• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Principisessan

vi har ju berättat att vi ska gifta oss.. men inte när. Då tänkte vi att vi får ändå prata om förlovningen, och att alla vet redan på förhand att det inte blir någon bröllopsfest, så vi slipper förta något av lyckan med att försvara vårt val sen. 
    Dock är det ju många som vill komma och titta under vigseln och påpekat det flera gånger, så man får ju vara hård och inte ge efter för någon annans vilja.
    Sen när vi väl är gifta så vet jag inte riktigt hur vi gör. Kanske skickar vi ett foto på oss (typ som de vanliga tackkorten) till de närmaste, och berättar att vi gift oss själva i all enkelhet.
    Då får mamma och mormor mfl ett foto som "minne" trots att de inte var med. Till alla andra, de får läsa på facebook.  

• Smulan
    majjja skrev 2012-09-02 10:49:13 följande:
    vad tror ni om dessa? tänkte ha vanlinga hudfärgade strumpbyxor men tänkte att man kanske skulle ha ett par sånahär knästrumpor på nåt av bröllopsfotona. Tyckte de var rätt söta. 
    www.etsy.com/listing/48385666/lxl-sexy-funny-... 
    åh de var ju jätte söta=) Det tycker jag=)
  • Principisessan

hur går det för er andra i planerandet. Här händer det väl inte så mycket egentligen. Fick papper på att jag är numer upptagen i svenska kyrkan (gick med för nån vecka sen) och får även prällen som jag träffat ett par gånger när våra barn gick i kör. Kyrkan har ju sånt kostnadsfritt så ett tag gick de där, och prästen som jag träffat vid de tillfällena verkar rätt skön och lite layedback, vilket kändes skönt så jag inte står där och skäms inför en konservativ präst att jag har både släja och vit klänning, haha. (kanske har jag redan berättat detta.. är lite trött i huvudet? :))

Borde ta tag i det här med frisör/inte. Undrar hur svårt det är att fästa kronan i håret, jag har ju page. Håret är ju inte så långt så kanske är det onödigt att gå till frisören och fixa sig?  

• Jezzybell
    majjja skrev 2012-09-02 10:49:13 följande:
    vad tror ni om dessa? tänkte ha vanlinga hudfärgade strumpbyxor men tänkte att man kanske skulle ha ett par sånahär knästrumpor på nåt av bröllopsfotona. Tyckte de var rätt söta. 
    www.etsy.com/listing/48385666/lxl-sexy-funny-... 
    Jag älskar dem kan jag ju säga! Började genast titta på de olika som fanns och ska nog beställa till mig själv Skrattande
  • tracit
    Lyckorus skrev 2012-08-31 17:25:28 följande:
    Jag har börjat tänka mer på det här med att berätta för nära och kära att man har gift sig. Vi vet hur vi ska berätta (skicka en grej med posten),men är lite osäkra på när vi ska skicka ut dom. Hur har ni gjort eller ska göra? Det vore lite skönt att låta det gå några dagar efter,så hinner vi smälta det själva och så får vi tid att fixa ordning foton på oss som vi tänkte visa. Men samtidigt kanske folk blir ledsna när dom får veta att det gått ett tag efter vi avslöjat. Sen funderar vi även på om de allra närmsta ska få post en dag innan de andra,så vi vet att dom får veta först. Hmm...
    Vi har tänkt att skicka mms med foto på oss direkt efter bröllopet till våra familjer och närmsta vänner. Sedan kanske senare på kvällen eller dagen efter skriva på fb. Kanske en annons i tidningen också.
    majjja skrev 2012-09-02 22:02:22 följande:
    hur går det för er andra i planerandet. Här händer det väl inte så mycket egentligen. Fick papper på att jag är numer upptagen i svenska kyrkan (gick med för nån vecka sen) och får även prällen som jag träffat ett par gånger när våra barn gick i kör. Kyrkan har ju sånt kostnadsfritt så ett tag gick de där, och prästen som jag träffat vid de tillfällena verkar rätt skön och lite layedback, vilket kändes skönt så jag inte står där och skäms inför en konservativ präst att jag har både släja och vit klänning, haha. (kanske har jag redan berättat detta.. är lite trött i huvudet? :))

