Lyckorus skrev 2012-08-31 17:25:28 följande:
Jag har börjat tänka mer på det här med att berätta för nära och kära att man har gift sig. Vi vet hur vi ska berätta (skicka en grej med posten),men är lite osäkra på när vi ska skicka ut dom. Hur har ni gjort eller ska göra? Det vore lite skönt att låta det gå några dagar efter,så hinner vi smälta det själva och så får vi tid att fixa ordning foton på oss som vi tänkte visa. Men samtidigt kanske folk blir ledsna när dom får veta att det gått ett tag efter vi avslöjat. Sen funderar vi även på om de allra närmsta ska få post en dag innan de andra,så vi vet att dom får veta först. Hmm...
Vi har tänkt att skicka mms med foto på oss direkt efter bröllopet till våra familjer och närmsta vänner. Sedan kanske senare på kvällen eller dagen efter skriva på fb. Kanske en annons i tidningen också.
majjja skrev 2012-09-02 22:02:22 följande:
hur går det för er andra i planerandet. Här händer det väl inte så mycket egentligen. Fick papper på att jag är numer upptagen i svenska kyrkan (gick med för nån vecka sen) och får även prällen som jag träffat ett par gånger när våra barn gick i kör. Kyrkan har ju sånt kostnadsfritt så ett tag gick de där, och prästen som jag träffat vid de tillfällena verkar rätt skön och lite layedback, vilket kändes skönt så jag inte står där och skäms inför en konservativ präst att jag har både släja och vit klänning, haha. (kanske har jag redan berättat detta.. är lite trött i huvudet? :))
Borde ta tag i det här med frisör/inte. Undrar hur svårt det är att fästa kronan i håret, jag har ju page. Håret är ju inte så långt så kanske är det onödigt att gå till frisören och fixa sig?
Här händer det inte mycket heller. Även om det är långt kvar börjar jag känna en viss stress, eftersom jag vet att tiden har en tendens att gå upp i rök... Vi ska flytta om några veckor också, så vi har fullt upp med det.
Jag borde också ta tag i frisör, för jag vill nog ändå gå och få håret fixat + bli sminkad, även om det "bara" är vi. Och så blommor, det måste jag också ordna. Puh..