snowstars skrev 2013-08-02 11:14:34 följande:
Var inne och kollade av höstens kurser igår. För första gången på länge kändes det nästan kul att plugga, så nu måste jag klara tentan på måndag om jag ska få läsa i höst. Håll tummarna alla!
Håller tummarna! Passa på och plugga nu när det känns kul...
daniiel skrev 2013-07-31 12:03:32 följande:
Aniara4, ja ni gjorde helt rätt i att lämna innan åskvädret drog in här över. Jag har verkligen aldrig varit med om ett så intensivt åskväder under så många timmar. Det höll ju alltså på i drygt 8 timmar och det var nog en blixt var 3-10min under hela tiden tiden. Vi har ju utedass i stugan också, så jag känner igen det där, att springa dit mitt under oväder är ingen höjadre :P Vi har ingen el heller i stugan, så allt går på solkraft eller vindkraft. Vi har solpaneler på taket och ett eget vindkraftverk. Förutom spis, kyl, dusch och grill som går på gasol. Vinkraftverket gick sönder tidigare i sommar, så min far var lite nervös över ett blixtnedslag där :P Vi andra var nervösa över blixtnedslag i stugan, där all gasol finns :P
Det låter bra att ni överlag hade en fin semester, låter bökigt med mobilerna dock :P Och storforsen går inte av för hackor nej! :)
Vi såg lite åska på håll under hemvägen på fredagen (åkte på torsdag em/kväll och övernattade längs vägen) men lyckades undvika den. Vi badade t.o.m. i Ångersjön i strålande solsken mellan två stora svarta moln på varsin sida horisonten.
Vi har ju el i stugan, men då har man också elledningar åt åskan och gamla kablar i huset, så det känns ju "sådär". Det finns även en gammal telefonledning även om telefonen är avstängd nu. Men jag förstår att det känns extra obehagligt med en massa gasol också.
Orkar ni ta tag i nässelhögen låter det som att det skulle kunna bli jättefint! Men det kan nog vara fel tid på året att plantera - inte för att jag är någon expert direkt heller. Testa att googla lite om trädgårdsskötsel, förmodligen finns det en hel del man kan göra på hösten för att förbereda inför nästa år, och så kan ni ligga i startgroparna och plantera så fort våren kommer. Ta bort brännässlorna måste ju bli ett lyft oavsett vad ni gör med plätten sen!
Chicita: Hur går det med knät?