• Linda L

Vart har ni köpt era vigselringar??

Hej allihopa!

Vi (jagTungan ute ) kollar lite på ringar och jag blir helt yr... haha!
    Det  kan skilja tusenlappar hos olika butiker/sidor  för samma ring!!!

Så snalla, hjälp mig, och varandra, och tipsa här om vart ni köpt/ ska köpa era vigselringar!

Lägg gärna upp bild och info om ringen/diamanterna, och priset om ni villFörvånad

Hur mycket budgeterar ni för ringarna?

Tack! Mvh/L
  • Svar på tråden Vart har ni köpt era vigselringar??
  • Fröken Sassa

Vi köpte också vår vigselring i Ängelholm på Vigselbutiken och jag skulle inte tveka att använda dera online butik. Mycket service-minded personal och inget strul. Fick även värdering på ringen som vi beställde.  Min man köpte även den supervackra alliansringen som passar till den med den lite större mittstenen av dem och var nöjd med allt som berörde köpet!

www.vigselbutiken.se/vigselringar/danidosexclusive/diora.html MYCKET finare i verkligheten, har nog lagt upp någon bild här i någon tråd..

Tycker inte att den "uppstickande" stenen stör vardagslivet, inte mer än andra ringar i sig i min värld iallafall ;)
    Så go for it!

Lycka till!

• Linda L

skitsnygga ringar! va roligt för dig! jag har tittat på massor med ringar och kommer alltid tillbaka till denna :)
    (+ en solitär sen som morgongåva till mig :))

• Linda L

puffar upp den. kom gärna med inspirationsbilder också, om ni som jag, inte valt en ring än!

• Ekna

Jag tittade i min mammas smycke skrin och hittade den perfekta ringen hon använder den ej och har inte gjort de senaste åren. Så hittar du ingen i butik kanske de finna en fin gamla släktring du kan ha :)

• Linda L
    Ekna skrev 2012-05-12 21:28:43 följande:
    Jag tittade i min mammas smycke skrin och hittade den perfekta ringen hon använder den ej och har inte gjort de senaste åren. Så hittar du ingen i butik kanske de finna en fin gamla släktring du kan ha :)
    men ja, va dumt att jag inte tänkt på det än! vi är en stor familj och är väldigt nära allihopa så imorn ska jag absolut börja dra i lite trådar Skrattande 
    TACK

Har du lust att visa en bild? jätteroligt att se andras ringar! 
  • Beccastina

Vi köpte mina på guldfynd! snabb leverans och bra pris :)

• soffia

Vi ska ha ringar som min pappa kommer tillverka alla 3 kommer vara i platina

Jag kommer byta ut min förlovningsring som jagh ar idag mot en större enstens ring med princess slipad brilljant på 0,45ct, sen ska jag ha en allians ring med 7st stenar på 0,20ct per styck, aven dom princess slipade som sitter i en kanalfattning.

Min blivande man kommer ha en slät platina ring på 7,5mm bred och 2,5mm hög.

Priset kommer ju givetvis vara väldigt överkommligt

• Linda L
    soffia skrev 2012-05-15 12:44:54 följande:

Vi ska ha ringar som min pappa kommer tillverka alla 3 kommer vara i platina

Jag kommer byta ut min förlovningsring som jagh ar idag mot en större enstens ring med princess slipad brilljant på 0,45ct, sen ska jag ha en allians ring med 7st stenar på 0,20ct per styck, aven dom princess slipade som sitter i en kanalfattning.

Min blivande man kommer ha en slät platina ring på 7,5mm bred och 2,5mm hög.

Priset kommer ju givetvis vara väldigt överkommligt

Din far har kanske lust att göra 3 ringar till....? Förvånad haha, nej men va kul, grattis!! 
  • majemma

Vi har köpt ringen på Guldsmedjan i Linköping. De har tillverkat den efter mina önskemål. Jag har en trefärgad förlovningsring med gult, vitt och rött guld. Vigselringen ser likadan ut men i vitguldsbandet sitter 20 briljanter. De gjorde en prototyp helt i vitguld som visningsex och det är den som är på bilden.
    Vi använde guldet i min mormors ringar till den så priset blir 9100 kr.

• soffia
    Linda L skrev 2012-05-15 12:58:56 följande:
    Din far har kanske lust att göra 3 ringar till....? Förvånad haha, nej men va kul, grattis!!

Haha det skulle han med all säkerhet ha lust med

Tack, det känns extra kul att det är just han som gör dom med, synd att jag inte har bild på dom ännu, lägger upp när det är klart!

• jimmyojennifer

Vi köpte förlovningsringarna från Vigselbutiken, deras webshop! Grym service, grymma priser, otrolig kvalité och vi är så himla nöjda!
    Min vigselring blir en alliansring från Engelbert, har dock inte bestämt vart vi ska köpa den, men det lutar åt Hallbergsguld.

• Linda L
    soffia skrev 2012-05-15 13:22:20 följande:

Tack, det känns extra kul att det är just han som gör dom med, synd att jag inte har bild på dom ännu, lägger upp när det är klart!

men va roligt! min farfar (<3) va silversmed.

härligt med personliga anknytningar till allt runt bröllopet, väntar  med spänning på bildSkrattande

Verkar vara många som är nöjda med vigselbutiken iaf, va roligt. 
  • Ellis

VI ska köpa vår hos Selanders guld som finns i Hässleholm och Ystad (Skåne), Bo Lennart som är guldsmeden är otroligt duktig och de är väldigt bra på personlig service tycker jag :)

Sambon har redan ring då han också har en ring sen förlovningen och inte vill ha två st.

www.selandersguldosilver.com/

• Linda L
    soffia skrev 2012-05-15 13:22:20 följande:

Har du fått dina ringar än?? nyfiken :)
  • Tok kär Annki

Min blivande mans vigselring är specila gjord av en guldsmed här i stan, lika så min förlovningsring. Hans ring är 7 mm bred och 3 mm tjock och på utsidan av ringen är det ingraverat, Lika barn leka bäst. Den är gjord utav tre ringar en från hans mamma, en från hans mormor och sen hans förlovningsring. Min förlovningsring är också gjord av gammalt guld + min förlovningsring, min ring är också 7mm bred, 2mm tjock, har samma ingravering och 7 st diamanter som bildar en stjärna. Min vigselring är köpt på Smycka och är en ring ur deras egna märke Classic. Den heter Robyn 0,20ct den kostar 9190:-. Min blivande mans ring skulle ha kostat ca 11800:- i affären men den kosta oss nu efter att vi hade lite guld för 1500:- , hela 500:- . Flört
    Tok kär Annki
Svar på tråden Vart har ni köpt era vigselringar??