Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

BT-Veteraner

Hej, jag känner mig också som en veteran efter 1½ år nånting. Firar snart första bröllopsdagen. Jag kommer inte att vara hemma så mycket den närmaste månaden, så jag kommer inte att kunna delta så livligt på ett tag, men jag skriver ändå så att jag hittar tråden när jag kommer hem!

• Aniara4

Men hallå, är det ålderdomshemmet jag har råkat logga in på? Sitter ni här och jämför krämpor? Ja ok, min gikt blossade upp förra veckan så jag knappt kunde gå, det borde kvalificera in här. Jag bombade den med Voltaren så det gick över, och sen lite Omeprazol på det för är det nåt som kan sabba magen så är det Voltaren.

Men seriöst så hoppas jag det blir ordning på era fingrar och tänder och allt annat som krånglar. Man blir så ynklig när man går och har ont.

Daniiel, jeans matchar nog kostymen dåligt, har du någon klänning/kjol eller åtminstone ett par finare byxor? Fråga maken vad kvinnorna haft på sig på de tidigare tillställningarna, om han har lagt märke till det. Men om du har "tur" så kanske du får en redig infektion i tanden så slipper du vara med och klä upp dig i år också! Drömmer

• Aniara4
    daniiel skrev 2013-03-11 21:49:32 följande:

. Vi fick också ett möte med den nya kuratorn, för läkarna på avdelningen + kuratorn är inte alls nöjda på FK som inte vill ge oss vårdbidrag. Blir att söka om snart igen, om någon månad, och hoppas på det bästa. Dom ska hjälpa oss på alla sätt dom kan, vilket är otroligt skönt.

Överklaga! Det är jätteviktigt. FK räknar med det...
  • Aniara4
    daniiel skrev 2013-06-26 18:58:35 följande:
    Och äntligen, efter många om och men, så har vi beställt en ny soffa. Den tickade av tillräckligt många boxar. Brun, stor och i rätt prisklass. Snaaaart kan vi ha filmkvällar igen! :D

Å, jag skulle också vilja ha en rejäl soffa som man kan ligga i! Vi har en som är snygg men hopplöst obekväm att vräka sig i. Kan tillägga att den är införskaffad av maken innan vi träffades...

Ni kommer nog att få det jättefint till slut, ser det ut som!
  • Aniara4
    Chicita skrev 2013-07-05 21:49:05 följande:

95% verkar tro att alla hotell ser ut som på film med jättestora rum, bubbelbadkar på rummen osv osv och att det finns en piccolo som tar hand om väskorna.
    Men se så ser det inte ut i Sverige.

Vaaaa, gör det inte??? Känner att jag kommer att bli besviken inom en snar framtid nu. Klart man vill ha jätterum med jacuzzi, annars kan man väl stanna hemma?

En grej som stör mig annars är när det inte går att räkna ut från ett hotells hemsida vad man kan vänta sig från rummet. Det kanske står lite olika rumstyper, och så är det en eller ett par bilder från vad som uppenbarligen är lyxsviten, och ingen annan beskrivning av de billigare rummen än att det typ finns dusch och tv. Vad är det för skillnad mellan standard, superior och deluxe, kanske jag undrar. Vad är det jag betalar extra för? Jag kanske mycket väl kan tänka mig att betala mer om det är så att standardrummet är en garderob, men är det ingen större skillnad kanske jag hellre snålar på just den resan. '

Jag förstår ju att rummen ofta är olika, och att det kan bli fel om man sätter ut en bild på ett typiskt superior-rum och så blir en korkad gäst upprörd över att rummet inte ser ut exakt som på bilden. Men det problemet måste ju vara  minst lika vanligt förekommande om man sätter ut en bild på ett stort fräscht rum med två sängar och glömmer nämna att detta är våra nyrenoverade superlyxexecutiveminisviter på fjärde våningen och ditt standardrum kommer inte att se ut så här.

Så min strategi brukar vara att förvänta mig en skrubb bredvid hissen med utsikt mot en vägg (och kanske en soptunna) så blir jag inte besviken!
  • Aniara4
    Chicita skrev 2013-07-10 18:48:01 följande:
    Hehe nej om det fanns någon standard på så sätt angående foton på hotellen så skulle det nog inte bli så stora missförstånd från gästerna heller Flört
    Jag tänker att man skulle komma rätt långt om man bara skrev tydligt vilken rumstyp bilden föreställer, och/eller lät bli att använda samma bild till alla rum. Skrikandes
  • Aniara4

Ser härligt ut! Hoppas ni får det soligt och skönt.

• Aniara4

Hej i tråden!

Daniiel; Det låter som om vi lämnade era trakter just i rättan tid. Har varit i "vår" lilla stuga en gång när det åskade (fast inte så farligt) och det kändes inte så jättetryggt även om jag generellt gillar åska. Och springa till dasset i ösregn är heller ingen höjdare!

