aminis skrev 2013-10-11 22:14:41 följande:
Tack! Jag gillar det jag med, väldigt litet och subtilt men fint. Åh perfekt att känna lite folk i branschen
jag har faktiskt bokat make/hår för jag blev lite stressad. Det blir Ulrika Gedin, hon var faktiskt upptagen många datum nästa sommar redan så det var tur att jag hann boka. Blir 3200kr för make och hår, men då är det en konsultation med både smink och håruppsättning, så det får det vara värt! (Vi sparar pengar på fotograf istället då en av våra nära vänner är mycket duktig med kameran, hihi).
Slilja skrev 2013-10-11 07:35:19 följande:
Jag kommer också ta hjälp utifrån, kostar 2800kr för smink o hår inkl konsultation 2 ggr. Vardagsmake tycker jag att jag klarar ganska bra men till bröllopet vill jag vara festfin:) gör aldrig festfrisyrer så där behöver jag verkligen hjälp! När det gäller smycken ska jag ha örhängen o tror det blir ett pärlhalsband då jag nog ska ha klänning utan band, blir det inte lika naket.
Ja, det verkar ligga där kring 3000kr verkar det som. Jag tänker precis som du, är nöjd med sminket till vardagen och små fester men bröllopsdagen är ju något alldeles speciellt. Då får man unna sig lite!!
Jag var lika stressad (läs: ivrig) jag så jag bokade sminket för någon månad sedan
Vi har
t.om. köpt vigselringen, haha! Av de stora posterna är det bara klänningen kvar att fixa, jag har tid för provning om tre veckor.
Jag tycker att kring 3000 för smink + hår är fullt rimligt, håret är ju det som tar mest tid och energi liksom. Tjejen jag bokat tar det för bara smink, men eftersom jag inte betalar för håruppsättningen så blir det ju samma pris ändå!
Inte första gången i planerandet jag drar till med den matematiken kan jag meddela.... (Vi letade ring för 25, hittade drömringen för 27 men eftersom den är värd 30 så har jag ju SPARAT 3 tusen! Eller hur?!) .