• Anonym (i-landsproblem)

"Måste sitta jämte flickvän" - 6 dagar kvar!

Jag tänkte bara kolla folks åsikter om det här.

Vi gifter oss på lördag. Vi gjorde klart bordsplaceringen för ca en månad sedan, då osa-datumet var. I samband med inbjudan bad vi folk att informera oss om allergier och annat som kan vara bra att känna till inför middagen.

Igår morse fick min sambo ett sms från en kompis där det stod "Förresten jag och XXX (hans flickvän) vill gärna sitta bredvid varann vid middagen."

Det här är en av min sambos bästa vänner, de har känt varann i 11 år. Flickvännen har han haft i snart ett år och de planerar att flytta ihop. Hon känner inte någon särskilt väl, men har träffat en del av dem och vi hade tänkt placera henne bredvid några hon har träffat och pratat med, på nära avstånd till sin pojkvän (diagonalt mittemot honom). De är 28 resp 26 år gamla. Är det bara jag som tycker att det här beteendet känns ovanligt barnsligt? Särskilt då att säga till en vecka innan bröllopet.

• Svar på tråden "Måste sitta jämte flickvän" - 6 dagar kvar!
  • augustesen

Ja men sitter dom diagonalt mittemot varandra är det ju bra, inte precis brevid men fortfarande så dom kan prata. Antar dom vill sitta nära varandra om hon inte känner alla så bra, men då har hon ju tillfälle att lära känna de andra bättre.
    Tycker ni placerat dom bra och är ingenting jag skulle ändra på. Vi kommer placera våra par som inte känner alla andra på samma sätt - dom kommer nog tycka det är bra också :)

• MalinLarsson

De måste väl fatta att man inte kan komma med en sådan sak nu?! Är de dessutom så gamla så måste de väl klara av att sitta snett mitt emot varandra?

• Chicita

Håller med ovanstående.
    Diagonalt emot är helt ok. Och om sms:et är som du skrev så är det ju inte ett krav, bara ett önskemål. Svara tillbaka att ni ska se vad ni kan göra (och någon glad smiley) bara så att dom känner sig lugna över att inte behöva sitta i varsin ände av rummet liksom.
    För så kan jag också känna om jag är bjuden på ett ställe där jag bara känner en eller två personer. Även om jag tycker att det är jättekul att träffa nya så är det en trygghet att ha min make inom pratavstånd om det skulle visa sig att jag inte alls klickar med någon av dom jag sitter i närheten. 

• daniiel

Även jag tycker det är helt okej, så som ni placerat dom, men för att inte röra till det alltför mkt och för att göra dom lite glada, kan ni inte bara byta plats så de sitter rakt mitt emot varandra?

• Anonym (i-landsproblem)

Vi trodde att det var ett aprilskämt, frågade tillochmed om det var det. Visst är det inget krav, men man vill ju inte göra sig ovän med en vän över något sådant. Vi pusslade i någon timme igår och lyckades. Så vi ändrar och sen pratar vi med honom efter bröllopet, och säger att om han ska på något mer bröllop så kan han tänka på att folk ofta gör bordsplaceringen ganska långt i förväg. Jag förstår också att man vill sitta nära varann när man inte känner folk, men någon form av social kompetens borde man väl ha? På en tidigare fest satt de bredvid varandra och sa inte ett ord till någon annan. Om man inte själv försöker lära känna folk så är det klart att man aldrig kommer lära känna dem.

• Chicita
    Anonym (i-landsproblem) skrev 2012-04-02 10:46:04 följande:
    På en tidigare fest satt de bredvid varandra och sa inte ett ord till någon annan. 
    Tycker att det hade varit precis därför som dom skulle fått sitta diagonalt i så fall {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag skulle inte ha ändrat (om det inte var så att dom satt långt ifrån varandra), men lugnat dom med att dom givetvis sitter så nära att dom kan prata med varandra...

Men nu har ni ju redan ändrat så då är det väl inget mer att diskutera egentligen Flört 
  • På rosa moln

Jag håller med om att framförhållningen var dålig och att det låter ju som att ni har tänkt att placera dem nära varandra ändå så då borde det vara okej tycker jag. Däremot så förstår jag att de vill sitta bredvid varandra, det vill jag också när det gäller min pojkvän trots att jag är 27 och vi har varit tillsammans i drygt fyra och ett halvt år så då är jag nog också ovanligt barnslig då :)

• På rosa moln

Ps. Mitt emot varandra går också bra ;)

• Anonym (våga fråga)

Jag tycker att det är bra att de frågar! Det är ju trots allt bara en fråga och jag anser inte att det är ohyfsat på något sätt. De kanske inte har någon aning om hur svårt det är att göra bordsplacering Obestämd

Det är som man säger - det finns inga dumma frågor, bara dumma svar...

• ChristineL

Nej sånt tycker jag inte att man kan käva, på min m2b's systers bröllop satt vi i varsin ände av rummet, jag hade jättetrevliga bordsgrannar ändå :) Att man inte känner någon kan man inte skylla på, bröllop är ju ett tillfälle att träffa nytt folk, annars lär man ju aldrig känna någon :)

Svar på tråden "Måste sitta jämte flickvän" - 6 dagar kvar!