Borde ta tag i det här med frisör/inte. Undrar hur svårt det är att fästa kronan i håret, jag har ju page. Håret är ju inte så långt så kanske är det onödigt att gå till frisören och fixa sig?  
    Här händer det inte mycket heller. Även om det är långt kvar börjar jag känna en viss stress, eftersom jag vet att tiden har en tendens att gå upp i rök... Vi ska flytta om några veckor också, så vi har fullt upp med det.
    Jag borde också ta tag i frisör, för jag vill nog ändå gå och få håret fixat + bli sminkad, även om det "bara" är vi. Och så blommor, det måste jag också ordna. Puh..
  • Principisessan
    tracit skrev 2012-09-03 12:22:45 följande:
    majjja skrev 2012-09-02 22:02:22 följande:

Här händer det inte mycket heller. Även om det är långt kvar börjar jag känna en viss stress, eftersom jag vet att tiden har en tendens att gå upp i rök... Vi ska flytta om några veckor också, så vi har fullt upp med det.
    Jag borde också ta tag i frisör, för jag vill nog ändå gå och få håret fixat + bli sminkad, även om det "bara" är vi. Och så blommor, det måste jag också ordna. Puh..
    jo, jag vet inte riktigt. Tänker att det vore trevligt att göra i ordning håret och smink på salong. Men det är ju en kostnad som går att stryka, om deqt skulle behövas tänker jag. tiden går ju precis som du säger fortare än vad man tror 
  • Principisessan
    Jezzybell skrev 2012-09-03 00:12:21 följande:
    Jag älskar dem kan jag ju säga! Började genast titta på de olika som fanns och ska nog beställa till mig själv Skrattande
    ja visst är de underbara :) 
  • MariaMagdalena

Här står det oxå stilla. Väntar på att den här månaden ska gå lite snabbare så ska vi skicka in papprena om hindersprövning och efternamnsbyte. Ska ge mig ut på stadens gator och handla några tjusiga sktumpbyxor eller liknande oxå, men jag vet bara inte vad.... Vill ha ett par som man inte känner sig så där fruktansvärt osexig i som man har en tendens att göra med strumpbyxor Planen är sen att jag ska byta om till någon annan klänning innan vi åker till flygplatsen, och någon sådan har jag inte heller hittat. Måste ge mig ut på nätet och spana!

Majjja Dom i länken är bara klästrumpor alltså? Såg inte ut så på bilderna, men dom var ju jättefina!

Och just det, igår kom äkthetsbeviset för ringen! Bättre sent än aldrig

• Principisessan
    MariaMagdalena skrev 2012-09-04 17:23:44 följande:

Här står det oxå stilla. Väntar på att den här månaden ska gå lite snabbare så ska vi skicka in papprena om hindersprövning och efternamnsbyte. Ska ge mig ut på stadens gator och handla några tjusiga sktumpbyxor eller liknande oxå, men jag vet bara inte vad.... Vill ha ett par som man inte känner sig så där fruktansvärt osexig i som man har en tendens att göra med strumpbyxor Planen är sen att jag ska byta om till någon annan klänning innan vi åker till flygplatsen, och någon sådan har jag inte heller hittat. Måste ge mig ut på nätet och spana!

Majjja Dom i länken är bara klästrumpor alltså? Såg inte ut så på bilderna, men dom var ju jättefina!

Och just det, igår kom äkthetsbeviset för ringen! Bättre sent än aldrig

nja det fanns både strumpbyxor och knästrumpor. om du kollar på alla deras varor så hittar du nog hela strumpbyxor också (om jag inte länkade fel) 
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?