• Emmalinnea

Vilken vigselring??

Jag och min sambo planerar att gifta oss nästa sommar :D han friade igår :D 
    Vi har pratat om det i ett par år nu men igår kom han till skott och nu är min bröllopsklänning beställd från kina!

Nu till mitt problem:

jag vill ha en vigselring som inte är så vanlig och som står ut lite ur mängden. Gärna stenar med färg och den ska vara i röttguld 18K.
    Vi har en tight budget men vill ändå ha en fin exlusiv ring ... Har en slät lite rundad förlovningsring nu.
    Vi har eget guld som ska räcka till ringen som en guldsmed kan smälta ned eller ta som betalning - Det är två guldringar den ena med 5 små diamanter och ett tunnt guldarmband samt ett tunt gulhalsband utan hänge.
    jag vill ha stenar som syns, gärna ädelstenar vill inte att den ska kännas "fejk", finns det budget stenar som är hållbara och skimmrar fint? Akvamarin ser jätte fint ut, finns det någon som använt det?
    Vad ska jag ha för ring och hur får man den billigast?

• Svar på tråden Vilken vigselring??
  • Emmalinnea

Ingen med lite åsikter eller tips? Skulle vara jätte tacksam

• Linsan

Vilka fina bilder på ringar du valt! Den översta tycker jag är urtjusig och ovanlig. Tyvärr har jag ingen hjälp att komma med... Akvamarin är jättefint men jag vet inget om stenen... Jag tror att en ring blir billigast om man som du nu lämnar in guld, köper stenen själv och låter en guldsmed tillverka den efter dina önskemål, men det är bara vad jag tror. Det bästa är väl att googla runt, kontakta guldsmeder och kolla butiker för att skapa sig en uppfattning. Lycka till!

• chrpe

Fina ringar. Tyvärr så försvinner stenens glans och strålning i rött, gult guld. För att få den mest exlusiva känslan för att stenen ska synas bra också så hade jag satsat på vitt guld.

Så stora diamanter/stenar är väldigt dyra också. Så det gäller ju att vara säker på sin sak. Har knappt sett några så stora stenar i gult/rött guld. Men det kanske är för man inte letat heller. Du ska också tänka på att den ska vara användarvänlig. Nu vet ju inte jag vad du jobbar med, men i mitt yrke så hade det nog varit svårt med en så stor sten. Dock har jag en stor sten idag, och ja jag fastnar emellenåt. Tänk också på vintern när du ska ha på dig vantar och så, då fastnar ringen lätt, det gör min.

Nu låter jag kanske aningen negativ. Förlåt jag menar det inte så. Jag vill bara att du ska känna dig säker när det handlar om så mycket pengar. Jag älskar verkligen alla ringar du visar, de är super snygga! Om du undrar hur det är att bära en så stor sten (vilket du egentligen inte frågat om) kan du köpa en fejk ring på glitter, hm etc och gå med ett tag för attt känna hur det känns.=)

• chrpe

Kollade precis priset på Efva Attlings ring, den var ju inte så dyr ändå. fanns i rosa, den var fin =)

Denna var ju snygg.

• Emmalinnea

Hittade lite bilder på blå stenar i rödguld det är inte riktigt sådan modell jag vill ha men tänkte visa färgerna.

Jag skulle så gärna vilja ha ringarna i vittguld istället jag tycker också det vore lite snyggare ihop med blå sten också. Men våra förlovningsringar är i rödguld och jag vill ha dem i samma färg.
    Vad passar till guld för färger på stenar?

Är verkligen "stensäker" ;) på att jag vill ha en ganska så stor sten iallafall men den stenen på första bilden i ts är nog lite väl stor för mig jag har väldigt små händer..  

• Emmalinnea
    chrpe skrev 2012-07-15 18:19:18 följande:

Kollade precis priset på Efva Attlings ring, den var ju inte så dyr ändå. fanns i rosa, den var fin =)

Denna var ju snygg.

jätte fin! vad kostar e sådan?
  • chrpe

Men du kan väl ha båda.

Jag ska ha tre ringar. De två yttersta med 14 diamanter var och den i mitten med en stor sten. Du kan ju ha så fast vitt guld i mitten och rött/gult på sidorna. Skit snyggt!!!

• Emmalinnea
    chrpe skrev 2012-07-15 18:51:25 följande:

Men du kan väl ha båda.

Jag ska ha tre ringar. De två yttersta med 14 diamanter var och den i mitten med en stor sten. Du kan ju ha så fast vitt guld i mitten och rött/gult på sidorna. Skit snyggt!!!

hmm... det tåls att fundera på... bra idé!
  • Emmalinnea

Hittade lite mera färger på stenarna, lite inspiration... 
    tror det luat åt att ha båda ringar i rödguld ändå känner jag.. någon som vet några hållbara glittriga budgetstenar?

• Emmalinnea
    daniiel skrev 2012-07-15 19:15:35 följande:
    Kika in här www.21diamonds.se :)
    Kanon sida juh! hittade massor!!!

vad tycker ni? passar inte guld och blått rätt bra ihop ändå? jag är kär i kombinationen. Vill ha en rödguldring med blå stor sten och små vita stenar vid sidorna. 
    Akvamarin är det ingen som vet hur det är att ha på en vigselring man använder 99% av tiden? Vita små stenarna ska man ta diamanter eller finns det nått som glimmar lika fint? 
  • daniiel

Ja, det finns många fina ringar där tycker jag :) Jag tycker guld och blå sten var fint tillsammans, men smaken är ju som baken. Det är ju trots allt du som ska bära ringen och huvudsaken är ju att du tycker kombinationen är fin :) Vissa tycker ju att en vigselring måste vara med diamanter, annars är det billigt och fult, men jag tycker att CZ-stenar glittrar minst lika fint som diamanter och kostar en bråkdel av priset :)

Jag tycker den här ringen nedan var otroligt fin!

Emmalinnea skrev 2012-07-15 19:56:41 följande:

• chrpe

Vore jag dig så skulle jag gå in till en juvelerare och designamin egna. Då får du precis så som du tänkt dig =)

Svar på tråden Vilken vigselring??