• Jenny 03

Grinar snart!!! HJÄLP

Provsminkades igår med håruppsättning och vilken KATASTROF...
    Söker nu en ny som kan hjälpa mig för mitt bröllop den 23/6 midsommardagen.
    MEN VEM? Vill inte ha nån ny bakad flicksnärta som tuggar hubbabubba och gillar smink utan en etablerad, proffsig makeup artist samt en som kan göra hår..
    Denna ska arbeta i Stockholm och vara super duktig..
    Vill ha någon som lägger ner tid och vill ha känslan att WOW detta skulle jag ALDRIG kunnat gjort själv och inte som igår då jag fick tvätta av mig allt första gången för ett nytt försök en andra gång.
    Vill vara en porslinsdocka a´la skönhet denna dag..
    HJÄLP mig SNÄLLA???? :(

• Svar på tråden Grinar snart!!! HJÄLP
  • Jonkne

Åhh, stackare...det där är min fasa. Jag ska provsminka mig på ons hos Bella Wallis hon sammarbetar med frisören. ...håller tummarna att hon är bra, annars vet jag inte vad jag gör.
    Frisören jag har bokat heter Mats Hårkonst, han har fått bra omdömme här på BT. Tycker att provuppsättnignen inte sa så mycket då man bara letade efter formen på uppsättningen.
    Så tyvärr vet man inte förrens dagen D men det sägs att han är petig och det är jag med :o)

Jag vill oxå att det är något ut över vad jag kan göra själv + att det ska hålla hela dagen :o)

• Fästmön

TIPS! Gå runt personligen och prata med frisörer. Man får då en bra känsla för hur pass duktiga de är och hur mkt de bryr sej. Vissa har tom bilder på provuppsättningar som de har gjort tidigare!

• chrpe

Gå i på modellbilder.se där finns massor av MUA och hårstylister. Du kan även se vad de gjort innan också.

• Tokig

Är inte hela grejen med att man gör en provmake-up och provuppsättning att man ska ha chans att rätta till det tills man blir nöjd?

Gå dit igen, berätta vad du var missnöjd med och se om det blir bättre...

• chrpe

Linda L jag visste inte att man kan bjuda in. Vet du hur man gör? I såfall kan jag göra det. Det går ju att bli gratis medlem annars.

• TheAndieGirl

Kolla med salong egoist och prata med Lena, hon är en av Sveriges bästa frisör och make-up artist. Men dock så måste man vara ute i god tid för hon har några mån väntetid:) Väl mött Andie

• Stike

Den här tjejen är fantastiskt duktig på smink: www.lindahallberg.se/ Hon kan nog göra lite hår också kanske, men vet inte säkert.

• Jenny 03

Hej igen och tack för tips..
    Jo det är väl sant att man ska få chans att rätta till make up och dylikt under provsminkningen och det fick hon,
    Jag ville ha det där speciella och hållbara dockhyn och snygga markerade ögon med lösögonfransar mm mm (ni förstår nog vad jag menar) . Är inte jätte berest i make up världen men vet lite.. En bra primer är väl a-o den dagen samt en täckande snygg bas men redan där gick det fel. Det var HM smink av deras egna märken samt inget bra underarbete.. Jag var flammig och hade conceler kakor över delar på ansiktet. Begagnade lösögonfransar som klistrades på men aldrig torkade. Jag är inte en kinkig människa och frågade innan om jag skulle köpa nåt tex fransar, primer osv osv men det behövdes inte enligt henne.. Strunt samma nu om det, hon fick chanser att rätta till och fixa och sa att på den stora dagen skulle det se bättre ut. Känner att det funkar inte så om man ska sälja en tjänst, jag skulle aldrig catera mat om jag under provsmakningen fick höra- Det smakar skit idag, men på bröllopsdagen kommer det att smaka bra! Ska jag betala flera tusen för min speciella dag så vill jag ha det super proffsigt. Så snälla om ni har mer tips så skriv dom snälla..... Provade Linda Hallberg men hon tycks inte jobba i stockholm, men jag har provat maila i allafall.. Tack för att ni lyssnar!! Mvh Ledsen

• Lisen50

Hej

Den här tjejen är superduktig...bor och verkar i Stockholm

http://www.makeupbyjj.se/

Hon brukar sminka på TV4...har varit med i produktionen av Idol och olika filmer, gjort många bröllop...har gjort flera kollegor och ska sminka mig till mitt bröllop.

Lycka till!

Svar på tråden Grinar snart!!! HJÄLP