• FruSSE

Känner mig hemsk :(

Chicita skrev 2012-06-04 10:28:16 följande:
    Det låter som att du hade förväntningar på en storstilad möhippa med kidnappning, gurksäljande på stan iklädd mormors gardin, massa äventyr och sen avsluta med en riktig röjarskiva...
    Till tärnans försvar måste jag ju säga att det faktiskt inte är så lätt att få ihop datum när många ska vara med och säga sitt. Frågar du 10 personer vilken helg / dag dom kan så är det rätt otroligt om två väljer samma datum.
    De flesta (som någon redan sagt) tycker att det inte är någon idé att ens fundera över datum flera månader i förväg och då är det inte så lätt att planera något. Det har hänt mer än en gång att jag och två kompisar inte har kunnat enats om ett datum att träffas alla tre. Och om jag träffar någon av dom andra på egen hand då så blir den som inte kunde komma skitsur...

Allt blir vad man gör det till.
    Och det är ju faktiskt inte bara tärnan som gjort sig besvär nu, utan dina andra vänner också som kanske har fixat barnvakter och krånglat för att kunna vara med.
    Jag skulle ha tagit emot den där middagen, som ju faktiskt visar att hon försöker anpassa sig efter dig. Och sen kanske hört om några ville med på en utekväll någon annan helg.
    I mina ögon ser det ut som att du inte fick som du ville (om du hade önskemål) och då passar inget alls.
    Jag förstår att inte första versionen hade passat, även om du säger att det hade varit helt ok bara dom hade hört med din make först. Men att få sitta i lugn och ro och äta gott med vännerna och se hur kvällen utvecklar sig är väl inget att fnysa åt. 
    Jag hade kunnat nöjt mig med en promenad (jag har måånga gånger sagt att jag bara vill vara med mina vänner. En "röjarhippa" är min mardröm!). Det som är viktigt för mig är att mina nära och kära är med. Till vårt bröllop har vi enbart bjudit de allra närmaste vännerna och familjen (bara föräldrar & syskon). Det är 50 gäster, hälften är tjejer. 
    Tärnan har bjudit sig själv och 3 kompisar som hon känner.
    Resten då? 

De andra två kompisarna jag pratat med (som har barn) känner som mig, att de vill väl inte lämna sina barn, åka de 10 milen enkel väg och sen umgås med mig och mitt barn?! Vad är det för en hippa? Vi vill åtminstone kunna ta ett glas vin till maten! 
  • FruSSE
    J2012 skrev 2012-06-04 12:18:42 följande:
    Förlåt, men jag kan bli lite ledsen när man bara får "har du inga barn så fattar du inte" tryckt i ansiktet när man faktiskt gör sitt bästa för att förstå. 
    Det är självklart ett stort övertramp att ordna med barnvakt utan att någon av föräldrarna vet om det. Gjort är gjort, kan du inte förlåta henne för det så är det så. Det jag menade var att när du nu vet om det hela så kanske det känns bättre att låta din dotter vara med sin mormor i några timmar. Men pga allt som hänt nu före så förstår jag om det hela inte känns ok överhuvudtaget.
    Jag vet precis hur du menar och hur du känner. Innan jag fick barn försökte jag ofta sätta mig in i mammors ställe och jag avskydde när de sa sådana saker. Det skulle vara så in-i-helvete-speciellt att man tyckte att hälften var nog. 
    Det här tyckte jag till och med när jag var gravid och tänkte "ja, nu är jag mamma och jag älskar mitt barn menså-in-i-helvete-speciellt är det ju inte att jag inte kunde förstå det innan".

Sen kom hon ut.
    Jag fick äta upp allt jag någonsin sagt om föräldrar tidigare. 
  • FruSSE
    Chicita skrev 2012-06-04 11:00:26 följande:
    Jamen då ordnar du något själv istället då med dom tjejerna...
    Gräv inte ner dig för att det inte blev som du hade trott. Ta saken i egna händer och visa att du är en modern kvinna.

