BT-Veteraner
Ha det så fint Chicita!
Jag borde ta itu med ett och annat men är så jäkla utmattad efter olika sjukdomar att jag bara ligger på soffan och slösurfar. Orkar bara inte.
Ha det så fint Chicita!
Jag borde ta itu med ett och annat men är så jäkla utmattad efter olika sjukdomar att jag bara ligger på soffan och slösurfar. Orkar bara inte.
Jag tycker inte heller om småsmällandet. Stora fina fyrverkerier är fint, men alla som ska hålla på med små fjuttraketer - och smällare, vad sjutton är poängen med det? Det är inte fint, det låter bara högt. De skrämmer inte bara hundar, många människor tycker också det är väldigt obehagligt med höga ljud. Lägg till det alla olyckor som inträffar, bränder och bortsprängda kroppsdelar och även personer som dör.
För mig skulle man först och främst väldigt gärna få förbjuda saker som enbart smäller. Sen borde det regleras mycket hårdare. Det optimala vore ju om man kunde samla alla pengar som folk lägger på mängder av tråkiga fjuttraketer till ett enda riktigt praktfullt fyrverkeri. Jag vet inte riktigt hur man skulle göra det rent konkret, men driftiga lokala krafter borde kunna samla sig till något sådant.
De senaste åren har vi varit på en plats i vårt bostadsområde där många människor samlas och många skjuter rakteter. Det är kul med folkfestkänslan och ett fint ställe vid vattnet, men nöjet förtas rejält av alla småfulla idioter som skjuter raketer hit och dit. Det smäller plötsligt alldeles intill en, raketer flyger upp mot balkonger, utbrända delar ramlar ner i huvudet på en (true story) osv, det är numera mer läskigt än kul tyvärr. Så i år gjorde vi ansträngningen att gå en bra bit längre bort och hittade ett ställe med riktigt bra utsikt, en hel del folk, men ingen fara för liv och lem!
Det är möjligt att smällare inte säljs längre, men folk verkar ha bunkrat i så fall för nog smälls det fortfarande här och var!
Kom på att jag nog borde ta mig till Slussen nästa år, där spärrar de ju av ett stort område där det är förbjudet att ta in fyrverkerier, och så kan man titta på det stora från Saltsjön istället. Jag tycker bara det är så drygt med folkmassor...
Apropå små kupor... Kappahls XLNT-bh:ar går med ytterst få undantag upp till D-kupa. Alltså, har man storlek 48-50 eller ännu mer kanske det inte är helt ovanligt att man även har rätt stor byst, eller?
Jag är rätt nöjd med att ha hittat en modell på Debenhams som jag vet sitter bra och vet vad jag har för storlek så att jag kan beställa på nätet. Det kommer nya mönster och färger hela tiden och de är billiga. Däremot är kvaliteten, tja, vad man betalar för, så rätt som det är får man en metallbåge i hakan. (Gick just hem från badhuset bh-lös av just den anledningen.) Men man får några bra användningar med jäkligt schysst passform innan de går sönder!
Jag har haft problem med Lindex också f.ö. De "vanliga" bh:arna har inte tillräckligt stora kupor, medan Generous-sortimentet har större kupstorlekar men då å andra sidan börjar på typ 90-95 i omkrets. Sist jag var där och letade (vilket iofs var ett tag sen) hittade jag inte en enda jäkla bh i 80-85E/F.
Hej Oniq! Kul att se dig!
Den där "vännen" låter inte som någon större förlust att bli av med, nej. Man kan leva utan sånt.
Lycka till med rehabiliteringen, Chicita, ta det nu lugnt för guds skull.
Träna gjorde jag när jag var ung och frisk, nu kan/får jag inte göra någonting alls längre. Blir drastiskt försämrad av den minsta ansträngning. Men jag har skaffat mig klippkort på Centralbadet, så jag går dit ibland och simmar några lugna varv i bassängen. Därefter lägger jag mig i bubbelpoolen en bra stund, det verkar minska risken för att musklerna ska få tuppjuck och krampa ihop flera dagar efteråt.
Men nu har mina knän ballat ur istället sedan 1-2 dagar tillbaka, vet faktiskt inte vad som har hänt, men de gör så ibland. Svullna, onda och instabila. Att det gör ont kan jag leva med, men jag är livrädd att det trasiga knät ska glida ur led igen. Är jag det minsta oförsiktig känner jag hur det svajar. För det mesta är det ok, men just när det blir så här svullet har jag märkt att det är mer instabilt, så det känns lite läskigt. Nej, jag ids inte gå till doktorn. Det kommer att hinna gå över innan jag får tid, de kan ändå inte göra särskilt mycket (utom möjligen en kortisonspruta om det blir alldeles för jävligt, men det har hittills inte hänt), och läkaren har med emfas sagt att jag absolut inte har någon reumatisk sjukdom, så...
Men oj, vilken mardröm! Och att inte låssmederna prioriterar en sån situation?!
Heja Chicita och maken! Typiskt en sån grej som alla som kan borde göra, innan någon uppfinner ett fungerande TruBlood.
Jag skulle vilja lämna blod, men får inte pga en uppsjö av hysteriskt knasiga allergier. Inget man önskar en redan skadad eller sjuk person... Däremot har jag lämnat plasma till forskning en gång, när jag blev allergisk mot penicillin, och det kändes rätt fint att få gå till en blodcentral och bidra och få en present som alla andra.
Hoppas att de inte blandade ihop påsarna sen, förresten.
Åh, stort grattis och välkommen Tilda!
Hurra för daniiel! Hoppas du får en fin dag!
Hej allihop! Har inte varit så aktiv på sistone, men jag har läst. Jag har blivit arbetslös (pga neddragningen, alla inklusive chefen var jätteledsna) och har kräksjuka, så, eh, tjolahopp.
Chicita - Finns det ingen hemsida där man kan beställa nya kroppsdelar? OCh 29.90:- frakt. Vore toppen ;)