• Forumvärd

Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?

Hur man väljer att ta sig till vigseln på dagen D varierar.
    En del väljer att ta taxi, andra hyr en läcker och oftast dyr bil och ytterligare andra kanske åker häst och vagn.
    Hur kommer Ni- eller tog ni er- till vigseln?Solig

Berätta och tipsa i tråden!

• Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?
  • Teza

Håller med detta vill jag oxå se, låter sååå häftigt!!! :)

Forumvärd skrev 2012-07-17 09:48:55 följande:
    En pimpad spark?
    Det lät intressant!
    Om vädret tillåter och ni gör det så kan du väl posta en bild på åket?
  • Pyttsan

Vi får skjuts av min syster till kyrkan, hon ska vara med som lite alltiallo under fotografering, lunch, påklädning osv. Vi kommer att anlända till kyrkan innan gästerna och hänga i sakristian ungefär en halvtimme, tjuvkika lite på gästerna och bara vara med varandra och samla oss lite.

Från kyrkan till festen åker vi i en gammal VW bubbla. Jag önskar att vi hade kunnat cykla eller åka flakmoppe, men det är för långt. Spark låter ju som en toppenkul idé! Skrattande 

• sanna88

Om sparkturen genomförs kommer en bild upp i denna tråd! Men de blir inte fören slutet på februari

• sofi 88

Till vigseln åkte vi m2bs tjänstebil, en volvo XC60, just för att den bara är ett par månader och därför vääääldigt ren jämfört med många andra bilar. Dessutom är det ändå ingen som ser vilken bil man åker i till vigseln när det är kyrklig eftersom alla sitter i kyrkan å väntar.

Från vigseln däremot åkte vi en kompis ljusblå amazon som hon hade pimpat med vimplar och burkar bak.
    Kändes helt rätt för oss att göra så. 

• Pertinax

Vi åker häst och vagn till vigselplatsen som är utomhus. Festplatsen är alldeles intill så där behöver vi ingen skjuts.

• Tin

Vi kommer att promenera från det lilla kapellet vi gifter oss i till festlokalen som är en lada tillsammans med våra gäster på ett led (tar c:a 3 minuter). Längst fram kommer vi ha en av våra vänner som kommer spela gitarr och sjunga samtidigt som vi går. Vi går in för ett avslappnat och enkelt bröllop och förhoppningsvis blir de lite annorlunda idéerna vi har bli uppskattat :)

• Tin
    Loveit skrev 2012-07-16 10:34:22 följande:
    Vi ska gifta oss först 2014, med lantligt/bonde tema. Om vädret tillåter ska vi åka gammal traktor med släp och hö. Som Barnen i Bullerbyn gjorde ;) hehe.. Annars vet jag inte vad vi gör!
    Häftigt med hö och allt!
  • erik2710

Jag kommer att gå till kyrkan och min sambo kommer att hämtas hemma med limousine. Efter vigseln åker jag och min fru med limousinen till en restaurang cirka 1,5 mil från kyrkan.

Lite tråkigt att betala för en limonsine som väntar utanför kyrkan men det är det värt för att min blivande fru ska få en fin resa till kyrkan!

• Tok kär Annki

Vi tog en taxi till kyrkan Skrattandemen efter vigseln åkte vi i en väns Plymouth 1940. Chaffören fick betalt av oss.

Tok kär Annki
  • mattiasFästmö

Vi åkte limousine hela dagen

Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?