För den delen så tycker väl jag att om din mamma är hemma hos er och tar hand om din dotter så finns det väl ingen anledning att ni inte ska kunna ta ett glas vin till maten och gå ut och göra något sedan.
    Man behöver ju inte supa skallen av sig, och det finns en nykter, vuxen ansvarig som du litar på som ser efter din dotter hemma hos er i så fall.

Ja, det här har jag också tänkt på. Synd bara nu att det som sagt är för ont om tid. Med facit i hand skulle jag ha gjort och hållt i hela grejen redan från början. 
  • FruSSE
    Drullen skrev 2012-06-04 10:59:13 följande:

Det finns alltid om o men, i alla situationer.

Din tärna som du valt har ändå försökt (om än kanske inte lyckats fullt ut, hon kanske aldrig har gjort det förut..)
    Jag har just haft ett himla samtal med min sambos Bestman, som tänkte skita i allt bara för att några inte svarat tillräckligt fort på hans mail.. - saker kan skita sig även om man plannerar långt i förväg.

En annan (svartsjuk) person som just fått veta datumet o gör allt för att förstöra dagen för honom.

Ja kommer inte att ha nån möhippa alls, då ja inte har så många tjejkompisar.

En middag hemma är väl alltid trevligt, ser man barn som ett problem så kommer det bli jobbigt i alla situationer framöver.

Om du nöjer dig med en promenad så föreslå en promenad före middag hemma, så kanske dottern kan sova lite o du få lugnt med vänner ett tag. Känner du att det blir massa extra hemma för dig, be tärnan hjälpa dig få ordning hemma före.

Åter igen (jag är ledsen) är det svårt att diskutera realiteten i att ha en 1,5 åring hemma med någon som inte har det. Det brukar istället bara bli "ja men om du vill göra det svårt för dig så gör det då!".
    Sen en dag kanske de får en egen 1,5-åring. Då inser de det ironiska i att tro att det är någon annan än barnet som bestämmer...

Min dotter vaknar vid sex-sju på morgonen och sover sin middag någon gång mellan 9 och 12. Hon sover i 1,5 timme. Sedan sover hon inte mer förrän hon går och lägger sig kl.19.
    Jag kan visst föreslå detta, men då kan vi ta det vilken annan kväll som helst - då dottern kan vara med sin pappa. En promenad kan jag som sagt ta när som helst. 
    Och då kallar vi det promenad. Inte möhippa.

För att citera en av mina vänner i telefonen igår "jag skäms. Det här är pinsamt. Vi hade tänkt att göra ett bildkollage av möhippan till bröllopet. Jag tänker inte göra det nu".
    Jag tänker inte heller göra det nu kan jag säga.
  • FruSSE
    FruHassel skrev 2012-06-04 12:33:18 följande:
    Om mina tärnor fixar barnvakt till min möhippa så skulle jag vara jätte tacksam, tänk så härligt att de tänker på allt.... att inte själv behöva bry sig ett dugg, det är ju liksom lite det som är en möhippa?!
    Ja, jag hade känt så om dottern var äldre och hade en relation till sin mormor. Då hade jag nog checkat in på hotell med den blivande maken efteråt och passat på att njuta av sovmorgon dagen efter :D
  • FruSSE
    Daludd skrev 2012-06-04 12:46:44 följande:
    Mjaaa.. tycker du är lite väl omöjlig när det låter som att din tärna verkligen försöker. Du har skyyyhöga förväntningar också.

Har precis ordnat en möhippa och vet hur överjävligt det kan vara att försöka organisera, lägga ut pengar och hålla god stämning bland en brokig skara människor man inte känner...
    Svårt också att veta vad bruden förväntar sig etc. Men kul är det! Om bruden inte är så extremt kinkig med exakt precis hur det måste vara.

