• Picnick i det gröna

Visar Er Moussetårta!

Nu ska vi beställa vår moussetårta till bröllopet. Först ska vi bara enas om vilka smaker och hur vi vill att den ska se ut.

Så nå, ni som hade moussetårta, hur såg den ut? Visa gärna med bilder, och berätta vilka smaker ni hade!

Tidigare har jag ätit med

Kladdkakebotten, hallonmousse samt passionsfruktsmousse.  Kladdkakebotten, hallonmousse samt vitchokladsmousse.
    Båda var hur goda som helst!
    Den ena var dekorerad med murgröna och den andra med rosa rosor. Båda hade tårtställning på höjden.
    Otroligt vackra!

Jag funderar på att leta lådor att bygga och täcka med tyg för att få tårtorna i olika höjd. Hellst vill jag ha fina stubbar att sätta tårtorna på.

Dela med er!  Solig

• Svar på tråden Visar Er Moussetårta!
  • Picnick i det gröna
    sofiasmamma skrev 2012-07-07 11:16:05 följande:

Vi hade hallon- och passionsmousse. Ingen tårtställning, ingen "bröllopstårta" utan en sort som ingår i deras ord. sortiment. Satte ett brudpar på en av dem bara för skojs skull. 2000 kr för tårta till 60 pers.

www.systrarna.net/Bestaell-3857.asp

Mums!!
    Var det bara mousse? Eller hade ni nån sorts botten? 
  • sofiasmamma
    Picnick i det gröna skrev 2012-07-07 11:44:51 följande:
    Mums!!
    Var det bara mousse? Eller hade ni nån sorts botten?

Just ja, missade att länken går till startsidan... Så här skriver de själva:

Mördegsbotten med hallonmousse och ett lager av passionmousse.

Men det är en tunn sockerkaksbotten också.

• Picnick i det gröna

Oj, vad gott det låter^^

• Gwennie

Vi hade vaniljbotten med ett lager hallonmousse och ett med flädermousse och täckte det med marsipan. Mycket gott :)

• Chicita

Jag har för mig att det var rabarber/jordgubbsmousse och vit chokladmousse i den här men jag är inte helt 100% säker
    Byggd Sockerkaksbotten - mousse - sockerkaksbotten - mousse sockerkaksbotten.
    Täckt med marsipan och innehåller en "osynlig ställning" bestående av engångstårtfat och plaströr som är godkända för användning i mat.

I denna är det vit chokladmousse och hallonmousse
    (samma uppbyggning som ovanstående)

I den här är det vit chokladmousse och färska hallon
    (också uppbyggt på samma sätt som dom andra)

• Picnick i det gröna

Ååhhh vad gott!!!
    Och snygga tårtor med!

Våra kommer inte byggas på höjden på det vistet utan kommer att stå separata i olika höjder. 
     Fläder låter riktigt gott.. mmm

• Chicita
    Picnick i det gröna skrev 2012-07-08 18:14:32 följande:
    Ååhhh vad gott!!!
    Och snygga tårtor med!

Våra kommer inte byggas på höjden på det vistet utan kommer att stå separata i olika höjder. 
     Fläder låter riktigt gott.. mmm
    Fläder är riktigt gott. Jag har aldrig haft det i en bröllopstårta, men jag har haft med det till jobbet några gånger och det är alltid populärt.
    Väldigt gott tillsammans med hallon tycker ju jag då Glad 
  • Picnick i det gröna

Vi har planer på att ha kladdkakebotten, björnbärsmousse och sedan ytterligare en smak på toppen: Tex vitchoklad, champange eller vanilj. Eller kanske fläder. 
    Vill gärna ha en ljus/vit topp på tårtan. Champangemousse har jag aldrig smakat, men det låter ju gott! 

• majemma

Vi har ingen bild ännu (eftersom vi gifter oss i september). Men det kommer att bli vit chokladmousse med passionfruktscurd på browniebotten. Tårtan kommer att sprayas med vit choklad och garneras med vårt monogram och färska bär i höstfärger. Vi har smakat kombinationen och den är fantastisk!

Svar på tråden Visar Er Moussetårta!