Inlägg från: Smulan |Visa alla inlägg
  • Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Stilrent är helt min grej också plus att jag vill att det ska matcha vardagen också...ringen får ju inte se malplacerad ut liksom. Men som sagt såna ringar kan vara jätte fina på andra men det passar inte på mig. Hade tänkt att bara ha vigselringen på men jag blev ju så himla kär i MariaMagdalenas ring ha ha så den vill jag nog ha som ersättningsring och min riktiga förlovningsring ska jag ha runt halsen....den är mig för kär. Ska iof kolla med en guldsmed om det går att göra om den så att den matchar min vigselring Och om det går så kan jag ju växla mellan den riktiga och ersättningsringen beroende på hur jag känner mig .

Appråpå den där här gubben ---><--- hur får ni in den så att man alltid kan välja den??? Jag måste alltid kopiera den från nån annans inlägg och klistra in den i mitt??? Så ska man väl inte behöva göra?

• Smulan

Ahhh Tack ha ha är nog för dum för sånt här ha ha ha ha

• Smulan
    jakother skrev 2012-08-15 20:04:57 följande:
    Mina 0.156c kosta 2000 plus ringen för 2000 så 4000... DOM KOM IDAG!!! Dock utan äktighetsbevis! :/
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Nej fy vad trist...inte nu igen! Även om ni varit nöjda med servicen kommer jag aldrig beställa något från dem så som de har krånglat med er.
    MariaMagdalena skrev 2012-08-15 21:49:00 följande:

Men va trist att dom glömde det för dig oxå Skicka iväg ett mejl och säg att du vill ha ett bums! Känner du dig nöjd med ringarna då?

Jag skickade iväg min ring igår för omgravering igen, plus ett lite halvsurt brev. 5 månader kvar innan jag ens "får" bära den men ändå känns det som om hela världen är upp och ner för att jag måste skiljas från den Nu hoppas jag dom jobbar snabbt bara.

Visst är det hemst att skiljas från dem. Fick klar tecken från min man igår att köpa ringen från E-bay när pengarna kommer . De finns väl kvar ett tag va?
  • Smulan
    jakother skrev 2012-08-16 08:23:29 följande:
    Jag rekommenderar inte dom längre.. Denna ringen är inte heller hel... Skenan som diamanterna sitter i är sprucken.. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Ska skriva ett mail men eftersom ringen är bärbar kommer jag inte skicka tillbaka den innan bröllopet! Man blir så besviken...
    NEHEEEEJ! Fy sjutton vad arg jag blir. När man har fått in en reklamation ska man ju för fasiken kolla så att den är ok när man skickar tillbaka den, EXTRA NOGA menar jag. Hoppas det ordanar sig sen.
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-16 09:42:44 följande:
    29/8 verkar den ligga kvar tills
    Oh tack måste skynda på min man lite he he=).

Jag har suttit och hållt upp min ring jämte den från din bild ha ha ha (löjligt och knasigt jag vet men ändå). Och jag tycker den ser ut att passa super fint ihop med den!
    jakother skrev 2012-08-16 09:54:54 följande:
    Det lustiga är att det var en helt ny ring... Alltså jag är helt frälst i denna ring, jag vill inte ha någon annan men när nu två st är trasiga dock inte så att dom inte går att använda men en ring för drygt fyra tusen ska daning va perfekt!!! Kolla dom inte ens ringen när dom skickar den?
    Nej fy...skitdåligt gjort. Förmodligen tittar de inte ens. Är man rädd om sina kunder tittar man ju på varan innan man skickar iväg den FRÅN FÖRSTA BÖRJAN!
    majjja skrev 2012-08-16 12:26:18 följande:
    kan du inte få rabatt då, att de ger tillbaka en viss summa, det det kostar dig att laga ringen annanstans? 
    Ja det kan man verkligen tycka att hon ska få....fy så dåligt!
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-16 19:43:05 följande:
    åh jag dör! jag hittade precis en bild på en kofta som jag verkligen verkligen vill ha. Grejen är bara att jag inte hittar den någonstans :( nu har jag mejlat till bloggen som hade fotona, de jag tror haft den tidigare för att kolla vart den är ifrån och om den går att köpa fortfarande (fast säkert slutsåld) och till Landybridal om de gör koftor och kan göra en kopia i så fall.

Jag bara älskar den. Denna med klänningen med tyll på kjolen utan att göra om överdelen som jag pratade om tidigare... jepp... det är det jag vill ha. 

