• PeteroCarolin

Jätterött hår till rosa o vit bukett??

Frågade min bivande hur han tyckte jag skulle ha håret på vår dag, hans svar var -sådär jätterött som du har ibland..hmm ja får väl skylla mig själv, jag frågade ju men tänkte mer på uppsatt eller utsläppt, Har beställt en bukett i vitt, grönt o ljusrosa o i mitt huvud skär det sig.

Eller? Någon som haft det så?

• Svar på tråden Jätterött hår till rosa o vit bukett??
  • daniiel

Nej, det skär sig inte. Du ska inte ha buketten uppe vid huvudet. Det kommer bli jättefint :) Men, ha bara rött hår om du själv känner för det och vill :) Tänk dock inte på om det matchar buketten eller ej.

• PeteroCarolin

Haha, det är faktiskt sant! Jag ska inte buketten uppe vid huvudet, o ja jag trivs bra i rött hår. Det är så lätt att låsa sig lite med bröllopsnerver i kroppenSolig

• daniiel

Haha jo, visst är det så. Jag har inte själv läst det, men jag har hört att det var en brud som skrev här och oroade sig över att hennes klänning var i ivory och dukarna vid middagen vita och hon undrade om det skulle skära sig. Jag har dock läst om de som oroar sig över deras ivoryklänning och makens vita skjorta. Man nojjar nog lite i onödan över många saker när man planerar bröllop :)

• Lipan

Jag har/hade knallrött/orange hår när jag gifte mig och valde att ha en helvit bukett med bara pioner. Jag hade mina funderingar på att ha en rosa eller blandat rosa och vitt, men det blev helvitt då jag inte ville röra till det för mycket. Dock hade jag blåa/knallröda skor och det kändes som att rosa skar sig för mycket med skor/hår.
    Men jag förstår dina funderingar och tycker inte alls att dom är helt tokiga, även om jag samtidigt tycker att man absolut ska ha det man själv vill ha.

• 1700tal

Själv skulle jag inte ha rött hår och rosa bukett. Jag tycker rött hår är fantastiskt snyggt och älskar rosa men inte ihop! Av alla vackra färger på både blommor och hår skulle jag personligen aldrig välja två som skär sig.

• daniiel

Haha så olika det kan vara. Jag skulle aldrig någonsin välja bort en färg på buketten pga hårfärgen. Jag tycker dessutom inte att rött och rosa skär sig så mkt som många andra uppenbarligen verkar tycka :P Jag tycker till och med att det kan vara fint ihop, men det kanske beror på att jag nu sett min dotter självmant matcha de två färgerna i ett par år :P

• 1700tal
    daniiel skrev 2012-07-29 20:32:09 följande:
    Haha så olika det kan vara.
    Haha, ja smaken är som bekant som baken!
  • EvF

jag som älskar rosa o rött ihop, det blir nog super! :)

• Green

Klart man kan ha rött hår och rosa blommor i buketten!

Skulle det sen vara så att du inte vill ha det så kan du ju faktiskt gå till floristen och be henne/honom ändra buketten lite.

• PeteroCarolin

Imorgon blir håret rött o på tisdag ska de rosa rosorna komma till floristen, tror det blir ett besök där då...Och även om jag som sagt inte ska ha buketten vid huvudet så ska de ju antagligen hamna på samma bild ett par gånger. Rött o rosa finns ju i en uppsjö nyanser så det är nog bäst att kolla så att det inte i alla fall blir helgalet, då byter jag kanske färgen i buketten...hmm hoppas på att det går ihop.

Svar på tråden Jätterött hår till rosa o vit bukett??