• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Sofie0612

Å så bar lokalen o bokad å tur va de för bara detta året var den redan fullbokad De e ingen supersnygg lokal men så kan man ju pynta själv:) Där finns allt man behöver typ bord stolar porslin osv Mn beöver bara precis städa undan efter sig själv å sen ingår städerska i priset som är 3500kr. E så glad nu haha fast att de e så långt kvar:) Vi kommer skicka ut inbjudningarna i rätt god tid då vi har långäga gäster å dessutom gifter oss en fredag.

• Sandrajavisst

Hej alla brudar! Oj var länge sedan. Jag har jobbat som en galning, precis börjat efter mammaledighet. Tiden går fort med 2 barn. Ser att det är många nya med, kul:) så hur går det tjejer ?

• Plättis

Jag sitter som bäst och försöker hitta klänningen som jag har i huvudet. Såg en bild i en tidning och insåg att DEN var MIN. Sedan återstår bara detaljen att faktiskt hitta den och ha råd med den Oskyldig

I övrigt har vi inte kommit någonstans längre än tidigare. Vi hade förlovningsfest förra helgen och våra familjer träffades, och det var superlyckat! Våra far- och morföräldrar klickade direkt. Min mamma har fått veta bröllopsdatum, i övrigt är det hemligt. För att min sambo vill det, jag kan ha råkat berätta för de som orkar lyssna på mig när jag börjar mala på om bröllop Skrattande 

• MH2014

Vi har legat lite lågt med planeringen....allt kändes så skönt när platsen blev bokad och klar!! Så nu tar vi det soft,,snart "bara" 10månader kvar :) det vi pysslar med nu är ett utkast hur vi vill ha ceremonin, så vi kan presentera det för vigselförrättaren som vi träffar efter sommarsemestrarna, vem det nu blir...vi funderar oxå mycket på vart vi ska åka på mini moon,,så om nån är villig och komma med förslag tar vi tacksamt emot - mitten av februari ons-sön (som längst)....

• amerika

Vi har inte gjort nånting klart, har bara huvudet fullt med idéer!! Men jag väntar på att sambon ska komma hem, han fastnade hos sin familj nere på Balkan i ytterligare en månad... Vill inte planera utan honom juh!

Men när han väl kommer (om 4 veckor) ska vi kolla in både stället för den tänkta utomhusvigseln samt boka festlokalen (men jag vill att han ska se den först, han har bara sett den utanpå).

Så det är bara att vänta. Och vi har ju tid på oss, närmare bestämt 1 år 1 månad och 20 dagar eller nånting sånt... Flört 

• MH2014

Amerika - förstår helt att du vill vänta till han kommer hem :)
    Men visst har man huvudet FULLT med idéer och man vet knappt ut eller in!! Jag har dock landat lite och äntligen kunnat börja sålla alla tokerier ;)

• amerika
    MH2014 skrev 2013-03-23 08:08:52 följande:
    Amerika - förstår helt att du vill vänta till han kommer hem :)
    Men visst har man huvudet FULLT med idéer och man vet knappt ut eller in!! Jag har dock landat lite och äntligen kunnat börja sålla alla tokerier ;)
    Jag har suttit och trixat med en bröllopshemsida, det var jättebra terapi för mig, så fick jag ur mig idéer och få ner det på pränt. Sidan ska gå ut till gästerna när vi skickar ut inbjudningarna men det är ju ett tag kvar. 
    Vi ska ändå ha ett rätt så enkelt bröllop, några saker vi tänkte först har vi ändrat på, andra har kommit till osv. Men det är bra att få vrida och vända på allt. Och där var det bra för mig att få pyssla med den där sidan, det gjorde att jag samlade mig. Nu kan jag "vila" lite, trots att det är flera frågetecken kvar.

Ev ska jag beställa mina skor för jag vill hinna gå in dem ordentligt i förväg, jag får alltid skoskav av nya skor! Klänning ska jag inte fixa förrän tidigast i januari eftersom jag har några kilon jag vill bli av med först Tungan ute 
  • MH2014

Tänkte kolla skor nu under vår/sommar,,kan tipsa om studentrean sen för er som vill ha vita!! Ska nig jag dock inte ha,triva egentligen inte i vitt alls.

• amerika
    MH2014 skrev 2013-03-23 08:55:56 följande:
    Tänkte kolla skor nu under vår/sommar,,kan tipsa om studentrean sen för er som vill ha vita!! Ska nig jag dock inte ha,triva egentligen inte i vitt alls.
    Jag vill ha lavendellila skor - och det är inte lätt att hitta!! Så jag har redan börjat leta och har hittat ett ställe på Etsy som jag kan beställa ifrån, så det blir nog det. Hon färgar vita sidenskor i exakt den nyans du vill samt dekorerar skorna med brosch, stenar eller blomma (om du vill). Lite dyra men jag tänker använda mina skor många ggr!!! 
  • WinterWonderland
    amerika skrev 2013-03-23 09:30:27 följande:
    Jag vill ha lavendellila skor - och det är inte lätt att hitta!! Så jag har redan börjat leta och har hittat ett ställe på Etsy som jag kan beställa ifrån, så det blir nog det. Hon färgar vita sidenskor i exakt den nyans du vill samt dekorerar skorna med brosch, stenar eller blomma (om du vill). Lite dyra men jag tänker använda mina skor många ggr!!! 
    Låter väldigt intressant! Vad heter hon på Etsy? Jag skulle vilja ha mina skor guldfärgade.
Svar på tråden Blivande fruar 2014