• Forumvärd

Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?

Hur man väljer att ta sig till vigseln på dagen D varierar.
    En del väljer att ta taxi, andra hyr en läcker och oftast dyr bil och ytterligare andra kanske åker häst och vagn.
    Hur kommer Ni- eller tog ni er- till vigseln?Solig

Berätta och tipsa i tråden!

• Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?
  • Drullen

Vi kommer ha en gammal mini (hundkoja) min sambo komer från England o älskar de små bilarna.

Ska bli intressant o se om vi får plats ; )

• Viii

Till vigseln blir de vanlig personbil.
    Sen från kyrkan till festen så blir det svärfars Cadillac :) 

• daniiel

Vi fick åka i min systers sambos föräldrars bil, en Buick -52 i orginalskick :) Det var väldigt bra, för det kostade oss inte en krona (vilket passade vår budget utmärkt!) samt att vi båda tycker om veteranbilar (dock helst ca 20-40-tal) men jag är väldigt förtjust i bilar med runda former :)

• Ingride

Jag har inte ens funderat på om vi borde komma i något annat än vår vita Skoda Fabia kombi. 

• aniara

Vi åkte TILL kyrkan i helt vanliga bilar. FRÅN kyrkan, den transport "som räknas", åkte vi i en jättefin Opel Kapitän från tidigt 50-tal. Vägen var inte lämpad för häst och vagn. Annars hade jag helst haft det som fordon, eftersom jag är hästtjej.

• Shining

Vi åkte med brudföljet i vanlig bil till vigseln men sedan åkte vi själva i vit limousine från vigseln till festlokalen. Chauffören körde runt oss i stan ungefär en halvtimme trekvart och det var verkligen underbart att bara få krypa in, slappna av, känna lugnet, sitta och njuta tillsammans som man och fru med ett glas champagne och lite jordgubbs. Hämta andan lite efter vigseln och ladda inför bröllopsfest...   Solig

• Aniara4

Som flera har sagt, till vigseln spelar det ju ingen större roll eftersom ingen ser en komma - i vårt fall gjorde iofs en del det eftersom vi kom innan alla hade gått in i kyrkan, vi smet in på sidan för att komma till ett rum där vi kunde förbereda oss och samla oss innan, men en del såg oss ju smita förbi.

Från kyrkan till festlokalen åkte vi i en otroligt fin Rolls Royce som vi hade hyrt. Baksätet var djupare och bekvämare än soffan därhemma. Minns inte exakt , men det kostade i storleksordningen 2500:- för en timme. Vi tog en liten extrasväng också för att vi skulle kunna lämna kyrkan först men komma till festlokalen sist.

Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?