• JuliBrud89

HAHA!! Kolla vår caketopper!!

Vi har bestæmt oss før denna underbara caketopper! Både jag och brudgummen ælskade den! Vi båda ær rætt "fria (roliga)" mænniskor och denna passar oss perfekt! Vad tycker du, "bra eller anus?" ;)

Vi måste få med en humoristisk vri på allt det seriøsa :) 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HAHA!! Kolla vår caketopper!!
  • daniiel
    JuliBrud89 skrev 2012-03-29 01:26:57 följande:
    Det symboliserar mig och min blivande man. Ett par som har humor och gærna bjuder på oss sjælva. Kan ingenting bara få vara roligt? Måste det alltid finnas en "baksida" av allt?
    Jojo, så långt är jag med att du/ni tycker, men det finns ju tex caktetopper med brudpar som åker motorcykel och då kan jag förstå att man väljer en sådan om man har en motorcykel eller caketopper där brudgummen har fotbollskläder på sig om brudgummen spelar fotboll eller är väldigt intresserad och liknande. Jag skulle dock inte riktigt förstå kopplingen till brudparet med en såndär caketopper, varför brudgummen står på huvudet och då har jag personligen också lite svårt att se det roliga i det.
  • JuliBrud89
    daniiel skrev 2012-03-29 01:32:54 följande:
    Jojo, så långt är jag med att du/ni tycker, men det finns ju tex caktetopper med brudpar som åker motorcykel och då kan jag förstå att man väljer en sådan om man har en motorcykel eller caketopper där brudgummen har fotbollskläder på sig om brudgummen spelar fotboll eller är väldigt intresserad och liknande. Jag skulle dock inte riktigt förstå kopplingen till brudparet med en såndär caketopper, varför brudgummen står på huvudet och då har jag personligen också lite svårt att se det roliga i det.
    Ja men enligt mig ær dom temagrejerna skittråkiga. Vi valde denna caketoppern før den helt ær oss. Det roliga med den ær att den "makes no sense".... Det kallas HUMOR!
  • Syrinx

Jag röstade på diss, för jag tycker inte alls att det här är roligt. Precis som Dejli och Daniiel undrar jag litegrann vad den symboliserar? Har brudgummen druckit för mycket så han däckade i tårtan? Eller är det en symbolik för att bruden, som står med armarna korsade och med ett nöjt ansiktsuttryck, har bestämt över hela bröllopet? Stoppar brudgummen huvudet i sanden? 

Eftersom du faktiskt frågade vad vi tyckte, så kommer här vad jag tycker: Jag förstår verkligen inte varför man måste "skoja till" ett bröllop. Att gifta sig är inte en kul maskerad, det handlar faktiskt om ett livslångt löfte som man ger av kärlek. Det är, åtminstone i min värld, en stor, fantastisk och ganska allvarlig grej!
    Det betyder självklart inte att bröllopsfesten måste vara stel och tråkig - det finns mängder av roliga saker att göra under en fest, som inte tar bort det vackra i att ni har lovat varandra evig trohet. Jag tycker helt enkelt inte att det betyder att vare sig vigseln eller bröllopsfesten behöver "flamsas bort". 

Det är min åsikt. Och du och din blivande har självklart rätt till er åsikt. Däremot - jag förstår att du tycker att det kallas "humor", och därigenom antyder att den som inte fattar är humorbefriad, men det kan du faktiskt inte säga. Humor är högst individuellt. 

• Dejli
    JuliBrud89 skrev 2012-03-29 15:17:10 följande:
    Ja men enligt mig ær dom temagrejerna skittråkiga. Vi valde denna caketoppern før den helt ær oss. Det roliga med den ær att den "makes no sense".... Det kallas HUMOR!
    Du får ju faktiskt skylla dig själv när du skapar en omröstningstråd om vad folk faktiskt tycker ;) Om du bara ville ha medhåll så kanske du skulle lagt upp din trådstart annorlunda...
  • Chicita

Jag "dissade"...
    Jag tycker att det ser mer ut som en "break up cake".
    En nyhet som dom har börjat fira i USA av någon konstig anledning.

Jag förstår varför ni kan tycka att den är rolig Glad  
    Men jag får som sagt andra associationer än att fira ett bröllop 

• dellelgarin

Diss, tyckte inte personligen att den var skoj. Men det är inte på min tårta den skall vara :)

• bruden

Underbar!! Som designer (ja jag tänker lite annorlunda än många) så tycker jag att den är klockren som caketopper på ett bröllop Tror till och med "stela Petra" skulle dra på smilbanden av den  Jag hade inte tvekat att ha den på min bröllopstårta i alla fall

• Josefin521

Röstade också på diss. Ser inte humorn i det hela, jo kanske lite buskis där kvinnan alltid framställs som den bossiga. Som sagt, humor är individuellt och om ni tycker att det är kul med en caketopper där mannen har gett upp/stuckit huvudet i sanden/är less etc så tycker jag att ni ska köra på det! Viktigaste är att ni tycker det är kul :)

• MsChevy

Nä, jag gillade den inte heller. Tycker verkligen att cake toppern ska vara rolig, men den här ser mera ut som konditorn varit sur/avundsjuk på brudgummen o tryckt ner honom i tårtan med flit. Men vill du ha roliga rekommenderar jag e-bay, hittade en alldeles underbar djungel där!
    Vi har tänkt oss att "pimpa" Barbie o Ken till ett riktigt rockabillypar med tattoos, sjyssta kläder o en ståbas. O självklart en jänkebild vid sidan av.  Har tyvärr bara bild på Barbie:

Men jag hittade en cake topper på ebay som oxå är så VI eftersom sambon älskar att spela tv-spel o jag HATAR sånt där...

Den ska vi ev ha vid kakbordet eller på presentbordet eller nåt...
  • Lissie84

Ser inget kul i den, hon ser arg och olycklig ut och har en upp och ner vänd man.  Hur kul hade det varit ifall rollerna var omvända? 

Svar på tråden HAHA!! Kolla vår caketopper!!