Förstår att första upplägget inte var bra, men alltså, lite får du ju anpassa dig. Möhippan ska ju vara nära bröllopet, så även om hon haft ett år på sig så finns det ju bara några helger innan bröllopet i vilket fall? 
    Skyhöga förväntingar? När jag vill att en av mina närmaste vänner blir inbjuda (detta har även påpekats av min mamma och min syster) och hon ändå inte hört ett knyst?
    För att jag snabbt kan räkna till åtminstone 10-15 personer som borde fått inbjudan men inte fått det?
    För att jag inte tycker att man ordnar barnvakt bakom ryggen på bägge föräldrarna? Eller för att jag önskar en enda liten kväll utan min dotter?

Skulle ni själva vilja vara ansvariga barnvakter åt ett litet barn på er möhippa?

Tärna + 3 kompisar = brokig skara? Jag tror inte att problemet har kommit fram. Det handlar inte om raketforskning, det handlar om att jag gett tärnan (vid tre tillfällen) exelblad med alla tänkbara uppgifter och hon bara behövde sätta sig och göra en facebookgrupp mer än två månader innan.

Jag och min tärna (och även andra kompisar) har diskuterat möhippor i flera år. Vi vet exakt vad vi tycker om den saken, plus att jag som sagt uttryckligen sagt vilka jag vill ska få inbjudan.

Bestmannen frågade i januari vad vi hade för lediga helger i maj/juni/juli. Då hade vi inga bokade helger. Två månader före bröllopet har vi det.

Ursäkta men tycker ni verkligen att hon har gjort sitt bästa här och att det är jag som är krånglig? 
  • FruSSE
    Daludd skrev 2012-06-04 13:04:15 följande:
    Hon har uppenbarligen inte alls samma arbetsbeskrivning hos sig som du har hos dig helt enkelt. Låt någon annan göra det. Jag förstår att du är besviken över folk som inte är bjudna osv, och jag tycker inte det låter som att hon gjort ett bra jobb. MEN du verkar heller inte speciellt fokuserad på att göra det bästa av situationen utan vill mest gnälla och vara jobbig och skita i allt - ja men gör det då, eller så försöker du göra nåt bra av det ändå? Det låter som att du kanske komma sura bort hippan helt nu, och jag tror det är onödigt.

Kan ingen annan hålla den då?

Dubehöver inte vara ansvarig barnvakt, barnets mormor ställer ju upp säger du själv. Vad är problemet med den saken?

Du är fast i hur det skulle ha varit och inte hur det kan bli. Kan du inte sörja hur det skulle ha varit efter istället?

Och vet du hur det gått till i inbjudningarna? För alltså om det är okej att inte komma för att man jobbar blir det omöjligt att få ihop 15 pers. Man får vara flexibel som gäst där. Jobb måste man faktiskt ta ledigt från för att få ihop en möhippa!
    Kära värld, vad jag skriver i den här tråden är väl inte hela mitt liv och min dag? Jag skulle kunna skriva ofantligt mycket om denna tärna som är en mycket mycket kär vän. Hon som är vacker som en tavla, har en man som gör mig lycklig - bara för att han är det bästa som någosin hänt henne. Bara tanken på hennes röst gör mig lugn och varm och alldeles fnittrigt bubblig. När vi umgås är det både två vuxna kvinnor som ses, men också två 5-åriga flickor som har växt upp ihop och som nära på är systrar.

Men nu är det ju inte det vi pratar om här. Jag använde den här tråden för att ventilera, för att jag blev besviken och behövde skriva av mig. Resonera, bolla med. 
    Jag går väl inte under för det här. Men det är tråkigt och det underlättar att kunna säga "Jag är jävligt besviken" utan att trampa någon på tårna.

Jag bryr mig inte om folk inte kommer - men jag bryr mig om att de inte ens fick en inbjudan. Den nära vännen jag omnämnt är ledsen och besviken hon med. Då är jag ledsen och besviken också.

