Smulan skrev 2012-09-06 15:16:18 följande:
Lyckorus skrev 2012-09-06 10:57:21 följande:
Hej alla!
Jaa, vid det här laget skulle jag varit gift nu. Vi hade tänkt gifta oss igår, men så blev det alltså inte. Anledningen är den att min förkylning ville inte släppa helt och i tisdags tog vi beslutet att försöka skjuta på bröllopsdagen till nästa vecka istället. Det kändes ju inte så kul, men det skulle inte kännas bra att förknippa sin bröllopsdag med en snorig näsa och kraxig röst heller.. Jag vill kunna njuta till 100% på våran dag, känna hur god maten är, kunna svara ett klart och tydligt JA, ha energi att göra allt vi tänkt. Ne, i det stora hela känns det som rätt beslut.
Och vi hade tur! Stället som vi ska bo på över natten hade "vårt" rum ledigt även nästa vecka och de var väldigt förståeende. Så vi kommer bo som vi tänkt. :) Rådhuset blev inte jätteglada åt att vi ville skjuta upp vigseln, och försökte få oss att komma ändå. Men jag stod så klart på mig att jag inte tänker vara sjuk på min bröllopsdag. Så vips fick jag ett mail om att de bokat in en vigselförrättare på nytt önskat datum på förmiddagen till oss. Tjohoo! :)
Oj vad tråkigt att du var så förkyld att ni var tvungna att skjuta på det....men jag förstår dig fullständigt. Tycker inte rådhuset har rätt att bli sura över en sån sak det, är ju ni som ska bestämma när ni vill gifta er inte dom.
Skönt att hotellet var förstående i alla fall!
Då får vi höra om er dag snart i alla fall då ;) Längtar!
Elin86 skrev 2012-09-07 08:02:07 följande:
Skönt att det ordnade sig :)
majjja skrev 2012-09-07 20:25:00 följande:
lyckorus: nej vad trist med sjukdom, men jag hade tagit samma beslut.. klart man vill vara frisk på sin bröllopsdag. Vad är det för trams från rådhuset?
tracit skrev 2012-09-08 09:54:56 följande:
Skönt att det ordnade sig!
Nej, vi tyckte också det verkade lite dumt av Rådhuset att de ens försökte få oss att komma ändå. De hade ordnat med papper så det var bra om vi kom skrev dom... hur mycket tror dom inte att vi hade planerat och fixat då!? Mer än några papper alla fall.
Jag vill bara att det ska bli vår bröllopsdag nu, är helt frisk och igår provade jag min outfit. Jag känner mig så himla fin i min klänning och mina skor! :) Sambon provade sina kläder härom dagen också, så himla snygg!
Igår roade jag mig med att göra min bukett (jag ska ha konstgjorda blommor), och den blev jag också nöjd med!
tracit skrev 2012-09-08 09:54:56 följande:
Här har allt stått lite stilla ett tag. Min plan var att den här veckan kontakta frisör, florist, och make up store - inget av det har blivit av
Är så himla, himla trött, har jobbat för mycket på sistone tror jag...
Igår tog vi oss dock i kragen och åkte för att prova ut kostym åt min blivande man - och han kommer bli så fin! Fällde t.o.m. en liten tår när han stod där i provhytten. Jag är världens blödigaste, kommer definitivt behöva vattenfast smink till bröllopsdagen...
Fick i alla fall lite ny bröllops-energi tror jag, så på måndag SKA jag ta tag i allt!
Jag känner igen det där, man vill så gärna att vardagen ska kliva åt sidan nu när man vill ordna och dona till sin bröllopsdag. Härligt att bröllopsenergin är på väg tillbaka nu då alla fall, heja heja! :)