Ponduss skrev 2012-09-25 09:28:48 följande:
Hej! Vi ska gifta oss antingen i september eller oktober 2014. Vi vill gärna ha höstfärgerna i dekoreringen och då finns det så mycket som vi kan plocka i naturen. Då spar vi även en liten krona =)
Är det någon som vet ifall man kan gifta sig borgerligt fast i en kyrka? Varken jag eller killen är troende men jag har alltid velat gifta mig i kyrka, det är ju så vackert i kyrkor.
Vi ska gifta oss sista helgen i september 2014 :) den 27. Tänker mig också höstfärger och funderar på att plocka mycket bär och svamp att använda till middagen.. Gratis är ju inte fel ;)
Alltså, man kan ju alltid fråga, men ärligt talat tror jag att det är få kyrkor som går med på det. Och jag förstår hur du känner för det ÄR vacket i kyrkor och det är det som jag själv tycker är svårast med borgerlig vigsel - att hitta en vigselplats. Som liten trodde jag alltid att jag skulle gifta mig i kyrkan. Men det känns faktiskt inte så respektfullt mot den kristna tron att låna deras kyrka men inte vilja ha med deras tro. Tycker jag, och jag hoppas att du inte blir arg av att jag säger det Jag tänker att det är bättre att du får höra det och känna efter själv än att jag ska säga "Men ooooooo de blir säkert så glada" och sen så får du ett jättedåligt bemötande.
Men, vart gifter man sig borgerligt om den enda lokalen som finns är typ Folkets Hus, renoverat en gång på 70-talet? :P