Självklart finns det lösningar, jag är inte fängslad för att jag har barn. Jag kan träffa mina vänner i stort sett när som helst. 
    Men det är ju inte det det handlar om, eller hur? Det här handlar ju inte om huruvida det är fysiskt möjligt att ha en möhippa när man är mamma. 
  • FruSSE
    Daludd skrev 2012-06-04 13:08:40 följande:
    Jag försöker bara luska i om det verkligen är så hemskt som du säger.

Jag gjorde en facebook-grupp i januari för hippan som var i helgen. Det var helt jäkla omöjligt att få folk att komma ändå. Avhoppen frodades, folk vägrade betala. De som gnällde mest över vad vi skulle göra och vad vi inte hann göra kom inte ens...

Jag glömde några som jag fick reda på ett par veckor innan var bjuna till bröllopet (mår dåligt över det). Jag kontaktade en syster till bruden i januari, som inte ville hålla den och inte verkade speciellt engagerad. När det närmade sig hade hon inte engagerat sig ett skit i att ta reda på om och när den skulle vara (jag hade glömt henne, vilket är dåligt, men ändå) och den andra systern som VAR med i gruppen hade tydligen inte pratat med henne förrän två dagar innan (på ett halvår!) så hon kunde inte fixa barnvakt o komma nu.

Alltså bara som exempel på hur jävla jobbigt det kan vara att få ihop hippor och folk.
    En annan kunde bara kanske komma.
    En visste om datumen men bokade sen in jobb ändå...

Förhoppningsvis är dina 15 gäster inte lika svår-vallade :D ;)
    Men prata ordentligt med tärnan! Hör vad som har hänt. Har hon bara struntat i det? HAr hon trott att förväntningarna varit lägre? Har hon ens velat hålla i den? 
    Jag anordnade som sagt hennes hippa för några år sedan. Jag hade varken listor på gästerna eller kontaktuppgifter men det gick bra ändå.

Jag förstår att det kan vara jobbigt, jag vet precis. Men det är inte heller det det handlar om. Hon hade en lista på folk att bjuda, med kontaktuppgifter och allt. Hon blev påmind om att bjuda en person som andra såg att hon inte bjudit och ändå bjuder hon inte denna. Det är som sagt skit samma om folk inte kan, men de bör ha blviit tillfrågade. 
  • FruSSE
    conscindo skrev 2012-06-04 13:20:15 följande:
    Förstår att du börjar ifrågasätta vissa relationer men jag har kommit till att inse att när det händer sådana här stora saker i ens liv så upptäcker man rätt snabbt vilka som håller en om ryggen eller inte. Jag har redan haft min hippa, vad otroligt nöjd med den men rätt förvånad över vilkas om deltog/inte deltog. Samt att jag har fått lite lustiga kommentarer av en del. Men jag känner personligen att det är bättre att få reda på hur ens relationer till ens vänner ser ut i ett sådant här sammanhang istället för om någon kris eller jobbigt skulle ske och de vänder en ryggen då. Dock, måste jag nog tyvärr erkänna att en del kommer jag nog aldrig att se på, på samma sätt igen.
    Jag tror att du sätter huvudet på spiken här. Det är nog kärnan till min besvikelse. 
    Man tror att man vet vilka ens närmsta vänner är, och sen är det en enorm besvikelse när man inser att de inte ens känner en längre.

Men precis som du säger så kliver andra personer fram. och det är ju lycka! Dessvärre förtar den inte sorgen över de som gjorde en besviken. Men sorgen förtar inte heller lyckan. 
  • FruSSE
    Drullen skrev 2012-06-04 15:14:47 följande:

Jag har i ju för sig inte en 1,5 åring hemma.

Det va 11 år sen ja hade det, så nu passar det är att säga: Du kommer inte ihåg hur det va, men som ung ensam mamma så fick ja höra : Du kommer förstå när du själv får barn sååå många gånger.
    Då va mitt svar: ja det har folk alltid sagt till mig o ja undrar när ska förstå? Inte än iallafall, men min son är ju bara 13 nu så ja har ett tag till innan han är vuxen, ja kanske kommer förstå det nån gång, det alla pratar om man bara förstår när man får barn. 

