• Picnick i det gröna

Visar Er Moussetårta!

Nu ska vi beställa vår moussetårta till bröllopet. Först ska vi bara enas om vilka smaker och hur vi vill att den ska se ut.

Så nå, ni som hade moussetårta, hur såg den ut? Visa gärna med bilder, och berätta vilka smaker ni hade!

Tidigare har jag ätit med

Kladdkakebotten, hallonmousse samt passionsfruktsmousse.  Kladdkakebotten, hallonmousse samt vitchokladsmousse.
    Båda var hur goda som helst!
    Den ena var dekorerad med murgröna och den andra med rosa rosor. Båda hade tårtställning på höjden.
    Otroligt vackra!

Jag funderar på att leta lådor att bygga och täcka med tyg för att få tårtorna i olika höjd. Hellst vill jag ha fina stubbar att sätta tårtorna på.

Dela med er!  Solig

• Svar på tråden Visar Er Moussetårta!
  • Sara 120707

Första bilden på vår tårta!!

espresso-chokladbotten

hallonmousse

mangopannacotta

litchiemousse

mmmmmmmmmmmm..............

• Sara 120707

Vår överraskningstårta från restaurangen en vecka innan efter vigseln

Frusen moussetårta med tre lager;

Vit chokladmousse

Ljuschokladmousse

mörkchokladmousse

Hemgjorda maränger längs kanten och färska bär på toppen

• AnnL

Jag måste bara tipsa om en fyllning som vi ska ha, vit chokladmousse och en mousse på jordgubbar marinerade i färsk basilika och lime. Så sjukt gott!! En ovanlig tvist och lite mer vuxen smak om man föredrar när det inte är så sött Solig

Vår tårta kommer att se ut som denna fast andra mindre blommor isf rosor...Om det inte hinner ändras under denna vecka Tungan ute

• Picnick i det gröna
    AnnL skrev 2012-07-11 06:51:36 följande:
    Jag måste bara tipsa om en fyllning som vi ska ha, vit chokladmousse och en mousse på jordgubbar marinerade i färsk basilika och lime. Så sjukt gott!! En ovanlig tvist och lite mer vuxen smak om man föredrar när det inte är så sött Solig

Vår tårta kommer att se ut som denna fast andra mindre blommor isf rosor...Om det inte hinner ändras under denna vecka Tungan ute

Det låter otroligt gott! Värt att prova nån gång, men på bröllopet kommer det jordgubbsallergiker Obestämd
    Tråtan är jättevacker!
  • M040812J
    Picnick i det gröna skrev 2012-07-01 18:00:19 följande:
    Nu ska vi beställa vår moussetårta till bröllopet. Först ska vi bara enas om vilka smaker och hur vi vill att den ska se ut.

Så nå, ni som hade moussetårta, hur såg den ut? Visa gärna med bilder, och berätta vilka smaker ni hade!

Tidigare har jag ätit med
    Kladdkakebotten, hallonmousse samt passionsfruktsmousse.  Kladdkakebotten, hallonmousse samt vitchokladsmousse.
    Båda var hur goda som helst!
    Den ena var dekorerad med murgröna och den andra med rosa rosor. Båda hade tårtställning på höjden.
    Otroligt vackra!

Jag funderar på att leta lådor att bygga och täcka med tyg för att få tårtorna i olika höjd. Hellst vill jag ha fina stubbar att sätta tårtorna på.

Dela med er!  Solig

Jag testade en moussebakelse som hette "chokladfestival" med choklad/hallontryffel och chokladmousse på brownibotten. Den var supergod och blev min inspirationstårta.

Min syster jobbar på konditori och kommer göra min tårta, vi har provat lite olika versioner av chokladfestivalen och nu har vi kommit fram till

Browniebotten
    Hallonmousse baserad på turkisk yogurt (Jag tyckte det lät skumt, men den är underbar, inte lika tung som med grädde)
    Ett tunnt lager av passionskräm
    Mjölkchokladmousse
    Vit marsipan

Den är SJUKT god. Lägtar tills jag får äta den igen, om 3 veckor!!  
  • Sara 120707
    Sara 120707 skrev 2012-07-11 01:15:31 följande:

Första bilden på vår tårta!!

espresso-chokladbotten

hallonmousse

mangopannacotta

litchiemousse

mmmmmmmmmmmm..............

Missade att skriva var vi köpte den...

www.tartrummet.se

• sherrydarling
    Sara 120707 skrev 2012-07-11 01:18:21 följande:

Vår överraskningstårta från restaurangen en vecka innan efter vigseln

Frusen moussetårta med tre lager;

Vit chokladmousse

Ljuschokladmousse

mörkchokladmousse

Hemgjorda maränger längs kanten och färska bär på toppen

Sara: var är tårtan ifrån?

Verkar vara precis i vår smak!

• Sara 120707
    sherrydarling skrev 2012-07-15 10:19:09 följande:

Sara: var är tårtan ifrån?

Verkar vara precis i vår smak!

Som jag skrev var det inget vi beställde från en konditor utan det var en överraskning från restaurangen istället för efterrätten vi planerat.

Restaurangen är drakamollan.se

Något som var väldigt trevligt var att iom att det var olika fetthalt i mousserna och tårtan var frusen så blev det en tydlig texturskillnad mellan de olika lagren. Det översta var som vanlig mousse medans det nedre var nästan helt fruset och blev lite som tryffel.

HHhhmmm... Nu blev jag hungrig....

• Invincible

Såhär såg vår tårta ut, den var från Chokladfabriken.
    Smaken (citat hemsidan) "Mjölkchokladmousse med limeinteriör på tunn kokosbotten"

Vete tusan om bilden funkar, min MacBook verkar inte komma överens med BT.
    And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Picnick i det gröna
    Invincible skrev 2012-07-19 18:46:05 följande:
    Nej, bilden verkar inte må så bra. :P

Här finns en bildlänk istället:
    i14.photobucket.com/albums/a350/Stintus/andre... 
    And tonight we can truly say - Together we are invincible
    Åh, mums! Lät spännande och bilden var väldigt fin! 
Svar på tråden Visar Er Moussetårta!