• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Csve

Vad gör en toastmaster? Berätta allt om dennes uppgifter!

• Sandrajavisst

Jag vet inte riktigt vad en toastmaster, men är det inte den som håller ordning på festen? Samordnar och styr och ställer? Håller reda på när det är tal och Inte? Har jag för mig iaf men tåls att tittas upp! När kan man börja ta in offerter för catering? Lite tidigt än va? :)

• Csve

Jag hittade en bra sida till slut vad det innebär till slut att vara toastmaster Vi har börjat kolla upp pris för mat och sånt redan.. :)

• Sandrajavisst

Har ni? då är inte jag fööör tidig då?=) haha man är ju på hugget.
    För de flesta företag skriver ju att pris efter överenskommelse. Så vll ju gärna boka catering nu. Och sen undrar jag om man kan boka svit för bröllopsnatten nu? Ska nog ringa i morgon Tungan ute

• Sandrajavisst

Csve: dela gärna med dig vad en toastmaster förväntas göra. är det någon skillnad mot ex en värdinna?

• Sandrajavisst

tack! men oj vad du är snabbt ute! men då kan jag nog också börja göra det=)

• Snuffe

Här kommer en till brud! Vi kommer gifta oss i Juli 2014 :)
    Vigseln kommer vara borgerlig hos sambons föräladrar då de har hus precis vid sjön och jag har drömt om att få gifta mig där :) 

• HubbaBubba
    Snuffe skrev 2013-02-01 10:18:20 följande:
    Här kommer en till brud! Vi kommer gifta oss i Juli 2014 :)
    Vigseln kommer vara borgerlig hos sambons föräladrar då de har hus precis vid sjön och jag har drömt om att få gifta mig där :) 
    Välkommen Glad
    Vilket datum i juli gifter ni er? Vi gifter oss den 5 juli Glad
  • HubbaBubba

Var ett mycket givande och trevligt möte med bröllopskonsulten igår. Hon är jättetrevlig.
    Har inte fått veta pris än, men i början på nästa vecka kommer vi få en offert om hur mycket hur hon skulle ta Glad
    Det kommer nog kosta lite, men i slutändan kommer det vara värt det, att kunna slippa oroa sig Glad

Svar på tråden Blivande fruar 2014