Vi har alltså varit en sväng norrut, och tanken var att vi skulle sitta i stugan utan uppkoppling och läsa böcker och göra ingenting i åtminstone några av dagarna för att varva ner ordentligt, men istället blev det att vi flängde runt till släkt och vänner nästan hela tiden, så när vi packade ihop och städade stugan kändes det som att vi knappt hade varit där. Dessutom blev det bökigt att planera med den usla mobiltäckningen, vi var tvungna att gå ut och ställa oss bakom uthusen för att sms:a, det var enda kontakten med omvärlden. Men på det hela taget var det en rätt fin semester ändå! Och så fick vi se Storforsen, det var värt den extra bilturen.

Jag är i ungefär samma läge som Daniiel, minus bäbisplanerna - jag har gått upp minst 25 kilo efter bröllopet, och skulle verkligen behöva gå ner dem igen. Enligt BMI borde jag gå ner 50+ kilo, men BMI är ett stort skämt. När jag var normalviktig såg jag sjuk ut. Men som sagt, 30 kilo skulle vara bra. Och till att börja med skulle jag gärna vilja väga tvåsiffrigt igen, det är en rätt jobbig psykologisk gräns där.

Det som har funkat för mig förut är LCHF, och jag vet att jag måste ta mig tillbaka till den kosthållningen för både vikten och hälsan. Jag är sockerberoende och kan verkligen inte styra över mitt sockerintag om jag inte skippar kolhydraterna helt. I nuläget har jag ont överallt, kan knappt gå eller knyta skorna, har migrän stup i kvarten, magproblem och snarkar. Allt det försvann väldigt fort förra gången jag åt LCHF, långt innan jag gått ner nämnvärt i vikt faktiskt. Jag är lite på G just nu, så kanske i morgon....

Snowstars: PMS suger, hårt. Jag har också haft sån där PMS där livet blir meningslöst, ingen bryr sig om en och allting bara är så förfärligt orättvist. Vet inte varför det blir värre vissa månader. Det har blivit mycket bättre med hormonspiral, men jag anar ändå ett mönster med regelbundna dippar när tillvaron känns ospecifikt bläh. Hoppas det vänder uppåt snart. Jag har också just köpt en dator med Windows 8, i början var jag mest arg och tyckte det var en massa onödiga konstigheter, men nu har jag vant mig och börjat begripa mig på den, och anpassat till hur jag vill ha den. Det finns fortfarande några saker jag stör mig på dock, inte minst när man växlar mellan olika vyer.

Chicita: Heja på med sömnaden!

• Aniara4
    snowstars skrev 2013-08-02 11:14:34 följande:
    Var inne och kollade av höstens kurser igår. För första gången på länge kändes det nästan kul att plugga, så nu måste jag klara tentan på måndag om jag ska få läsa i höst. Håll tummarna alla!
    Håller tummarna! Passa på och plugga nu när det känns kul...
    daniiel skrev 2013-07-31 12:03:32 följande:
    Aniara4, ja ni gjorde helt rätt i att lämna innan åskvädret drog in här över. Jag har verkligen aldrig varit med om ett så intensivt åskväder under så många timmar. Det höll ju alltså på i drygt 8 timmar och det var nog en blixt var 3-10min under hela tiden tiden. Vi har ju utedass i stugan också, så jag känner igen det där, att springa dit mitt under oväder är ingen höjadre :P Vi har ingen el heller i stugan, så allt går på solkraft eller vindkraft. Vi har solpaneler på taket och ett eget vindkraftverk. Förutom spis, kyl, dusch och grill som går på gasol. Vinkraftverket gick sönder tidigare i sommar, så min far var lite nervös över ett blixtnedslag där :P Vi andra var nervösa över blixtnedslag i stugan, där all gasol finns :P

Det låter bra att ni överlag hade en fin semester, låter bökigt med mobilerna dock :P Och storforsen går inte av för hackor nej! :)
    Vi såg lite åska på håll under hemvägen på fredagen (åkte på torsdag em/kväll och övernattade längs vägen) men lyckades undvika den. Vi badade t.o.m. i Ångersjön i strålande solsken mellan två stora svarta moln på varsin sida horisonten.
    Vi har ju el i stugan, men då har man också elledningar åt åskan och gamla kablar i huset, så det känns ju "sådär". Det finns även en gammal telefonledning även om telefonen är avstängd nu. Men jag förstår att det känns extra obehagligt med en massa gasol också.

Orkar ni ta tag i nässelhögen låter det som att det skulle kunna bli jättefint! Men det kan nog vara fel tid på året att plantera - inte för att jag är någon expert direkt heller. Testa att googla lite om trädgårdsskötsel, förmodligen finns det en hel del man kan göra på hösten för att förbereda inför nästa år, och så kan ni ligga i startgroparna och plantera så fort våren kommer. Ta bort brännässlorna måste ju bli ett lyft oavsett vad ni gör med plätten sen!

Chicita: Hur går det med knät?
  • Aniara4
    snowstars skrev 2013-08-03 21:46:38 följande:
    Vi var på dop idag. Mysigt, det var mitt första dop nånsin. Föräldrarna hade ordnat så fint så det var så trevligt. Och våran doppresent var bäst :P 
    Kul! Jag var också på ett fint dop nyligen, tyckte alla utom bebisen som inte alls var imponerad! Skrattande
Svar på tråden BT-Veteraner