Nej och det där har ju självklart mycket med att göra varifrån man själv kommer. Jag har lovat mig själv att vara en närvarande mamma och sätter stor press på mig själv att vara det, just därför att jag inte upplever att min mamma var det. 
    Därtill har inte vi varken min eller sambons familj i närheten så vårt band till vår dotter är oerhört starkt.
    Hon var dessutom enormt efterlängtad när hon kom. Alla sådana saker spelar självklart också in.

(Och nu har jag inte sagt att du inte vill vara en närvarande mamma, att du inte har ett starkt band till din son eller att han inte var efterlängtad. Jag är överhuvudtaget inte intresserad av att jämföra mammaskap). 
  • FruSSE
    sandraochdaniel skrev 2012-06-04 22:31:29 följande:
    Jag blir nästan lite arg när jag läser denna tråd.. tycker du verkar ha väldigt höga tankar om dig själv. Samt verkar du lägga så stor press på dig själv och din omgivning att du i mina ögon skulle vara outhärdlig att ha att göra med. Inget verkar kunna passa dig?

Jag vart just möhippad i helgen... trotts att det spöregnade och allt inte vart perfekt så är jag helt tagen och galet berörd av att mina vänner gått samman och styrrt så otroligt mycket för min skull. Så mycket koordinering och planering för att allt ska klaffa och logistiken skall flyta på.  Samt alla små detaljer som de tänkt ut för min skull. Skulle inte vilja ändra dagen på en fläck!

Slappna av! Glaset är halv fullt - inte halv tomt!
    Man tänker väldigt ofta på vad man inte får/har istället för att se det man har...

Istället för att fokusera på att de inte valde "rätt dag", kollade OK för den bokade barnvakten med er eller skamligt nog föreslog en middag hemma hos er, tänk på att de faktiskt försökt ordna nått för dig, de försökte ordna barnvakt så du skulle kunna dricka vin och slappna av, när inte det passade försökte de ju ändå möta dina krav genom att ändra sina planer? 
    Alltså den här kommentaren. Vad är syftet? 
    Vill du att jag ska ändra mig så att jag passar dina önskemål, fastän det enda du känner av mig är vad du läst i en tråd där jag varit ledsen och besviken?

Du hyllar dig själv som den som uppskattar allt - men det händer nog ibland att du blir ledsen och besviken ibland trots ditt perfekta sätt att hantera alla situationer. Är det då i den stunden jag ska döma dig?

Tycker du att du åstadkommer något, tillför något eller överhuvudtaget framstår som en vuxen person genom ovanstående kommentar?

Du får ursäkta men jag vet inte riktigt vad det var för svar du ville ha på det här. 
  • FruSSE

Jag vill tacka för att ni tagit er tid och säga varsågod till er som behövt lassa av lite skit från era egna liv.
    Tärnan och även ett par andra kompisar har bett om ursäkt för det där med barnvakteriet. De som själva har barn har nu sagt att de undrar hur de tänkte, att de nog kanske inte riktigt visste hur sällan min mamma träffar oss och att de inte hade tyckt att det var okej att någon bokade barnvakt till deras barn utan att ens fråga pappan.