JAAAA så jäkla söt ! Hoppas hoppas att du får tag på en=) vore ju bara för fint!
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-16 21:25:02 följande:
    ellerhur :) får leta upp nåt liknande om just denna inte finns kvar. början på april är ju trots allt rätt kall ibland, så det blir nog perfekt med något som faktiskt värmer lite istället för spets
    Ja det tror jag vore skönt. Åh vad jag hoppas att du får tag på en!
    jakother skrev 2012-08-16 22:05:55 följande:
    Nu har jag skickat mail till dom på smyckenet och hoppas på ett svar som jag kommer tycka om! Skrev också att vi faktiskt gifter oss den 25/8 och att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta.. jag vill ju ha denna ringen men att det bara var dom som sålde den... =P
    Ja nu hoppas jag verkligen att du får ersättning för detta....så här ska det ju inte vara!

Snygga ringar....helt i min stil ;) Alla här inne verkar ha samma smak som jag=D Roligt!
  • Smulan
    jakother skrev 2012-08-17 09:06:21 följande:
    Haha allt känns som att det är påväg åt skogen just nu.. Vår vigselförrättare skickade ett mail och sa att han var tvungen ta ledigt från sitt jobb när vi gifter oss eftersom han tydligen skulle jobba då fast han sagt tidigare att han var ledig! Så nu vill han att vi ger till behövade flickor minst tusen kr i kompensation.. jag har inga problem med det, dock känner jag mest att WHY? Vi har inga sånna pengar för tillfället, och det är väl inte vårt fel att hans schema ändrats? hmm Vi vill ju ha honom för att han ska spela fiol.-.... bajs 
    Men vad säger du? Det tycker jag var väldigt fräckt...det kan inte han begära av er. Det var ju han som sa att han kunde och då får han stå för det själv när det strular. Man ska inte lova något när man inte vet säkert. Det är inte ni som ska betala för det. Säg det till honom!
    MariaMagdalena skrev 2012-08-17 09:23:47 följande:

Men oj, det var lite väl fräckt av honom tycker jag! Inte alls ok om du frågar mig. Tycker du ska berätta som det är för honom, att ni nu lagt alla pengar ni kunnat på bröllopet och att ni känner er besvikna då han tidigare lovat er att ställa upp. Hoppas han tänker om där!

På tal om att få betala... Vi skulle egentligen ha gift oss på Gran Canaria, det var plan A kan man säga, men då dom ville ha ca 4000:- plus 3 kg kaffe för att viga oss och att vi inte kunde påverka nästan något om hur vigseln skulle se ut så backade vi. Det var ändå Svenska Kyrkan. Förstår att dom behöver tillskott i kassan för att kunna gå runt osv, men det tycker jag var oförskämt mycket faktiskt då det annars är gratis att gifta sig i kyrkan.

Va? ja det var ju också fräckt....och varför skulle de ha kaffe ?? ha ha det kan de väl köpa själva....herregud! Ok att man tar en summa då det är utomlands men inte så mycket. Har hört andra som betalat 500 kr när de gifter sig utomlands med hjälp av svenska kyrkan, det tycker jag räcker möjligen 1000 kr men inte mer.
  • Smulan
    jakother skrev 2012-08-17 19:47:06 följande:
    Hej, stormen har lagt sig och jag har talat med smyckenet.. Ringen är i sin ordning och jag har fått tre års garanti istället för ett... har det till och med på skriftligt mail.. haha(gramatikfel!) Men men.. han förklara att han granskat ringen innan han skicka den och att det som jag tror är ett fel är som det sa vara.. men han ville ändå ge mig tre års garanti eftersom jag fått så mycket strul! Tack för den! Alltså, som jag sagt förut.. JÄttebra service.. dock mycket strul...

Och med vår VF så har det löst sig.. det blir vigsel och vi kommer bli gifta med fiolspel! =)  
    Skönt att höra!
    MariaMagdalena skrev 2012-08-17 20:46:03 följande:

Dom menade på att det var det enda sättet att få tag i svenskt kaffe till deras svenska kyrkcafé, men en annan kan väl tycka att så svårt kan det väl knappast vara att få det skickat ;) Sen ville dom ha pengarna kontant vid vigseln, de kan jag oxå tycka är konstigt att dom vill ha så mycket pengar i kontanter.

