Ello skrev 2013-10-11 15:39:10 följande:
Ni kanske kan vigas och sedan ha en liten middag med mammor/pappor/syskon... och sedan ha festen sen.
Men en fest behöver ju inte heller bli så dyr!
Men ja, jag skulle ju personligen skjuta på det (tror jag) då jag vill ha "hela kittet"...
Men jag håller tummarna att ni båda får behålla jobbet!
(<-- det ær jag som håller tummarna alltså, inte att jag ær arg eller håller på att skita på mig)
Ello skrev 2013-10-11 15:40:02 följande:
Gift er på nyår! Låt någon annan (førældrer) bjuda in på kalas så blir det deras matkostnad ;)
Med föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar (de som det skulle betyda mest för att vara med) blir vi 20 personer. Så det blir inte så pyttelitet som man hade kunnat hoppas.
Jag har lagt fram förslaget att bara ha en liten vigsel, utomhus i grönskan precis som jag alltid har drömt om, så jag hoppas att min sambo sitter och funderar på det just nu! Tanken finns också (hos mig) att istället för att ha fest i den traditionella meningen träffas och grilla någonstans. Det passar för alla i våra släkter. Kött och eld får oss att känna oss hemma, vilda norrlänningar som vi är
Då kan man vara fräck och säga "Ta inte med någon present, utan ta med något att grilla så står vi för tillbehören!" För det är hela det där att släkten ska få träffas, fira med oss som är det viktiga. Jag vill inte ha dj och allt det. Det passar inte mig, min sambo eller våra respektive släkter. Det är vännerna som skulle uppskatta det mer, tror jag.
Tack för att du håller tummarna