Lyckorus skrev 2012-08-30 16:17:19 följande:
Smulan - Tusen tack för tips och berättelser om Zakynthos, jag ser verkligen fram emot resan! :) Gällande sköldpaddorna så tror jag det är kläckningsperiod under september, det kanske är svårt att få se stora, men jag hoppas på att få se några små alla fall! :)
Nu har vi även bokat plats för bröllopsnatten, det blev ett paket med en trerätters middag, en övernattning i svit med jacuzzi, samt frukost dagen efter. Stället verkar tokmysigt, ligger inte långt där vi bor, och har fått fina recensoner. Så nu är planen att göra oss fina på morgonen/förmiddagen, åka till ett fint ställe där vi har en picknick-lunch samt fotar oss lite, vigsel kl.14, och efter det åker vi och checkar in oss på det mysiga hotellet. Iiihh, längtar!!
Ja det kan stämma att kläckningstiden är då eftersom Juni-aug är då de lägger äggen på stranden. Det var en strand som var avspärrad när vi var där och det skulle den vara tills de skulle kläckas. Vi umgicks med en mamma och hennes tonårsdotter den veckan vi var där (de bodde på samma hotell) och de hade åkt med en mindre båt och sett små söta sköldpaddor så jag tror att det är värt det alla gånger om ni ser även de små ;). Vilken stad ska ni bo i?
Låter som en underbar plan ni har. Förstår att du längtar!
tracit skrev 2012-08-30 16:48:07 följande:
Tack för era svar om klänningen, jag har nääästan bestämt mig
Åh vad härligt det låter med ert resmål och bröllopsnatt!
Vi har inte bokat något till bröllopsnatten. Vi ska gå ut och äta på en fin restaurang med våra vittnen och dotter efteråt, och natten blir nog i hemmet. Vill inte exkludera min dotter för mycket från allt då hon är så pass stor och förstår så mycket, är rädd att hon ska känna sig utanför om vi lämnar bort henne på kvällen.
Vår "smekmånad" blir skidsemester i mars. Vi är lite av skidfanatiker, så det är det bästa resmålet för oss
Låter som en jätte bra plan. Vi sov också hemma efter middagen på resturangen med våra vittnen.....mest för att vi inte hade råd men även för sonens skull.
Lyckorus skrev 2012-08-30 16:53:40 följande:
tracit - Er plan låter också mysig! :) Låter som en bra lösning i och med att ni ha barn också. Vi hade inte tänkt att sova borta under bröllopsnatten först heller, men så kände vi att det skulle bli svårt att få det riktigt romantiskt och speciellt hemma i vår lilla lägenhet med våra högljudda grannar... och när vi ändå bestämde oss för att inte göra en sån dyr resa nu så kunde vi lägga lite pengar på att få en natt med det där lilla extra. De känns tokbra!
Det gör ni helt rätt i....lyxa till det tycker jag. vår natt hemma var tyvärr inte det minsta romantisk men det berodde ju på att vi var trötta och att sonen alltid ska ligga mellan oss i vår säng ;)