Hjälp! Underlivsproblem och 2,5 mån kvar till vigsel!!!
Mellan 20 och 30 hade jag ett par svaminfektioner. För 1,5 år sedan fick jag jätteproblem i underlivet med vad jag trodde var svampinfektioner. Det kliade, brände, stack i underlivet. Men icke, testade negativt för det, liksom alla former av könssjukdomar (har aldrig haft det). Fick trots det behandling mot svamp, bakteriell vaginos etc. Efter sex månader fick jag rådet att byta p-piller sort och i samma veva försvann besvären spårlöst. Underbart!
Tyvärr, tyvärr, tyvärr kom de tillbaka igen i november. Samma mystiska symptom: det kliar, bränner, svider, sticker, värker i slidan och inre och yttre blygdläpparna. Har dock inte konstiga eller illaluktande flytningar etc. Huden är lite röd där nere. Har varit hos två läkare som båda har testat mig för svamp och testen var negativa. De har även uteslutit bakteriell vaginos och vestibulit. När jag slutade med mina p-piller i början av december, försvann besvären i en mån och kom sedan tillbaka i början av januari.
Jag har prövat allt: lösa kläder, ingen tvål/bara olja i duschen, bomullsunderkläder, mindre socker (som för övrigt är en myt), fuktgivande intimkrämer, stressa av, inget sex (fruktansvärt jobbigt i sex månader!). Jag håller på att bli fullständigt galen! Att gå runt med, vad som känns som, en konstant svampinfektion i ett halvårs tid. Ingen vet vad det beror på och jag är förtvivlad! Vi gifter oss om två månader och jag orkar inte mer!
Finns det nån därute som har varit med om samma och som har nån idé om vad jag ska göra åt detta? Hjälp!