BT-Veteraner
Även jag önskar god fortsättning till er och hoppas att ni hade en bra nyårsafton! Det låter som att ni fick det riktigt mysigt Chicita :) Osis med dubbelbokningen för er Nikkita, men det låter ju som att det löste sig bra ändå :) Vi åt hämtmat från Max (dottern fick välja), var ut en sväng med hunden (som inte alls brydde sig om raketer och smällar) och annars satt vi i mjukbyxor hemma och såg film, skjutsade makens syster med sambo och tolvslaget spenderade vi hos svärmor och svärfar. Åkte dit ca 1 timme vid tolvslaget bara, för dom har bra utsikt för alla fyrverkerier :)
TheD, låter inte alls så tokigt att ha fått lite färg såhär mitt i vintermörkret och på sätt och vis är det ju bra att inte längta hem, utan att verkligen ha njutit av semestern :) Hoppas ni får det bra på er semester också Nikkita! :)
Jag ber om ursäkt för att jag bara hoppar in här med gnäll nu. Först och främst så funkar inloggningen extremt dåligt fortfarande och jag överväger att göra en ny användare, för nu är jag väldigt less.. urk.
För det andra så fick en mindre trevlig överraskning idag och det var att vi mest troligt inte kommer bli beviljade vårdbidrag, vilket betyder att vi får fortsätta att leva på fruktansvärt lite pengar och sedan bara känslan av att FK inte tror på det man skriver och skriver om det skrivit och sagt och lägger till och drar bort saker helt själv.. ja.. fy, vad jag är arg och ledsen! Dessutom ska kompletterande uppgifter vara inne senast 9 januari, hur ska vi hinna med det, då vi fick brevet idag? Jag måste nog ringa upp handläggaren, men hur ska jag kunna prata lugnt och sansat med personen?
För det tredje, så fick vi under julen erbjudande om en lägenhet. 500kr billigare i månaden och närmare dotterns skola och makens jobb, tyvärr var vi på plats nr.10 och fick inte lägenheten. Nu har vi erbjudande om en annan, 900kr billigare i månaden, ännu närmare jobb och skola, men visserligen 20kvm mindre än vi bor nu samt på tredje våningen utan hiss vilket inte är optimalt för dottern eller för hunden. Ska på visning 9 januari iaf, men det känns som att vi inte kommer få den heller, då vi är på plats nr.13 där.
Usch, nytt år känns inte kul alls. Jag tyckte förra året var dåligt, men redan nu känns det som att det här kommer bli ännu sämre. Och alla runt om är så lyckliga. Väntar fler barn, ska köpa/bygga hus, får nya jobb till höger och vänster, åker på semester hela tiden, renoverar hemma osv osv. Visst, jag är glad för deras skull, jätteroligt.. men.. när är det våran tur? Min tur? Vi har väntat och kämpat i flera år nu och orken och positiviteten håller på att ta slut..
Såja, nu har jag fått gnälla av mig lite. Känns genast bättre :)