Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Walk a mile!

Haha, ni har säkert rätt. Men jag tror också man ska ta siffrorna med en nypa salt ändå ;)

Här blåser det idag. Brr, ser inte mysigt ut ute.

Hoppas vovven mår bättre, chicita!

• snowstars

Hehe, vi gick omkring på hela IKEAområdet från strax före tio till klockan fem, med ett avbrott för lunch. Så några steg fick vi nog ihop.. Lyckat blev det i alla fall, även om jag fick smått ångest över alla pengar som gick åt.. Men så är det, nu köper vi inget hem på ganska många månader så.

Jag förstod att det skulle gå bra för dig Chicita :)

Imorse var jag och sambon ute och sprang. Inte långt och inte länge men ändå. Och ja, sambon blev inte ens andfådd och jag trodde jag skulle dö innan vi kom hem.. Men ändå, nu kanske jag bygger upp lite kondition igen. Har ju för övrigt världens snällaste sambo som erbjuder sig att springa med mig när jag springer så sakta att han nästan går bredvid..

• snowstars

Vägde mig för några dagar sen. Har tappat 10 kg sen januari 2012. Det går alltså inte så fort här, men det går i alla fall långsamt neråt, villket ska vara bra har jag hört. 10 kilo har varit ett av mina delmål så det är ju kul att ha nått dit.

Så, en tredjedel avklarad innan jag når målet!

• snowstars

Åh, vad roligt att få höra ifrån dig passionsblomman. Har verkligen undrat över hur det har gått!

Jag känner mig mer peppad att ta hand om min kropp efter att ha läst det du skriver. Att vara i bra form - att orka - är oerhört viktigt, mycket viktigare än alla kilon.

• snowstars

I ljuset av utmattningsdepressioner, hjärnoperationer och krossade fötter ter sig det här väldigt futtigt: men jag har blivit förkyld! För det första har jag inte riktigt tid att vara förkyld och för det andra känner jag mig som världens sjukaste, fastän jag rimligtvis inte kan vara det. Dessutom känns det surt eftersom jag har haft UVI en vecka, sen mens typ en vecka (och jag blir i princip sjuk när jag har mens också - det värker som bara den) och så nu det här. Jag vill bara bli frisk just nu..

Nåväl, jag är väl inte ensam om att vilja bli frisk i den här tråden. Och sannolikheten är väl att jag blir frisk inom bara några dagar så jag fattar om ni bara tycker att jag gnäller just nu ;)

• snowstars

Otroligt vackra vitsippor, blomman. Jag har som aldrig fattat vilka blommor som är vitsippor.. Och det tror jag beror på att vi knappt har de här alternativt att vi inte har vår på samma sätt som i södra Sverige? Jag vet inte, när jag tänker vårblommor tänker jag på midsommarblomster och smörblomma och de brukar blomma veckan efter midsommar, haha.

Eller så är det bara för att jag är ganska ointresserad av blommor.. Var ointresserad av blommor.

• snowstars

Ja, mamma sa också att det blev bättre när hon fick barn. Hon hade liknande smärtor när hon var ung. Och syrran är likadan som mig så vi är väl bara skapta så. Känns ju i alla fall fruktansvärt orättvist och så tycker jag att det känns som att man antingen simulerar och överdriver eller bara är extremt känslig för många märker ju knappt ens att de har mens.

Jag trotsade förkylningen och satte mig i nya solhörnan på balkongen. Man blir väl inte sjukare av att sitta i 35 graders värme i fem minuter? Så himla skönt, och så skönt med lite sol och VÄRME äntligen. Här har det regnat, verkligen spöregnat, hela långhelgen.

• snowstars

Angående blommorna ja: jag har bott i jämtland drygt 2 år men föddes i södra lappland. Är numera tillbaka där också. Men då var det som jag misstänkte då, det finns helt enkelt inte här ;) Är ju lite kul att man sjunger om vitsippor och allt möjligt i barnvisor och så vet man knappt vad det är för något.

• snowstars

Jag har också jobbat natt. Med sovande jour men jag var ändå klarvaken Det var då jag upptäckte att jag kan vara vaken 36 timmar utan större problem. Ja, det gick dåligt att plugga sådär dagen efter jobbet men att bara vara vaken och fixa grejer gick ganska bra. Sova på dagen var inget alternativ då eftersom jag som sagt pluggade.

Hoppas det gått bra för dig Chicita.

Här börjar förkylningen släppa, tack och lov. Det är så länge sen jag var sjuk att jag hade glömt att man kan må så här dåligt!

• snowstars

Jag ska prova kuren nästa gång jag har mens. Kan vara värt att prova, och choklad dör man inte av :P

Har laddat ner en app för viktminskning. Man fyller i nuvarande vikt och målvikt samt hur mycket man vill tappa i veckan. Då får man veta hur många kalorier om dagen man ska äta. Har provat den ett par dagar och tycker att den är lite kul. Man får lite koll på hur mycket olika maträtter innehåller och hur mycket man förbränner på sin träning. Så jag tänkte köra med den ett tag, även om jag inte tar den på blodigt allvar. Igår smällde jag i mig en veckoranson kalorier i form av en godispåse ;)

• snowstars

Här var det tyst och tomt. Jag vill ta tag i min hälsa igen men har ingen riktig motivation. Jag promenerar i och för sig med vovven varje dag. Ikväll ska jag ut och springa en runda - började så bra i början på juni och så åkte jag på en förkylning till. Maten går jättedåligt, äter i princip bara socker. Nån som kan motivera mig?        

Svar på tråden Walk a mile!