• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Åh vad trött jag är i både huvud och kropp nu.
    Det har varit mycket väntan på att snickarna ska flytta sig så vi kan komma fram och göra det vi ska, men när vi har kunnat jobba så har vi jobbat intensivt. 

• daniiel
    Chicita - Kan tänka mig att du är trött, förstår om ni har mkt att göra och tänka på :) Spännande dock att få vara med sådär riktigt från start :)

DD - Åh, vad kul att tapetsera! Jag älskar att göra om hemma, även om förarbetet inte är den roligaste delen. Vad blir det för tapet? :)

Niini - Nääe, huvva vad trist med förkylning! Hoppas att det är något som går över riktigt snabbt!

Nu är första skolveckan över, både för mig och dottern, och jag tror att vi båda har haft en rolig veckan :) Kursen privatjuridik som jag läser verkar väldigt rolig och intressant. Har tidigare läst rättskunskap, men det var bara en hälften så stor kurs.

Idag fick vi dessutom vår nya spis, woho! :D

Jag har suttit och sytt mer tyll i underkjolen, så jag har ont i nacken och händerna, men jag tror att det kommer se bättre ut iaf. På söndag ska det fotas, hoppas vi slipper regn, för då blir det svårt.

Just ja, jag har lite huvudbry nu också. Jag fick veta av en gammal bekant att de känner några som måste omplacera sin hund för att sonen i familjen inte tål hunden och har fått astma. Hon undrade om vi var intresserade, då hon vet att vi älskar djur och har en hund redan. Det är en 5-årig hund med barnvana, jättesnäll och fin. Vad göra? Vi har egentligen all tid i världen för en till hund och vi skulle kunna ta oss råd.. och.. plats.. ptja, finns det hjärterum så ;P Men samtidigt, vi har en dotter, en hund och två katter redan. Jag vill inte ens tänka på hur våra föräldrar (främst mina) skulle reagera. Visst, det är vi som bestämmer över oss, men att ta en sådan diskussion känns jobbigt. Egentligen skulle mina föräldrar ta hunden tycker jag, deras tik skulle må bra av sällskapet, men jag vet att de inte vill. Bluhu.. ibland är det lite jobbigt att vara så svag för djur :P
  • Chicita

Åh jag känner igen det där daniiel jag har också svårt att säga nej när det gäller djur.
    Jag höll på att få en häst på halsen för ett antal år sen.
    En riktigt fin tävlingshäst dessutom, men ägaren kände att han började bli för gammal för att ha en sådan unghäst (ca 7 årig häst) och ville att den skulle hamna hos någon han kände.
    Men att ha 2 hästar istället för 1 när man gnager på krukväxterna för att ha råd med den första är inte så smart...
    Så jag sa nej. Även om hästen hade varit värd mer än allt jag någonsin ägt fram till det datumet. 

Visst hade jag kunnat varit ful och tackat ja, och skuldsatt mig ett par månader och sedan sålt hästen när kontrakten om överlåtande var påskrivna. Men jag är inte sån...
    Det sved rätt mycket att säga nej, inte bara för att jag säkert hade kommit mycket längre i min tävlingskarriär om jag haft den hästen. Men också det att hästen faktiskt tyckte om mig, gnäggade alltid när det var jag som kom med morgonmaten (fast inte åt dom andra i stallet) och om jag skulle hämta i hagen så stod han vid grinden och väntade, mot längst ner i hagen om någon annan försökte hämta in honom Flört 

• Chicita

Nu börjar det bli riktigt spännande...
    På torsdag öppnar butiken och till dess ska vi ha hunnit packa upp alla varor (tror vi fått hälften ungefär) och fått allt på plats, samt städa ordentligt.
    Känns lite just nu som att ju mer vi städar, destå skitigare blir det eftersom allt byggdamm som varit gömt kommer fram då. 

• TheD

Lycka till Chicita. Jag kommer vara hemma 13-18 sep så då ska jag kika in och säga hej. Kan ju hoppas att du jobbar just då ;)

• Chicita

Tack TheD Glad
    Jag jobbar den 14:e och den 17:e, det var precis i en "ledighetsperiod" Flört
    Den 14:e börjar jag kl 13 så vi hade kanske kunnat ta den där sushin innan om du känner för det då Skrattande
    Men vi får höras när det börjar närma sig helt enkelt...

Hur går det i skolan då?
    Trivs du lika bra än? 

• TheD

Det går bra... tror jag ;) Sammanfattar en hemuppgift för att vi hade "ledigt" i fredags. Maken kom hit då runt kl 14 och åkte hem nu runt kl 17 :( Imorgon börjar vi blockläsningen av första kursen som vi ska tenta av om några veckor. AAAHHH!!! Men det kommer bli ännu bättre när man kommer in i deras sätt att ha lektioner, tentor etc.

I mitten av veckan så satt några tjejer och prata om björnar här runt omkring och tjejen från Jönköping (inget ont mot er söder ifrån:)) skrek sakt ut:"FINNS DET BJÖRNAR HÄR?" Jag blundade och skrattade tyst...ehh ja.

• Chicita

Mysig bild daniiel Skrattande
    Visa gärna fler sen...

Alltid trist när man måste åka ifrån varandra TheD. Men förhoppningsvis så är det värt det i slutänden. 
    Hehe.. ja det där har jag hört förut. Första gången brorsan kom hit och hälsade på (han har bott i Skåne i många år medan jag växte upp) så trodde han att det var ständig vinter och isbjörnar på gatorna här Tungan ute 

Svar på tråden BT-Veteraner