra mycket kallare än vad det varit men solen skiner i alla fall :) Ska gå ner på stan och leta reda på några byxor som är sköna men ändå funkar att jobba i. (Har ju fått sommarjobb förresten )
Chicita: Jo det är sant, och förra året minns jag att det svängde när det var 10 låtar kvar så jag tog inte ut nåt i förskott. Dock strök jag Italien på min lista över länder att besöka - enda landet vi inte fick poäng av. Inte för att det gjorde nåt (vi vann ju ändå) men jag måste börja stryka alternativ på min lista om vi ska kunna boka nåt och där dök en anledning upp :P
Passionsblomman: Har ärligt talat inga råd att ge. Tack och lov är jag förskonad från allt vad värk och andra krämpor heter så jag behöver aldrig prata med någon läkare. Men det jag har hört av andra är att man ska bråka och kräva väldigt mycket så man kommer nånstans. Och på hundar röntgar man lederna för att kolla om de har värk så det borde man ju kunna göra på människor? Håller med om att en hudläkare knappast kan ge hjälp för värken..
Har sprungit runt som en liten arbetsmyra idag. Förutom morgonrundan har jag sprungit ett varv på stan och köpt kläder att jobba i, kläder att träna i och sommarkläder (min sommargarderob innehöll typ 10 linnen och en kjol). Sen hann jag bara hem och äta lunch innan det var dags för en promenad med vovven. Kom hem och fick en paketavisering så jag åkte iväg till utlämningsstället (skulle ha gått men..) och passade på att handla mat när jag ändå var där. Åkte in till stan igen och sprang och köpte en present som jag såg ut innan när jag var där. Tillbaka hem, äta middag, ut med vovven.. Är helt slut i kroppen. Och det är skönt :)
Usch och fy och blä. Det var nog tur att jag sprang runt som jag gjorde igår, för idag har jag ingen motivation alls. Ska ta med mig lilleman ut en 50-60 minuter nu och sen sitta i seminarium hela eftermiddagen. Det blåser och är kallt och molnen får det att kännas lika mörkt som i januari. Och så är jag trött.
Himmel vad gnälligt det där blev, sorry. Det blir i alla fall en långpromenad idag. Nu.