Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Lyckorus skrev 2012-08-27 09:57:28 följande:
    jakother - Stort grattis till er!! :D

Hmm, vi har börjat tveka på vår bröllopsresa, hade ju tänkt två veckor i Afrika men det tar emot att lägga ut så mycket pengar. Men och andra sidan så kanske det är nu man ska unna sig en sådan resa... Svårt! :/
    Dels talar priset och alla dryga extra-kostnader emot (vaccinationer, visum m.m), och sen allt vi måste fixa inför resan. Sen är vi i en eventuell "skarv" nu i livet med bland annat uppgradering av boende, så det kanske inte är läge nu.
    MEN, om några år kommer förmodligen inte resekostanden ha någon betydelse och vi har sagt från början att vi ville lägga pengarna på en resa och inte själva bröllopsdagen. Med allt inräknad skulle resan bli att kosta runt 60.000:- för oss båda. Hur skulle ni tänkt?
    oj vad svårt. Det beror ju förstås på om ni har råd och om ni verkligen vill ha just denna resa. Finns pengarna även om ni får vänta med andra inköp så kanske det är värt det? Om pengarna inte finns och ni måste låna väldigt mycket för att kunna åka så kan det ju vara värt att skjuta på. Det är ju inte så kul att betala av en resa i flera år sen.

Vi åker ju till new york,  inte alls lika dyrt dock. flyget går på 9000 och boendet på 16000. Sen tillkommer ju leverne där, räknar på en tusing per dag per skalle (vi är där i 1 vecka) Men visst drar det iväg som tusan. 
  • Principisessan
    Smulan skrev 2012-08-27 15:11:30 följande:
    var bara tvungen att lägga upp en bild till....men visst blev det bra? Jag är i alla fall väldigt kär i den! och i dem i kombo! Den gör ju min vigselring ännu finare!

vad fint det blev! de ser ju ut att vara som gjorda för varandra :) typiskt att det ska vara fel storlek.
  • Principisessan

den bredare av dem, är den rätt i storlek? på bilden ser det ut som att de är lika stora nämligen, men det kanske bara är bilden som visar "fel" 

• Principisessan

ebay är jättebra, tycker det brukar vara mindre trassel där än på tradera. Fast det har kanske att göra med att tradera ofta har privatpersoner som säljer och då kan det ju vara lite sisådär med leveranstid och motsvara bildbeskrivning osv.. framförallt om man köper barnkläder eller skor. 

• Principisessan

Vart har ni köpt kläder till era barn förresten? vi har två dagisbarn och 2 tonåringar hemma. Och de 2 yngsta är ju tjejer så det är inte så svårt att hitta några klänningar till dem, men tonårsgrabbarna känns det värre med.Jag tror verkligen inte att det är deras "grej" att få ha finbyxor mm på sig. 

• Principisessan

det torde väl räcka med hela mörka jeans, svarta tex. Och skjorta. 
    Känns lite overkill att "spöka ut dem" i kostym eller likande, de skulle väl knappast vara nöjda då heller.

• Principisessan

lyckorus: jag förstår din känsla. Kanske kan det vara en slags "tröst" att veta att ni slipper alla de "problem" som folk kan skriva om här på bt. Som när brudar (oftast) är ledsna eller besvikna över att tärnor är oengagerade, att det gnälls på bordsplaceringar, att folk förväntar sig så mycket av ert bröllop att ni känner att ni måste försvara era val, eller ändra för att göra andra till viljes. Eller för att inte tala om barn/barnfri fest.
    Nu är det ju inte så för alla såklart, men det är ju en hel del att rodda ihop om man ska ha en stor fest. 
    Själv kan jag känna, förutom att det känns mest vi att vara själva, att det är en sån lättnad att slippa ha allt det där som ska ordnas med. Att man vill vara alla till lags.

• Principisessan
    Lyckorus skrev 2012-08-28 14:27:36 följande:
    Ja, du har så rätt! Det är just därför vi gjort det här valet. När vi bara snuddade vid att bjuda till bröllopsfest så kände man av förväntningarna och den stora risken att forma och rätta sin stora dag efter alla andra. Tänka på de äldre gästerna, tänka på de närmsta, och för all del inte glömma barnen. Och sitta där och le vid middagen och tycka stojiga ungar är helt underbara. Och efter bröllopsfesten fkanske man ändå få höra att det var fel på maten, inte tänkt på allt eller så.. no thanks! :)
    oh jag vet. Det är ju skönt att slippa alla dessa saker som dyker upp om man har en större fest. 
    Jag känner lite lättnad över det faktiskt :) 

är det vigselförrättaren som ger dig klumpen i magen eller är det ditt eget samvete? Om det är vigselförrättaren så låter det ju som ett märkligt beteende då de torde vara vana vid att borgerliga bröllop inte är lika stora som i kyrkan . 
  • Principisessan
    tracit skrev 2012-08-29 12:20:29 följande:
    Skönt att det känns bättre!

Hörrni tjejer, jag har nästan (observera nästan bestämt mig för klänning. Vad tycker ni om den här?

jättefin! 
  • Principisessan

vi har ju berättat att vi ska gifta oss.. men inte när. Då tänkte vi att vi får ändå prata om förlovningen, och att alla vet redan på förhand att det inte blir någon bröllopsfest, så vi slipper förta något av lyckan med att försvara vårt val sen. 
    Dock är det ju många som vill komma och titta under vigseln och påpekat det flera gånger, så man får ju vara hård och inte ge efter för någon annans vilja.
    Sen när vi väl är gifta så vet jag inte riktigt hur vi gör. Kanske skickar vi ett foto på oss (typ som de vanliga tackkorten) till de närmaste, och berättar att vi gift oss själva i all enkelhet.
    Då får mamma och mormor mfl ett foto som "minne" trots att de inte var med. Till alla andra, de får läsa på facebook.  

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?