• Just Me

Mars 2013-brudar

Det närmar sig, det är mindre än ett år kvar! 

Här kan vi samlas och peppa varann, byta idéer, stötta, hjälpa, planera och slutligen önska varann lycka till och grattis!

Du & Jag 23/3-2013
  • Svar på tråden Mars 2013-brudar
  • MiaCilla
    eml33h skrev 2013-02-18 12:56:34 följande:
    Stort GRATTIS! : )
    Du behöver nog inte oroa dig över att vi inte orkar läsa. Sånt är Alltid kul ju!
    Ser fram emot bilder.
    Vad tyckte barnen då?

TACK så hemskt mycket!!

Barnen var i "chock" & trodde inte på oss innan vi träffade prästen. Båda två blev jätte glada och sa ÄNTLIGEN!!

Tänk dig en kyrka helt byggd av snö och is......massor av levande ljus......bara Vi, barnen, prästen & två vittnen!!!

Ett minne för livet.

När vi nu berättat för nära & kära att vi gift oss är det ingen som blev förvånade för det är väldigt mkt Vi. (Var ju trots allt lite rädda för sura miner över att vi "snuvat" dom på både bröllop & fest) Men man ska göra sitt bröllop till sin alldeles egna dag för man lär minnas dagen D resten av livet!!

Önskar dig all lycka på din dagen D & livet som fru!!

Många kramar från MiaCilla

• eml33h

Åh, det låter ju bara supermysigt och väldigt romantiskt! : )
    Hur var vädret? Kallt?

Klart att folk blir lite besvikna, att gå på bröllop är ju alltid kul.
    Men dom är nog inte Så besvikna att dom muttrar bakom ryggen på er ; )

Så ni tänker inte ha nån fest i efterhand?

Nu är det bara en vecka kvar här..
    Träffade kantorn i onsdags och hon spelade lite marscher för oss.
    Blev Pachelbel som ingång och Underbart som utgång.
    Psalmerna blev 411 Gud har omsorg om vårt släkte, samt 942 Din skönhet som i vintern bor, från en annan typ av psalmbok. Hade läst mig till att den hade samma melodi som En vänlig grönskas rika dräkt, men när kantorn spelade var det inte alls den melodin! Snacka om att man blev paff!
    Nåja, den nya melodin var väldigt fin och definitivt betydligt vintrigare ; D

• mimi00
    eml33h skrev 2013-02-22 07:09:50 följande:
    Nu är det bara EN VECKA :O  ! Tiden går så himla fort :)

Fullspäckad vecka framför mig :)   igår och idag har jag  och min bästa vän testa hela outfiten, blev visst slöja med :) Så sydde fast en kam på slöjan och limmade fast 3 pärlor ett strasshjärta sen 3 pärlor igen på själva kammen. Visste inte att vi var så pyssliga av oss :) ser VÄLDIGT hemmagjort ut på nära håll men inte annars :)  

Längtar till 1000 nu ! HUr ser din kommande vecka ut? min är i stil med:
    Måndag - fixa naglarna och gå på stan med en kompis
    Tis - skolan sen träffa prästen, fotografen, tjejerna som ska hjälpa till och kolla lokalen igen
    ons - åka och betala mat/tårta
    tors - skolan
    fre - lokalen, sedan sover tjejerna med mig i lägenheten..
    lör - Ja ;)  
  • eml33h

Åh så pyssligt : )
    Hade du inte tänkt ha slöja först? Visa gärna bild!

Min vecka ser ut som följande:

Mån - tors: jobba!
    Funderar på att flexa tidigt på fredag eller vara helt ledig.
    Ska köpa bukett till mig å mina tärnor, prata med fotografen och dubbelkolla med tårtan.
    Sen ska vi hämta nyckel till lokalen och ställa iordning där. Går nog rätt fort då det redan är så fantastiskt fint så extra dekoration är överflödig. Blir att lasta in snittar och tilltugg och fixa med musikanläggningen.
    Sen ska vi installera oss i sviten, som lägligt nog är våningen ovanför festlokalen : )
    Då ska vi passa på att mysa, bada i jacuzzin å sånt, ska väl fixa lite "tjejgrejer" också, typ raka benen å måla naglarna : )
    Sen på lördag hoppas jag att vi vaknar utvilade. Ska va hos frisören vid 10, å träffar fotografen vid kl 13. Vigsel kl 15. Och jag hoppas på solsken och -5 grader!!! : )

• mimi00

har inga bilder än ^^ får la vänta till nästa helg :) 

Oj, du har med att göra då :)  Skönt att det närmar sig :P

Jag hoppas med på SOL! det ser inte lovande ut :/  men i går stod det att det skulle regna men idag stod det att det ska snöa - hellre snö än regn iaf :)

spännande spännande ! 

• eml33h

Ja vi få lägga ut lite bilder sen ; D

Mm det vore ju faktiskt ännu värre med regn!

Enligt alla vädersidor får vi 5-10 minus å snö... nåja...
    De hinner säkert ändras : ) Fast vädret är ju iaf inte det viktigaste!

• mimi00

Idag har vi träffat prästen för att "träna" på vigseln en gång. Vi har även träffat fotografen, tjejerna som ska hjälpa till och kollat lokalen igen. Fick även nycklarna idag och de sa vi kunde börja redan på torsdag (fast vi bokat fre-sön). Jag har nog inte riktigt fattat att det händer än ^^ inte alls nervös :) 

Fixade naglarna igår, blev så missnöjd! som tur är har jag i princip en nagelverkstad här hemma så kunde "rädda" dem :)

Hur går det för er?  börjar ni bli nervösa?  :)  

• LadyD

Hoppar in här Gifter oss 9e mars alltså nästa vecka är jag fru!!!! Alla frågar om jag är nervös men jg kan ärligt svara att jag inte är det Dock gråter jag för minsta onödiga lilla grej eller för absolut ingenting har ont i magen och kräks Mamma tror att min kropp reagerar men att jag inte är medveten om det Är det nån mer som gifter sig 9e mars???

• eml33h

mimi00, tur att du inte gjorde naglarna dan före då, så att du hann rädda dem : )
    Och skönt att ha gått om tid att ställa iordning! Ju mer tid man har desto mindre behöver man ju stressa : )

Jag har brutit fler naglar nu... jag som aldrig annars bryter mina naglar! Så nu har jag filat ner dom andra också så det ser jämnt ut, men dom är rätt korta.. *suck*
    Dessutom har jag fått världens invasion av utslag på halsen! Ser sjukt ut! Har hävdat att det bara är stressutslag men.. hmm.. fick ett plus på stickan igår så.. jaa.. antar att det inte är stress trots allt! (oj, hoppas ingen bekant är här inne och snokar nu!)

LadyD, välkommen hit! : )
    Haha låter som du har lite undanstoppad nervositet trots allt! eller så är du med barn?! ;D
    Berätta mer om er? Ålder? Bor?

Är rätt lugnt i den här tråden faktiskt.. tror inte det är nån fler den 9e. Iaf ingen som är aktiv och skriver ofta.
    Har säkert glömt! Förlåt till er isf! : )

• LadyD

Jag är 31 och han 26 Vi har varit vänner i ca 13 år Tillsammans till och från i 3 år, förlovade en gång förut men bröt upp och blev tillsammans och förlovade igen i somras Det har varit en lååååååååååång resa och nu är vi 1 vecka ifrån att äntligen gifta oss. Det. Känns så overkligt!

Svar på tråden Mars 2013-brudar