• Anonym (Fått nog!)

Hjälp! Underlivsproblem och 2,5 mån kvar till vigsel!!!

Mellan 20 och 30 hade jag ett par svaminfektioner. För 1,5 år sedan fick jag jätteproblem i underlivet med vad jag trodde var svampinfektioner. Det kliade, brände, stack i underlivet. Men icke, testade negativt för det, liksom alla former av könssjukdomar (har aldrig haft det). Fick trots det behandling mot svamp, bakteriell vaginos etc. Efter sex månader fick jag rådet att byta p-piller sort och i samma veva försvann besvären spårlöst. Underbart! 

Tyvärr, tyvärr, tyvärr kom de tillbaka igen i november. Samma mystiska symptom: det kliar, bränner, svider, sticker, värker i slidan och inre och yttre blygdläpparna. Har dock inte konstiga eller illaluktande flytningar etc. Huden är lite röd där nere. Har varit hos två läkare som båda har testat mig för svamp och testen var negativa. De har även uteslutit bakteriell vaginos och vestibulit. När jag slutade med mina p-piller i början av december, försvann besvären i en mån och kom sedan tillbaka i början av januari.

Jag har prövat allt: lösa kläder, ingen tvål/bara olja i duschen, bomullsunderkläder, mindre socker (som för övrigt är en myt), fuktgivande intimkrämer, stressa av, inget sex (fruktansvärt jobbigt i sex månader!). Jag håller på att bli fullständigt galen! Att gå runt med, vad som känns som, en konstant svampinfektion i ett halvårs tid. Ingen vet vad det beror på och jag är förtvivlad! Vi gifter oss om två månader och jag orkar inte mer! 

Finns det nån därute som har varit med om samma och som har nån idé om vad jag ska göra åt detta? Hjälp!  

• Svar på tråden Hjälp! Underlivsproblem och 2,5 mån kvar till vigsel!!!
  • Anonym

Jag använder barnolja.Sen använder jag Aloe vera gel från hälsokostbutiken.

• TBA

Kan rekommendera att ändra dina kostvanor och se om det hjälper!!! Kör någon slags uteslutningsmetod med ost, socker etc... Det finns dessutom candida som lägger sig i tarmarna som man får bort av att ta bort sockret i kosten helt o hållet.. Kolla upp! Det vi äter påverkar oss mer än vad vi tror ibland.

Lycka till!

• Anonym

Mitt tips är att kontakta en homeopat. Jag fick mycket hjälp av en sådan när jag hade problem...

• Anonym (Fått nog!)

Hej alla, och tack för alla fina hälsningar och pepp! Det värmer verkligen jättemycket! Var riktigt deppig tidigare idag och började ringa runt hela Sthlm för att hitta en till gynekolog ifall min läkare inte skulle höra av sig eller kunna hjälpa mig. På eftermiddagen, mot alla odds, ringde dock läkaren vilket i min värld är rekord i punktlighet. Hon berättade att hon redan kollat hudsjukdomar etc som jag varit orolig för och läst för mycket om på nätet och jag har varken sjukdomar eller svamp. Läkaren sa att retningar i underlivet kan uppstå av olika anledningar och att jag måste hjälpa nerverna i området att slappna av (för att uttrycka det enkelt). Hennes uppmaning är att använda Xylocain 6 ggr/dag i en vecka och sedan ska vi höras igen på måndag nästa vecka. Om det inte har gått om då ska jag få tabletter med smärtstillande medicin som ska var effektiv. Den behandlingen är i 1 ½ mån. Vill helst inte ta tabletter så jag hoppas att Xylocainet fungerar. 

Det var någon av er som skrev om stress också. Jag har haft hemska två år med ett flera jobbyten pga en nära chef som fullständigt förstörde min karriär. Det är en lång och tråkig historia i sig som vi inte behöver gå in på här men i korta drag kan jag säga att jag aldrig har varit så stressad i mitt liv. Är dessutom en stabil och "stryktålig" person i övrigt som håller ihop men det blev helt enkelt för mycket. Så stress har absolut med saken att göra! Tack snälla igen för alla fina tillrop! Jag återkommer med en kort uppdatering om en vecka. Kram på er! 

• Amanda547

En rekomenadtion, kan du ta dig till sigtuna så besök stefan hammarbäck som har sin gyn mottagning på stora gatan.. Helt klart världens bästa gynokolog med cert i många olika läkarutbildningar.. Han har hjälp mig otaliga ggr när det varit något galet.. 

• Anonym (Ungen)
    Anonym skrev 2012-04-16 20:53:47 följande:
    Mitt tips är att kontakta en homeopat. Jag fick mycket hjälp av en sådan när jag hade problem...
    Da kan man lika garna ga till en Voodoo-kvinna. Homeopati ar 100% pahittat. Daremot kanske det finns andra alternativa vetenskaper som inte ar det. 
  • SkövdeSophie

Testa trosor i siden (finns bl.a. På sidenselma) och sov naken (iaf utan trosor och pjamasbyxor). Kanske lindrar lite. Hoppas det blir bättre snart!

• Anonym
    Anonym (Ungen) skrev 2012-04-17 00:04:23 följande:
    Da kan man lika garna ga till en Voodoo-kvinna. Homeopati ar 100% pahittat. Daremot kanske det finns andra alternativa vetenskaper som inte ar det. 
    Allt som funkar är tillåtet...;)
  • Anonym

Har du slutat äta p-piller helt nu? Annars är det mitt råd till dig. Eller byt igen.
    Det låter som att du har torra slemhinnor. Kanske har du ftt det av p-pillren, det är ganska vanligt.
    Jag fick samma symptom av de första p-pillrena jag åt, och det var ett helvete.
    Jag bytte sort  efter tre månaders lidande. (kunde tex inte ha jeans på mig för att det gjorde så ont.) Det tog kanske tre månader med de nya pillrena innan det gick över. Under tiden fick jag smörja in mig med babyolja och apotekets fuktcreme, men det hjälpte bara temporärt. Hoppas att du hittar en lösning

• Lenblo

Testa Xylocain! Det är lokalbedövning som dämpar de nervtrådar som är mest aktiva = klådan och brännandet. (När den vansinniga svampklådan dyker upp är det min bästa vän.) Så kan du sedan stressa av lite medan du letar efter en gynekolog som har en aning om var problemet ligger. Risken att problemen blir kroniska, "går i självsvängning",  blir större ju längre du har ont. Xylocain bryter smärtcirkeln.

Svar på tråden Hjälp! Underlivsproblem och 2,5 mån kvar till vigsel!!!