• lurpan

Tårt-bekymmer

Nu börjar det bli dags att träffa bagaren och diskutera tårtan. 
    Men jag vet inte alls vad det ska vara I själva tårtan. Jag vet på ett ungefär hur den ska se ut på utsidan, men smaker och sånt vet jag inte.
    Jag gillar typ chokladmousse och hallon, men sen kommer jag inte på några fler smakkombinationer.

Vad har ni för smak på er tårta? 

• Svar på tråden Tårt-bekymmer
  • 987654321

Vi har inte bestämt oss än men vi skulle vilja lite kladdigare chokladbotten med vamilj i ena lagret och hallon i andra.

• Mela01

Vi ska ha krämgrädde och päronmouse i våran tårta Glad

• Grodprinsens brud

Vi ska ha ett lager hallonmousse och ett lager vit chokladmousse med citronbotten och chokladöverdrag. 

Smaker som alltid funkar ihop är ju just hallon och choklad som du beskriver med även citron... De lite syrligare smakerna gör att tårtan inte blir sådär jättesöt när man ätit en rejäl middag =) 

Annars är rabarbermousse en höjdare ihop med Kinderäggsfluff
    Och päron+choklad är inte heller dumt..

• ajmb

Hej Lurpan

Ja det där med att välja då oändligheten verkar infinna sig gör det inte lättare heller.

Vi går mot trenden. Kommer att ha en ytterst liten tårta på toppen av ställningen som bara min blivande och jag kommer att skära ur och äta.

Övriga gäster kommer att få bröllops cupcakes.

Har varit inne på Dr Otkers hemsida där de har en tävling....vilka skapelser de har...man blir helt förundrad.

Både jag och min blivande älskar choklad och mint....då botten kommer bli som en kladdkaka  men hur det kommer att se ut mer...vet jag inte just nu...förmodligen hallon i någon tappning.

Provsmakningen kommer att ske nu på tisdag ....det är såå spännande.

Hoppas du hittar det du söker.

Vh
    ajmb 

• Chicita

Vi hade just chokladmousse och hallonmousse i vår tårta.
    Men även vit chokladmousse...
    Den var byggd så här (det som står längst ner var längst ner alltså) varje våning innehöll en tårta med den här kombinationen

Sockerkaksbotten
    Vit chokladmousse
    Sockerkaksbotten
    Hallonmousse med hallon i
    Mörk chokladbotten med chokladbitar
    Chokladmousse med chokladcrisp
    Mörk chokladbotten med chokladbitar 

Min make vill bara ha choklad och hallon i sina tårtor. Det är det enda han egentligen tycker om Tungan ute 

• Sara 120707

Vi kommer efter mycket provsmakande att ha en lite mer "modig" smakkombination.

Litchiemousse

Mangopannacotta

Hallonmousse

Espressochokladbotten

Sen velar vi fortfarande om vi ska ha sugerpaste eller bara vitachokladbälten och en tunn citrusspegel.

Tycker helt ärligt att sugerpaste blir som ett skal som man ändå inte äter, men samtidigt så är det sååå fint.

• Sara 120707

Provade förresten en bröllopstårta förra helgen som var god men lite väl anonym för min smak.

rabarbermousse

vaniljpannacotta

jordgubbsmousse

chokladbotten

• moonlightgirl

Då våran favorit tårta är princesstårta var det just det vi hade på vårat bröllop förra helgen men vit och rosa marsipan på istället för grön. Det jag menar var att en del av tårtorna var vita o en del var rosa.  =)
    Många tycker nog att det var ett tråkigt val men det är våran favorit så det fick bli så iallafall.  =)

• Cicci90

Vi kommer att ha kladdkakebotten.
    Ovanpå det ett lager passionsfruksmousse och sedan vit chokladmousse ovanpå samt runt om hela tårtan för att den ska bli helt vit.
    Innuti tårtan gömmer sig bjärnbärsmousse. Den är i mitten av tårtan och ca 10-15 cm i diameter. Hela tårtan blir väl runt 30 cm i diameter.
    Blandningen låter kanske lite konstig, men vi fick hem en provtårta förra helgen och det var väldigt gott! :D

• LillaC

Vår tårta bestod av sockerkaksbottnar med chokladkolakräm och lingongrädde. Vit marsipan ovanpå. Supergod kombination med både sött och syrligt.

Svar på tråden Tårt-bekymmer