Walk a mile!
Chicita, alla armar och ben i behåll so far, efter dagens två promnader-men huga vadkallt det blåser! Och snöar gör det också nu.
Loanne, jamen eller hur? Det står ordagrant i brevet "...Vi får därför ta prover på dina hormonvärden för att se om förändringen är hormonaktiv eller inte. Du ska även genomgå en synundersökning så snart som möjligt" Innan det står att de hittat den här knölen och efter står om att magnetkamerabilderna är skickade till Linköping för vidare analys.
Exakt var någonstans är det meningen att jag ska fatta att jag själv redan nästa moron hade kunnat åka till min egen vårdcentral för att beställningen av proverna finns inlagda via nätet och jag kangöra det när jag själv vill?
Jag menar, vad man än kan förväntas fatta i normala fall, så kanske man kan kan utgå ifrån att någon som just läst ett brev med orden "knöl i hypofysen" (alltså = tumör, eftersom ordet tumör betyder just knöl), är hjälpt av lite övertydlighet? Jag tycker det kunde ha stått "...blodproverna går du själv antingen till vårdcentralen eller provtagningen på sjukhuset och lämnar. Du behöver inte beställa tid, gör gärna detta så snart som möjligt, eftersom vidare utredning är beroende av provsvaren" Men men-jag har framfört att jag inte tycker det var speciellt självklart att det hängde på mig själv att gå iväg, utan man kan mycket väl tolka det som att "fortsättning följer och vi hör av oss steg för steg"
Nu är det färdigstucket iallafall och de behövde bara sticka en gång också-jag är väldigt svår att få nog med blod ifrån, så allt under tre försök ser jag som en lyckad provtagning. Tur jag inte är spruträdd.