• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • amerika

Larssonmaria86: Tack!!
    Ja, det känns sjukt verkligt när man bestämt datum. Han har berätat för sina föräldrar (som bor utomlands och han är där nu) men jag har inte sagt det till nån än... Nästan så det känns som att man jinxar och det går fel om man berättar... Nåja, rätt som det är sitter vi där med en månad, en vecka, en dag kvar till Den stora Dagen!! Tungan ute 

• PoS

Det där med att inte berätta för någon känner jag igen! Vi har lite svårt att bestämma oss för om vi ska berätta för våra familjer alls haha. Vi har sagt att vi ska gifta oss, någon gång snart och antagligen i vinter. Men nu är det mindre än 11 månader kvar för oss! Hallå, stress!

Nu måste jag spalta upp vad vi har gjort hittills så jag får någon ordning på det:

- bokat kyrka
    - bokat visning av lokal
    - pratat med gulsmeden om vad som kan funka inom vår budget
    - frågat väninna om hon vill fota oss
    - börjat samla på dekorationsprylar
    - frågat min tärna om hon vill vara tärna
    - fått erbjudande om att låna linneservetter

Kvar att göra:

- TYP ALLT!!

Vad bör man egentligen ha gjort nu? Måste kolla in planeringsverktyget här på BT och se om det finns några tips man kan ta fasta på.

Pia88: Snygga skor!!

• amerika

Pia88: snygga pjuck!! Den modellen vill jag oxå ha (jag är ingen fan av öppen tå eller häl, tror det har med åldern att göra, är man tant så är man Flört) men annan färg, kanske ska kika på din sida o kolla om de finns i min färg (nougat).

• August Moon
    3Maj2014 skrev 2013-02-26 23:16:02 följande:
    Nej, vi har (tyvärr :P) ingen anknytning till det datumet.
    Snart har ni det Flört
  • Pia88
    amerika skrev 2013-02-27 20:57:40 följande:
    Pia88: snygga pjuck!! Den modellen vill jag oxå ha (jag är ingen fan av öppen tå eller häl, tror det har med åldern att göra, är man tant så är man Flört) men annan färg, kanske ska kika på din sida o kolla om de finns i min färg (nougat).
    Tack Glad just dehär finns inte i Nougat.. Men har sett många som varit i den färgen Glad

Sjukt nöjd över att ha hittat skorna =) nu ska de "bara" gås in så att stortån överlever dagen B Flört
  • Carina10
    thistime skrev 2012-09-26 13:04:44 följande:
    Förra gången gifte jag mig kyrkligt i en väldigt pampig kyrka, ca 80 ätande gäster, dekorerade hela lokalen själv med assistanshjälp gjorde massa pyssel och gick in 200% i bröllopet, hängde på denna sida då, hade en blogg som vart stor, vart intervjuad av radio och tidning.. ett enda virrvarr. denna gång vill vi ha ett väldigt vackert och vad ska man säga.. stilfullt? bröllop, jag betalar gärna för tjänsterna denna gång och kommer inte ha så mycket "krimskrams" om ni förstår.
    Men båda vi vill ha det snyggt, mycket tyg, typ lantligt modernt.. haha, vad bra jag är på att förklara :)

och den här typen av klänning.
    Hej!
    Samma sak här. Förra ggn jag gifte mig var det hela köret o jag fixade så mycket själv så det var snudd på att jag serverade också :O
    Nu vill jag bara få njuta o ta det lugnt! .....Dock vill jag nog ha lite koll ändå haha
  • amerika

Jag ser i inläggen att det är ett par till av er som liksom jag har gift er förut... Hur kommer ni göra denna gång (förutom att göra allt själv, det där känner jag igen!), blir det vit klänning, slöja, kyrkbröllop o hela kittet??

• Eksson

@Csve jag testar att skriva till dig även i den här tråden eftersom jag inte fick skriva i din gästbok:) Vill gärna ha ltie tips ang Jönköping om du har lust att dela med dig.

Skrev såhär i en annan tråd men det va rätt långt efter du skrev nåt så oklart om du hann se nåt.

"Såg att ni ska gifta er i Jkpg, vi också! Får man fråga vilken kyrka ni valt och vilken festlokal?

Vi är nästan helt hundra på Husvkarna Stadshotell, som vi ska träffa om 2 veckor, det verkar superbra där. Kyrka har jag dock ingen koll på, jag är inte därifrån..och sambon är inte direkt lika engagerad än..han tycker jag är ute i rätt god tid så har väl inte jättebråttom att kolla massa kyrkor med mig. Får mest höra när jag hittat nån jag tycker är fin "nej där kan vi inte gifta oss det ligger på fel sida/för långt bort" osv osv..haha

Så har du några tips tas det jättegärna emot:)"

• Larssonmaria86

Woho! Då var fotograf bokad och både jag och min m2b känner oss supernöjda!! Kändes direkt som vi känt fotografen i flera år och det bästa är att dem är två st så det blir en massa bilder ur olika vinklar :D

Svar på tråden Blivande fruar 2014