Tärnan undrar också hur hon kunnat missförstå situationen så men det finns inga hard feelings alls. Vi insåg helt enkelt att eftersom hon ännu inte har barn så har det blivit en tillflyktsort för mig. När vi ses avhandlar vi snabbt det senaste om min dotter och sen har vi pratat om annat. För att det är roligare.
    Då är det ju självfallet kanske inte en särskilt nyanserad bild man får.
    Dottertrotsen (eller viljan, som jag hellre säger) har knappt nämnts för henne. Jag tycker inte om att gnälla på/om mitt barn. Hon är det bästa jag vet och trots (vilja) är en del av att växa upp och bli stor. Även om det är lite tärande för mamma och pappa ;) 

Med hela bilden klar för mig inser jag att kommunikationen mellan olika parter har varit bristfällig,vilket nog är ganska vanligt.
    Hur som helst är ett nytt datum bokat och det ENDA som är viktigt är att alla har fått en inbjudan. Om folk kommer eller ej, om det regnar, om vi sitter på en filt hela dagen eller om vi gör aktiviteter spelar ingen som helst roll.

• FruSSE
    sandraochdaniel skrev 2012-06-05 09:35:45 följande:
    Det jag ville få fram var att du i dina inlägg framstår som en person som väljer att se det negativa i saker istället för att se det positiva aspekterna. Summa summarum tror jag det handlar om livsåskådning.

Hade jag vart din tärna och sett det du skrivit i denna tråd, hade jag blivit helt bestört och allvarligt tagit mig en funderare på vår vänskap. Du har ju skrivit en hel del passivt aggressiva kommentarer om din tärnas handlande och prioriteringar.   - Nu är jag lyckligtvis inte det!. Mitt inlägg var på ingetsätt för att framhålla eller hylla mig själv.  Utan för att belysa all den tid, pengar och planering människor som faktiskt bryr sig om bruden lägger ned i samband med en möhippa!

Vad gäller min ålder så tänker jag inte kommentera den.
    Du och ingen annan skapade denna tråd, troligen för att få uppmärksamhet och kommentarer.
    Då får man vara beredd på att höra åsikter som kanske inte helt går i linje med ens egna. Sen har du själv ägnat dig åt en hel del pajkastning tidigare i tråden, så nivån är redan satt.

Jag önskar dig lycka till och hoppas du får en fin möhippa.
    Men herregud, vilken verklighet lever du i? Ska jag först berätta allt om mig själv, låta 20 närstående skriva varsitt dokument om hur jag egentligen är som person, mina kvaliteter och mina dåliga sidor. Boka tid och göra en psykoanalys, publicera resultatet och sedan ett intyg på att jag har rätt och bli arg utan att vara en häxa?

Jag tycker du verkar vara oerhört naiv, ung och ha dåligt självförtroende och dålig världsbild av dina kommentarer - men självklart förstår jag ju att du är mer än det. Kanske inte ens det. Det är ju oerhört svårt för mig att göra några som helst antagande om dig utifrån vad du sitter och skriver här. Och varför skulle jag vilja?

Det står ingenstans här att man bara får starta trådar för ett visst syfte. Jag sökte inte alls uppmärksamhet, jag ville som sagt skriva av mig. Tycker man att det verkar jobbigt så behöver man ju inte läsa, eller hur?
    Jag bollar gärna tankar och kan visst ta kritik, men då får det liksom stå i proportion till vad människan som kritiserar vet.
    Att bara kliva in och spy galla i någon annans tråd säger ju mer om saken än något annat.
    Du får skapa en egen så att likasinnade kan döma dig där. 
  • FruSSE
    Drullen skrev 2012-06-05 10:09:52 följande:

Man kan vara en närvarande förälder o ändå slappna av o ha skoj, det ja menar är att många har förutfattade meningar om hur lite man kan förstå innan man själv har varit där.
    Det kan va så att man kan tycka annorlunda oxå, även om man är/har varit i situationen det gäller.

Du valde bort den möhippa de planerat, de försökte ändå hitta en lösning o du ser de mest negativa i det istället för att se det som de gör.

Ta dagen/kvällen som den kommer det finns ju en chans att du kan få kul den kvällen ändå.

Frisk vågat - Hälften vunnet.

Nu handlade det ju inte om någon kväll, utan om en middag ett par timmar mitt på dagen. Inte fy skam det heller vaklart, men i så fall finns det ju många lediga söndagar (för alla, har kollat) att istället ta den middagen på.