OK???? Hmmm känns inte som riktigt hela sanningen där.
    Jezzybell skrev 2012-08-18 00:09:15 följande:
    Hej alla! Jag hoppas att det är ok att jag smyger in i denna tråd. Vi ska gifta oss den 15/9 (ja, i år) bestämde vi för några dagar sedan. Jag fyller 30 den 14/9 och vi tänkte att varför inte gifta oss när vi ändå har fest liksom Skrattande. Så ja det blir ett litet bröllop med de närmaste och festen blir en kombinerad 30 års fest och bröllopsfest. Men vi får sjutton inte tag på en lokal som uppfyller kriterierna; ledig, billig, man kan ta med egen mat och dryck.
    Hej Vad roligt att du tittade in =). Stort grattis får man säga då=). 14/9 ha ha då fyller min man 32 år .
    Har du kollat bygdegårdar och församlingshem? Vi hade vår fest i en kyrkstuga=) Gick kanon bra!
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-19 12:46:07 följande:
    kajother: det blir nog jättebra med naglarna.. ger ju en annan känsla att ha riktiga lösnaglar. Tänkte också göra det, fast bara fylla på med fylning på mina egna så de håller. Äter "mitt val kvinna" tabletter och de gör att mina naglar växer sig långa och fina, men för att vara säker på att jag inte bryter av nån tänkte jag fylla i dem och göra fransk manikyr dagen till ära sen. 

Jag visade ju koftan jag blev så kär i ..det visade sig vara skitsvårt att få tag på. Har beställt hem en annan kofta som är fulare och som jag nu ångrat och inte alls vill ha , haha lätt att vara efterklok.

Så jag har letat, och letat, och tjatat till sambon om den här koftan som inte finns att få tag på haha. Så ramlade jag imorse över en annan lösning. Och ja, hittar jag inte söta koftan så tror jag att dettta var det finaste av alla varianter jag tittat på. 

vad tror ni... 
    denna klänning 

med denna spetsöverdel som avtagbar del (så kan jag ändra mig om den om det blir too much med håret slöjan o allt.. 

Blir jätte snyggt det med=)
    tracit skrev 2012-08-19 14:27:08 följande:
    Ansluter mig till den här tråden jag med!
    Vi planerar att gifta oss i smyg, med två nära vänner som vittnen och min dotter som brudnäbb. Vi kommer att gifta oss i kyrkan, och allt kommer vara som ett vanligt bröllop - förutom att vi inte har några gäster. Risken finns att många i vår närhet kommer att bli besvikna, men jag hoppas förstås att de mest av allt kommer bli glada för vår skull. Vi kommer att berätta för alla efter vigseln, kanske ett mass-mms eller liknande. Vi planerar även att ha en liten fest närmare sommaren.
    Så, det enda vi egentligen behöver tänka på innan är:
    - Boka kyrka
    - Kläder och skor till dotter, mig och honom
    - Boka tid för smink och hår
    - Se till att våra vänner kan samma datum
    Så, if all goes well blir jag fru i januari! Glad
    Välkommen! Va roligt, grattis!
    tracit skrev 2012-08-19 14:56:20 följande:
    majjja skrev 2012-08-19 14:39:32 följande:
    vi har hittills kommit såhär långt: 

mina ringa klara
    hans ring beställd men inte betald ännu
    klänning utvald och ska beställas i oktober
    skor köpta
    frisör bokad för uppsättning och makeup
    kyrka bokad
    bröllopsresa betald
    hotellrum bokat
    ena vittnet tillfrågat
    fotografen tillfrågad

kvar är sambons kläder, blommor, kläder till barnen, sambons skor,boka bord på restaurang,  
    Åh vad spännande! Ett av våra vittnen är hobbyfotograf, så jag räknar med att hon står för fotograferandet Flört Och middag har vi inte bestämt än hur vi ska göra.
    Hur gör ni med barnen? Jag kommer nog inte kunna berätta för min dotter förrän möjligtvis dagarna innan, hon har supersvårt för att hålla hemligheter!
    Ett av våra vittnen är också hobbyfotograf så han tog alla bilder åt oss! Han tog 140 st och vi slängde bara 10 st typ så vi är rätt nöjda kan man säga . Vår 3,5 åriga son var med men han skvallrar ju inte han fattade ju inte vad som hände liksom. Vi åt på resturang efter med våra vittnen och dagen var helt perfekt!
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?