Walk a mile!
Igår kväll gick jag en långpromenad själv utan hund. Skönt att få gå utan alla stopp :)
Idag har vi haft helt fantastiskt väder så jag har njutit på våra promenader. En lång på morgonen och en halvtimmes rastning på lunchen :)
Igår kväll gick jag en långpromenad själv utan hund. Skönt att få gå utan alla stopp :)
Idag har vi haft helt fantastiskt väder så jag har njutit på våra promenader. En lång på morgonen och en halvtimmes rastning på lunchen :)
Har promenerat flitigt med hunden varje dag senaste veckan. Idag har jag även provat på skidspåret, kul med lite variation.
Fick jobbet, förresten, så jag räknar med att få en del gratismotion av att gå runt, runt, runt mellan lektionssalarna i skolan jag ska jobba på :)
Tack så mycket, båda två
Usch, jag förstår precis vilket underlag du pratar om Loanne. Det är vidrig och hela anledningen till att jag hatar våren
Här uppe har vi snö och kallt än så länge så det är fint underlag att gå på. Dessutom älskar jag när solen skiner och det gnistrar i snön, så vintern är min favoritårstid.
Haha, jag halvfruset är det inte här i alla fall. Minus 20 hade vi imorse!
Men det är rätt skönt när det biter i kinderna.
Passionsblomman: Jag hoppas verkligen att det är något som går att behandla. Det är ju lite läskigt när det rör sig om hjärnan men läkarna kan göra mycket idag. Jag hade en bekant som fick strokeliknande symptom (förlamad i halva kroppen) som visade sig vara en varböld (!) i hjärnan som de bara kunde punktera. I princip. Nu tror jag väl knappast att du har en varböld i hypofysen men..
Och ni är så kloka ni två. Livet handlar så himla mycket om inställning. Själv var jag deprimerad under tonåren (är förmodligen inte ensam om att ha varit det) och när det gick över var jag så himla glad över att kunna känna mig glad igen. Jag uppskattar att kunna skratta och försöker att se det positiva i det negativa. Nu har jag väl inte haft så mycket svårigheter i mitt liv, men jag tror att ens inställning är grunden till mycket.
Vi har haft inflyttningskalas här idag. Det var skitkul med allt folk och så men jag som alltid varit sjukt blyg - på gränsen till social fobi fast ändå inte - går igenom en väldig pärs varje gång jag ska umgås med fler än tre personer. Har varit smånervös i flera dagar och hade ont i magen innan de första gästerna dök upp. Är jättejättetrött just nu, vilket jag antar beror på anspänningen.
en hundpromenad blev det också ikväll, var skönt att andas frisk luft ;)
Jag har också blivit förkyld. För första gången på flera år faktiskt, så det var väl dags. Och jag är tacksam över att jag är pigg ändå, förutom att jag haft ont i halsen och hostat. Har inte känt mig trött eller febrig så jag har kunnat plugga ändå. Tränandet däremot försöker jag vara lite försiktig med så jag ska bli frisk. Igår gjorde det ont att andas så det blev två korta svängar med vovven. Idag har jag gått en vanlig promenad om än inte den längsta vi brukar gå.
Surt att vara sjuk dock då jag och sambon hade planerat in att åka en massa skidor i veckan. Han köpte nya skidor i helgen och det är sportlov.. Och sen börjar jag jobba (ska veckopendla) så då lär vi inte ha tid att åka så mycket som vi har lust nu.
Men, men, i övrigt är jag ju frisk och behöver inte utredas på nåt sjukhus eller så. Tänker på er bägge två, Chicita och Passionsblomman!
Så himla spännande är det inte, men det är i min gamla hemort. Ska vara vikarie på min gamla skola, för min gamla lärare. Så jag har turen att jag kan bo hos mamma och pappa på veckorna. Ska bara räkna ut nåt sätt att betala dem för det, de blir så förnärmade när man försöker. I somras ville de ge mig pengar när jag hade varit och köpt en liter mjölk och en påse äpplen, liksom.. Och så tordes de inte äta av äpplena. "Det där har snowstars betalar för, det får du inte ta" hörde jag hur mamma sa till pappa.
Usch, vad jobbigt med fötterna. Och de är ju liksom bärande, svårt att vara utan..
Loanne: aj, aj, aj, krya på dig! Jag tycker du har all rätt i världen att bara sitta och surfa inredning ett par veckor ;) Vi har ju också flyttat så det är en massa som behöver fyllas på med. Bland annat mattor. Men jag vet inte riktigt vad jag vill ha så jag försöker ta det pö om pö. Vi har bokat in en IKEA-resa i maj så vi kanske får shoppa loss där.
Chicita: Du gör mig nervös, jag hade också mycket öroninflammationer som barn. Min värsta mardröm just nu när jag är förkyld är just att öroninflammationen ska slå till fastän jag inte haft nån på snart tio år.
Men hoppas, hoppas att det hittar något fel som går att rätta till! Gud, jag blir frustrerad bara av att läsa om alla dina turer, jag fattar inte hur du står ut själv. Det går ju så låååångsamt. (Fast då kanske de inte tror att du har något som är livshotande - och det är väl positivt).
Nu ger jag mig ut i solen med vovven. Gnistrande snö och allt - vårvintern har kommit!
Har börjat på nya jobbet och det vore då attan om inte det ska märkas - för jag går nästan hela tiden i jobbet. Plus hundpromenader och så att jag promenerar till och från jobbet. Det MÅSTE göra skillnad med tanke på att jag i vanliga fall sitter på rumpan 22 timmar per dygn.
passionsblomman - jag vet inte vad jag ska skriva så jag skriver bara att jag tänker på dig och hoppas att knölen visar sig vara behandlingsbar. Kram!