Jag håller med dig i att man visst kan uppleva saker på olika sätt. Du upplever mig t.ex som en up-tight person just nu, vilket jag inte alls håller med om. Det var det här med att inse att man inte känner en person utifrån vad den skriver i små meddelande på nätet.
  • FruSSE
    Drullen skrev 2012-06-05 10:28:41 följande:

Ja känner inte dig, så ja väljer att inte ta ett skrivet besviket medd som bas att bedömma dig.

Vill bara få dig att försöka tänka lite possitivt.

Middag - då utgick ja ifrån att det va kväll, de andra kunde ju inte ta ledigt?

Du har själv varit väldigt snabb att tala om att andra personer inte kan förstå för att de inte har barn, eller utgå ifrån att man tycker väldigt negativt om dig för att man ger dig ett kritiskt svar.
    Självklart blir man besviken om man inser att det inte blir som man ville/trodde/ hoppades men det är bara att vänja sig, med barn omkring dig kommer du snart få uppleva att man ofta snabbt får planera om det man tänkt sig. Då hjälper det att försöka se allt som möjligheter istället för problem.

Jag tror att du har missförstått eller läst på någon annans kommentar här i tråden. Den dagen som var aktuell, då folk kunde, var en lördag. Det är den dagen sambon ska ha sin svensexa. De kunde inte någon annan helg, men den dagen kunde dom.

Upplägget var att de skulle komma mitt på dagen, med catering och äta en middag i mitt hem. Då skulle inte min mamma vara med eftersom barnvakt inte behövdes. Vännerna med barn skulle lämna dom hemma (jag sa att de likaväl kunde ta dom med sig i så fall, för det blir roligare för min dotter men då tyckte de att det skulle kallas "barnkalas", inte "möhippa").

På eftermiddagen skulle alla sen åka hem eftersom det var nog jobb för mig att vara värdinna och samtidigt ta hand om mitt barn, så jag skulle nog vara trött. Min syster var dock tvungen att jobba den dagen så hon skulle inte kunna vara med alls. Varken på det första eller andra förslaget.

Så efter en middag där jag knappt antagligen hunnit prata färdigt en mening med någon av kompisarna som tagit sig tid och åkt de 20 milen t&r skulle de åka hem och jag skulle ändock sitta själv resten av kvällen medan sambon fortsatte sin svensexa långt in på natten.

Min enda invändning mot det här var att varför välja just den dagen? En sådan middag kan man ha en söndag då alla är lediga och då min sambo kan ta hand om dottern så att jag kan få sitta ner och umgås med mina vänner.
  • FruSSE
    sandraochdaniel skrev 2012-06-05 11:55:40 följande:
    Det är fantastiskt vilken analys du lyckats göra av mina 2 inlägg. Jag applåderar dig.

"Jag bollar gärna tankar och kan visst ta kritik, men då får det liksom stå i proportion till vad människan som kritiserar vet." 

-Problemet med den här meningen är att det du låter oss veta är en sida av historien och det är det jag grundar hela min ståndpunkt på.

Vad väntade du dig? Ryggdunkningar och hejarop medans du i skrift rent ut sagt pissar på människor runt dig?
    Ja, just precis. Det var inte så roligt eller hur? Man kan inte döma andra efter några få inlägg på ett forum.

Jag tycker inte att jag har pissat på mina nära och kära. Du får gärna ge ett exempel, för det är nog snarare du som missförstått.
    Inget av det jag skriver att jag är besviken och ledsen över här är sådant jag inte pratat med dom om. De skulle kunna läa den här tråden utan att jag skulle skämmas det minsta.

Jag förväntade mig ingenting av den här tråden, jag skrev av mig. Vad jag däremot tycker är tråkigt är att personer som mår skit i sig själva tar det som ett ypperligt tillfälle att spy galla på andra.
    Du får starta en egen tråd, för jag tycker inte att du tillför något här och du själv verkar inte må bra av att vara här heller.

