• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • HubbaBubba
    August Moon skrev 2013-02-15 23:43:54 följande:
    Hoppar in här jag också! Blivande maken och jag beslutade för ett bra tag sedan att vi ska gifta oss 2014, men igår, över en romantisk alla hjärtans dag-middag blev datumet äntligen bestämt. Det blir den 16 augusti Glad Det lutar starkt åt att det blir borgerligt. Har inte köpt eller bokat något än, men tittat runt en hel del och vi har ett grundläggande koncept kring vad vi vill ha. Det kommer att bli elegant men rockigt - efter att ha snokat runt lite bland 2014-trådarna kan jag konstatera att jag och Hubba Bubba verkar ha mycket gemensamt på den fronten! Det blir troligen rött och svart som färgtema för oss också. Dock en betydligt blygsammare budget, vi tänkte försöka klara oss på ungefär 50000 om man inte räknar in bröllopsresan.
    Välkommen, och vad roligt att vi har liknande tema Glad
    Vart i Sverige ska ni gifta er? Glad
  • xMariax

Vi tänkte också gifta oss 2014!   Under sensommar/höst nån gång, med medeltidstema eftersom att vi båda älskar medeltid/fantasy.

• HubbaBubba
    xMariax skrev 2013-02-16 14:22:49 följande:
    Vi tänkte också gifta oss 2014!   Under sensommar/höst nån gång, med medeltidstema eftersom att vi båda älskar medeltid/fantasy.
    Välkommen Glad Roligt tema Glad
  • xMariax
    HubbaBubba skrev 2013-02-16 16:26:34 följande:
    Välkommen Glad Roligt tema Glad
    Tack! Ja jag hoppas att vi får till det bra och att gästerna inte är allt för inskränkta bara. Skulle inte vara kul om alla kommer klädda i kavaj. Vi tänker inte kräva att de klär sig tidsenligt men vill åtminstone att de inte har för fina moderna kläder (som kavaj eller balklänning..)..
  • Sandrajavisst

hej. Oj vad tiden springer iväg. har inte hunnit in och skriva (läst lite iaf) men nu står det stil här! oh vet inte alls vad vi ska göra. vi har bokat lokal (handpenning betald) men börjar vela. den kostar så mycket i grundhyra. Funderar nu på att ha det i trädgården hemma. billigare (kanske) men vilken mysfaktor! oj vad många beslut. så vi står fast.

Vad kul att följa er andra och vad ni kommit en bit på väg!
    Är det någon som inte ska ha band/dj på kvällen? vi funderar ev på spotify. någon mer?

Kul att så många fler brudar hittat hit!

• August Moon

MH2014: Håller verkligen med - för oss är det jättemycket pengar! Jämförde bara med Hubba Bubba eftersom det verkar som att våra bröllop kommer likna varandra så mycket till stilen.

Hubba Bubba: Det blir i Uppsala, där vi bor. Platsen är inte närmare bestämd än så än!

• Malin4900

Här är en till som ska gifta sig 2014. Min m2b har varit ganska avvaktande med bröllopstankar sedan vi förlovade oss, men i år på alla hjärtansdag sa han att han (äntligen) är redo. Jag tycker verkligen att det är på tiden då vi hösten 2014 har vi varit tillsammans i 10 år och förlovade i 5 år. Vi har dessutom en dotter på 7 månader! Det blir troligtvis ett vår eller höst-bröllop, längre än så har vi inte kommit. Jag ser VERKLIGEN fram emot att planera vårt bröllop!

• amerika

Vi ska oxå gifta oss under 2014, troligen i april-maj, men det är ingenting spikat ännu. Och i vårt fall är det min m2b som är mest ivrig, om han hade fått bestämma hade vi redan varit gifta! Vi har varit tillsammans i ett halvår och har precis förlovat oss.

Han vill gärna ha ett stort bröllop med marängklänning och 300 gäster men jag gifter mig för andra gången och hade ett ganska stort bröllop första gången som var jättefint så det känns som att jag har gjort det där...
    Det kommer att bli en borgerlig cermoni därför att min m2b har en annan religion än jag. Religionen är inte en stor grej för någon av oss och han hade gärna kunnat tänka sig en kyrklig vigsel men vi är inte helt säkra på vad hans familj skulle säga om det. Jag tycker det är svårt med vigselförrättare då jag gärna vill att det ska vara personligt. Om vi hade gift oss i kyrkan hade det varit betydligt lättare för jag känner många präster! 

Själva vigseln hade vi gärna haft utomhus men hur tänker man? Hur väljer man? "Här är ett snyggt träd, det tar vi och står under!" Om det ösregnar, hur gör man då? Eller i slutet av april, kan det ju till och med snöa! Direkt efter vigseln tänkte vi bjuda de "närmast sörjande" (ca 30 pers) på afternoon tea i en lokal som finns i samhället där vi bor och senare på kvällen (i samma lokal) låta våra vänner sluta upp på en barnfri fest (då blir det ca 60 pers).

Vi ska vara finklädda med fin klänning, håruppsättning, klackskor och bukett och han ska ha kostym. Det blir ingen direkt middag, utan enkel förtäring och snacks på festen och snittar/sandwiches samt kakor till afternoon teet. Enkelt men festligt är vad vi hoppas på!

• Larssonmaria86

Sandrajavisst: Vi ska inte ha band då det inte känns som oss, är inte så glada i coverband :P Så vi tänkte ha Spotify typ men tyckte det blev svårt med ljudutrustning då, då vi vill ju ha bra ljud :) Så hittade vi detta på bröllopsmässan: www.djinabox.se/Default.aspx och det passar oss perfekt! :D Kostar bara 1600:- och man kan dessutom sätta knapplås så inga fulla gäster kan gå och ändra musiken ;)

• Power of Love
    sandrajavisst: Vi kör på spotify eller liknade. Tycker det räcker gott och väl. Varken jag eller fästmannen är förtjust i att dansa så vi kör nog den klassiska första dansen och sedan har vi gjort vårt på dansgolvet. Våra vänner som gillar att dansa kommer troligen ändå inte bry sig om det är liveband eller spotify (troligen gillar de det senare bättre då kan de själva bestämma vad de ska dansa till Flört)
Svar på tråden Blivande fruar 2014