• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • amerika
    Pia88 skrev 2013-04-10 15:45:32 följande:
    Fick en kick av inspiration och tog fram pappers gilliotinen... Vad tycks till inbjudningarna, programhäfte etc.. Det bruna ska vara grön "organza"/naturpapper/väv...
    Snygga hjärtan och fin rosa färg!! Har du ritat hjärtana själv? Kommer häftena se ut så med vitt underst, sedan grön och därefter rosa?

Jag måste bara fråga: ni som har rosa som tema, vad  tycker era män om det? Gillar de det eller tänker de att de får en lyckligare brud om hon får som hon vill?? haha 
    Jag gillar egentligen inte rosa men som bröllopsfärg tycker jag det är riktigt snyggt, speciellt ihop m grönt eller brunt.
  • Pia88
    amerika skrev 2013-04-10 16:00:59 följande:
    Snygga hjärtan och fin rosa färg!! Har du ritat hjärtana själv? Kommer häftena se ut så med vitt underst, sedan grön och därefter rosa?

Jag måste bara fråga: ni som har rosa som tema, vad  tycker era män om det? Gillar de det eller tänker de att de får en lyckligare brud om hon får som hon vill?? haha 
    Jag gillar egentligen inte rosa men som bröllopsfärg tycker jag det är riktigt snyggt, speciellt ihop m grönt eller brunt.
    Tack =) hittade en stämpel i en hobby affär i Vasa iförra våras.. Ca 19€.. Slog till när jag hittade "den".. Silverstämpeldyna från Tiimari ca 9€.. Häftena blir i A5 och just som du säger.. Vit botten(dubbelvikt A4), grön ruta och sen en rosa ruta med stämpel... Inbjudningarna blir i A6 blir det väl då... (15,5x22 cm)
  • Nevertheless

Vi ska ha rosa/grönt som tema  

Gubben har inga problem med det :D så länge det inte blir massa massa massa rosa hehe och det blir det inte heller

jag ska ha knall rosa skor till klänningen iaf så mycket vet jag! och tärnorna ska ha rosa och grön klänning (en färgade men olika personer olika färg lixom) och gubben ska ha grön eller rosa fluga om jag får bestämma haha  

• Bamsemums

Jag har funderat på det här med in- och utgångsmusik. Ingångsmusiken var lätt, det blir can't help falling in love med Elvis! Utgångsmusiken ville jag ha något roligt och jag kom precis på Star Wars theme! Jag älskar Star Wars, det hade varit awesome! Nu ska jag bara försöka få min m2b att godkänna det också ;)

• Larssonmaria86

Bamsemums: Vi funderar också på någon Star Wars låt att gå ut till, dels för att jag vill att min pappa ska vara delaktig (gick bort för fem år sen och älskade filmerna) samt så älskar min m2b dem :) Vilken låt ska ni isf ha?

• Bamsemums
    Larssonmaria86 skrev 2013-04-23 20:35:35 följande:
    Bamsemums: Vi funderar också på någon Star Wars låt att gå ut till, dels för att jag vill att min pappa ska vara delaktig (gick bort för fem år sen och älskade filmerna) samt så älskar min m2b dem :) Vilken låt ska ni isf ha?
    Jag funderar på introt :) Star Wars theme song :)  Imperial marsch är så ond ;)
  • PoS

Hello brudar! Hur går det för alla?

På torsdag är det 8 månader kvar för vår del! Pirr pirr i magen, kan man säga. Nu börjar jag känna att jag kan lixom börja på riktigt. Tidigare har jag känt att det var för tidigt att börja pyssla, handla och planera för små detaljer. Jag har börjat med det ändå, för att sprida kostnader och för att det är så förbaskat roligt haha. Jag har under hela processen skrivit ner alla mina tankar för att få ner det på pränt och så har jag samlat ihop inspirationsbilder. Nu, när jag haft bröllopspaus i nästan 1 månad pga semestrar och annat så går jag igenom allting och inser att allting är inte genomförbart, en del var bara galna "roliga" grejer som inte kommer passa in och en del känns klockrent. Jättekul att få komma tillbaka med färska ögon och noga gå igenom allting!

Så nu kör vi lite intensivt här igen fram till sommaren och så tar man semesterpaus då och tar upp tråden lagom till hösten hahaha, då kommer det blir sjuuuuukt mkt att göra. Bäst att försöka komma så långt som möjligt fram till midsommar helt enkelt.

Hur går det för er andra i planerandet?

• Plättis
    Bamsemums skrev 2013-04-23 20:53:47 följande:
    Jag funderar på introt :) Star Wars theme song :)  Imperial marsch är så ond ;)
    Jag var på ett bröllop för några år sedan då en kompis gifte sig med en metalsångare. De hade Imperial March som utgångsmusik, och det var helt galet passande! När jag berättade det för min sambo satt han bokstavligt talat och hoppade i soffan och ville göra samma sak. Men jag tror intromusiken passar bättre om man inte är sångare i ett dödsmetall-band  
    PoS skrev 2013-04-23 21:32:00 följande:

Hur går det för er andra i planerandet? 

Jag har tagit lite paus i själva planerandet och börjat prata med min syster och min kusin (höger och vänster hjärnhalva ska jag börja kalla dem för) om allt som jag grubblar över som min sambo tycker är alldeles för tidigt att tänka på men som jag inte kan få ur huvudet. 
    I söndags provade vi klänningar, syrran tyckte jag skulle köpa några stycken av dem för att de passade, sedan förklarade jag vad jag var ute efter och de höll med om att vi skulle prova fler. Nu vet jag i alla fall vad jag passar i och glädjer mig över att mina breda höfter inte ser särskilt breda ut alls i brudklänning <3 
  • Bamsemums
    Plättis skrev 2013-04-24 09:58:34 följande:
    Jag var på ett bröllop för några år sedan då en kompis gifte sig med en metalsångare. De hade Imperial March som utgångsmusik, och det var helt galet passande! När jag berättade det för min sambo satt han bokstavligt talat och hoppade i soffan och ville göra samma sak. Men jag tror intromusiken passar bättre om man inte är sångare i ett dödsmetall-band  
    Det förstår jag passade! Dock är varken jag eller min m2b sångare i dödsmetal-band ;) Jag älskar star wars och blev alldeles till mig här hemma när jag kom på idén (ungefär så som jag kan tänka mig att din m2b blev). Men min m2b gillade inte alls idén! Men han har ju aldrig sett filmerna heller, så nu har jag ett år på mig att hjärntvätta honom och kolla på filmerna om och om igen ;)
Svar på tråden Blivande fruar 2014