• FruSSE
    Pissmyra skrev 2012-06-05 11:15:51 följande:
    FruSSE... Jag förstår dig. Det är dig de ska fira, så självklart ska du stå i fokus. Och din dag är din dag... de måste ju planera först och främst efter dig då du är hedersgäst!!
    Mina tärnor som har planerat min möhippa har frågat ut mig lite om vad jag tycker och tänker.. och att min sambo ska vara hemma med våra barn är a och o, det vet mina vänner... då kan jag slappna av och vara med under hela dagen!! SEn vad vi gör, kvittar mig.. bara vi umgås och jag kan vara med :)

Hoppas du hade en trevlig dag ändå, och som du skrev tidigare är kommunikation viktig!! :))
  • FruSSE
    MalinLarsson skrev 2012-06-05 12:48:27 följande:

Känns som att denna diskussion spårat ur en aning!?

FruSSe - Jag hoppas att du (och dina vänner) får en trevlig dag/kväll oavsett vad du/ni hittar på och att ni har en trevlig stund tillsammans.

Eller hur. Hade jag kunnat radera tråden så hade jag gjort det.

Tack! Jag är säker på att vi får jättetrevligt, oavsett vad vi kommer att hitta på :)
  • FruSSE
    Chicita skrev 2012-06-05 14:53:22 följande:
    Om du verkligen ångrar tråden så kan du ju anmäla den själv och be att en moderator raderar den.
    Tryck på röda handen under trådstarten bara och ange en bra kategori samt skriv varför du vill få tråden borttagen.

Jag kan ju säga att jag kanske hade svarat annorlunda om jag sett vissa saker som du skrivit längre ner i tråden.
    Som jag skrev hela tiden så antog jag ju att din mamma kunde vara med och ta hand om din dotter även om ni andra åt och drack gott. Men bara att du liksom var i samma "område" som henne. Och att din mamma kanske kunde sova över och alltså ta hand om dottern lite på morgonen efter.
    Oavsett om du då hade gått ut med tjejkompisarna efter middagen eller stannat hemma så hade du ju haft stöd och hjälp men på ett sätt som du lättare kunde styra Glad 
    Nu skulle ju inte din mamma komma över huvud taget om ni skulle vara hemma hos er och då blir det ju en helt annan sak...

Det är väldigt lätt att missförstå varandra i skriven text.
    Jag läser sandraochdaniels inlägg på ett helt annat sätt än du verkar göra.
    Men du är i en försvarsposition och känner dig påhoppad och då tolkar man saker på ett annat sätt än vad dom kanske är menade.

Be att dom tar bort tråden du.
    Och fokusera på att ni kommer att få en jättetrevlig dag nu när det blir av istället Solig 
    Tack!
    Jag ångrar inte tråden, men det känns som att den blev ett ställe där det plötsligt var okej att bete sig som barnrumpor.

Däremot förstår jag ju att jag kommunicerat dåligt eftersom jag blivit anklagad för att vara än det ena och det andra. Att folk inte förstår att jag har kompisar överhuvudtaget, att jag är egocentrisk och att jag är full av mig själv och en vidrig människa. Klart man hamnar i försvarsposition.
  • FruSSE
    chrpe skrev 2012-06-05 16:44:16 följande:
    Förlåt men nu känner jag mig hemsk, men jag kan bara inte låta bli. Jag tycker verkligen denna tråden är underhållande, att människor orkar engagera sig så. Syftet med tråden och resultat av den är ju två helt olika "arbeten". Men jag förstår bådas sidor precis som Chicita skriver, man ser det nog på ett annat sätt som utomstående. Hoppas hippan blir bra och att du kan njuta av den.
     Tack.

Har försökt få bort den men blir nekad, så folk som vill använda den som toalett får väl fortsätta.
    Jag struntar i det i varje fall. 
Svar på tråden Känner mig hemsk :(