• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Sandrajavisst

vigselprogram: jag skulle nog dela ut famljevis men samtidigt är det svårt för tärnor eller kyrkvärdar eller vem än som delar ut dem att hålla reda på alla så 1 per vuxen? Men vigselprogram är inget måste då är det ju roligare att lyxa till festen=) elle göra egna det måste ju vara lätt och bara komma över lite fint papper till bra pris! men skulle nog välja festhäften före vigselprogram. och sen har jag också sett roliga saker till festprogram men jag är osäker. sen något kul som man kan ha med är ju "onödig fakta om brudparet" sånt tycker jag är kulCool

• schmock

Igår bokade vi lokalen. Så nu är det verkligen på riktigt! Det sura är att jag försökte ringa och kolla om vi fick boka kyrkan med. Det fick vi inte, det var för tidigt sa de. I slutet av sommaren var det ok. Suck.
    Jag får hoppas det är ledigt den dagen då. Så ska jag orka vänta i åtta månader också, herregud Oskyldig Aja, lokalen är klar i alla fall. Det känns skönt.

• HubbaBubba

Dom ringde från Blå Kupolen idag, och det lät inte lovande. Dom sa att vi kanske måste hyra en till lokal i närheten utöver deras pga att dom inte vet hur länge det kommer finnas kvar (pga ombyggnaden av slussen), och då blir det ju mycket dyrare. Vi valde ju just Blå Kupolen pga att lokalen var fin, och om vi måste hyra någon som vi inte ens sett så avstår vi nog från det känns det som.
    Får hoppas vi hittar något bättre ställe Glad

• MH2014
    HubbaBubba skrev 2013-01-30 18:30:48 följande:
    Dom ringde från Blå Kupolen idag, och det lät inte lovande. Dom sa att vi kanske måste hyra en till lokal i närheten utöver deras pga att dom inte vet hur länge det kommer finnas kvar (pga ombyggnaden av slussen), och då blir det ju mycket dyrare. Vi valde ju just Blå Kupolen pga att lokalen var fin, och om vi måste hyra någon som vi inte ens sett så avstår vi nog från det känns det som.
    Får hoppas vi hittar något bättre ställe Glad
    attans,,,visst blir man lite less?! Jaja, ta nya tag...tur vi har ett tag på oss ;) Har ni nå andra val??
  • MH2014
    schmock skrev 2013-01-30 17:55:09 följande:
    Igår bokade vi lokalen. Så nu är det verkligen på riktigt! Det sura är att jag försökte ringa och kolla om vi fick boka kyrkan med. Det fick vi inte, det var för tidigt sa de. I slutet av sommaren var det ok. Suck.
    Jag får hoppas det är ledigt den dagen då. Så ska jag orka vänta i åtta månader också, herregud Oskyldig Aja, lokalen är klar i alla fall. Det känns skönt.
    Va roligt!! måste kännas mer på riktigt :)
  • MH2014
    Larssonmaria86 skrev 2013-01-30 16:47:45 följande:
    På Calligraphen blev det 3400 kr för 40 inbjudningskort, 50 placeringskort, 50 vigselprogram och 50 festhäften. Då har jag inte lagt till allt extra dem har som t.ex. foliering (då blir det ännu dyrare). På Optimalprint blev det 1000 kr för 40 inbjudningskort, 50 placeringskort och 50 vigselprogram.

ursäkta språket,,,men fif*n så mycket pengar!! Helt sjukt, är typ kortdesigner eller barnartikels försäljare man skulle bli ;)

• MH2014
    MichaelaM skrev 2013-01-30 15:33:07 följande:
    Hej! Hoppar inte här nu. Ska gifta mig 26 juli 2014. Har precis bokat lokal! Har det mesta redan planerat och det är bara pengarna som saknas. Min fästman är lika engagerad som mig, vilket är roligt. Vi bor och gifter oss i Norrköping.

Välkommen!

Va skoj, hur lyder era planer? :)

• Power of Love
    MH2014 skrev 2013-01-30 10:12:15 följande:
    Fick mail av dino idag,,och det verkar som om jag får byta min order,,och får hem den andra skönheten istället,,,yihoo!!! (Bara de blir rätt nu :)
    Va bra! Håller tummarna att det blir rättGlad
  • HubbaBubba
    MH2014 skrev 2013-01-30 18:58:01 följande:
    attans,,,visst blir man lite less?! Jaja, ta nya tag...tur vi har ett tag på oss ;) Har ni nå andra val??
    Jo verkligen, men som du säger är det väldigt tur att vi har tid Flört
    Ne inte direkt, har dock mailat ett par andra lokaler idag och bett om offert. Fått ett svar, väldigt drygt svar och även för dyrt, så det gick bort direkt. Han skrev "Antar att det blir lite saftigt för en sådan här tillställning" efter att han skrev vad det kostade. Som om han tog för givet att vi inte har mycket pengar Obestämd
Svar på tråden Blivande fruar 2014