• Forumvärd

Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?

Hur man väljer att ta sig till vigseln på dagen D varierar.
    En del väljer att ta taxi, andra hyr en läcker och oftast dyr bil och ytterligare andra kanske åker häst och vagn.
    Hur kommer Ni- eller tog ni er- till vigseln?Solig

Berätta och tipsa i tråden!

• Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?
  • mutuldus

Vigsel och fest blir på samma ställe, så vi behöver bara transport till vigseln och sedan från festen på kvällen. Pappa har en fin oldsmobile så han kör oss i den =)

• eml33h

Vanlig bil dit, skoter med pulka därifrån.

• kärlekensbrudpar

ska komma på varsin häst :)

• stormhelen

Vi kommer att komma dit i en gamal veteranbil (och även åka därifrån med samma bil). =D

• dellelgarin

Vi åker veteranare, har inte fått tag i den vi vill ha ännu bara, vi har inte alls långt mellan vigseln och festen , men jag kommer antagligen anlända till vigseln i den bilen oxå, kom dock på nu att hotellet vi skall åka ifrån ligger väldigt otillgängligt för bilar.... *suck*

• jimsan78

Vi kommer köra dit i vår egen bil (Yaris -11) som vi ska smycka ut med ballonger och lite annat fint.

Sen kommer min blivande frus bror köra oss till festen.

• Juli2013

Vi ska åka en gammal träbåt från kyrkan till festen, och har bara bestämt att det blirnfint väder ;) Annars får vi hitta en plan B, hehe

• Sudditjuven
    2barnsmor skrev 2013-05-14 21:38:34 följande:
    Jag svarar i den här gamla tråden.

Till kyrkan blir det fötterna, vi är i lokalen bara en kort bit därifrån.
    Efter vigseln ska vi åka med min brors fyrspann Solig 
    Så så här kommer det att se ut! 

(Brudparet på bilderna har godkänt att vara med på bild)

www.facebook.com/photo.php?fbid=2843849116663...
    Lite OT men jag tror att jag känner Sune som skor hästarna! Och jag har haft Herkules på foder! :)
  • 2barnsmor
    Sudditjuven skrev 2013-05-14 21:43:21 följande:
    Lite OT men jag tror att jag känner Sune som skor hästarna! Och jag har haft Herkules på foder! :)
    Hahaha va roligt :) Ja Herkules är ju fortfarande femte hjul men får hänga på äventyr ibland han med :)
  • Red Lion

Vi kommer gå då vi gifter oss på ett ställe som ligger några hundra meter från vårt hem. Sen åker vi båt därifrån till restaurangen där vi ska ha middagen. :)

• HalkatlaNr1

Hade så gärna åkt häst o vagn men min store son är hyperallegisk mot hästar
    så de är ju inget och tänka på..
    Grannen har en helt underbar Cheva så den ska vi nog försöka få åka i..
    Men kan ju inte direkt fråga honom än då vi inte berättat för nån om våra planer. Skrattande 

• confuzed86

Vanlig bil till kyrkan och en häftig gammal cabbe från kyrkan till festen :)

• Linnea89

Vi ska åka i Sveriges äldsta hundkoja från 1959. Det är min blivandes drömbil sedan han var liten :)

Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?