BT-Veteraner
Ingen skall behvöva vara rädd och må dåligt för att det är nyår !
Ingen skall behvöva vara rädd och må dåligt för att det är nyår !
När det gäller bh:ar och svårt att hitta rätt storlek, jan jag rekommendera Camilla Thulins bok "Stil". Där skriver hon om hur man ganska lätt kan ändra storleken på dessa om man kan sy lite. Där har hon också en förvandlingstabell för olika storlekar. Kan vara värt att kolla!
Jag för min del har tröttnat på bygeleleändena som går sönder och sticks i armhålan. Nu jagar jag bygellösa och skall testa ett tag. Har köpt någon billig sport-bh också, för att se om det funkar. Gör det inte det, kan jag kanske ha dem till spinning och så (aktiviteter utan hopp).
Chicita: Yes! Ibland blir det bra!
Vad är det du skall träna?
Det låter verkligen bra och genomtänkt. Lycka till med det!
'tant hoppis och studsis smyger iväg lite diskret*
Hej Oniq!
Jo, jag gillar styrketräning också, egentligen. Men har en axel med någon sorts skum inflammation, som gör att det är så mycket jag inte kan göra. Annars tänker jag bra när jag skrotar runt på gymmet. Ett tag var jag t o m en sådan där som hade synliga muskler på armarna och lite rutor på magen...men det är en svunnen tid, på andra sidan studierna. Och eftersom jag har så oregelbundna arbetstider är jag glad för de pass jag kan gå på och då satsar jag på de konditionsinriktade eftersom min astma mår så bra av det. Eller, ja, jag märker av den mindre och blir mer motståndskraftig mot den när jag håller igång. Sedan är det så himla skönt att minnas tiden när jag inte ens orkade gå uppför en backe utan att behöva hämta andan i en kvart efteråt, när jag konstaterar hur mycket jag orkar.
(radbrytning? Vad är det?)
Oniq: Måste väl vara skönt ändå att slippa den personen. Finns nog inte mycket värre än "svarta hål" som slukar energi och gör en ledsen och arg.
Kul med Zumba! Det brukar jag försöka gå på de måndagar jag är ledig. Det finns iofs Zumba-pass varje dag där jag tränar, men ledaren på måndagar är helt outstanding med sin energi och träningsglädje. Precis det man behöver i början av en vecka!
Oniq: Ja, det var ju ett charmtroll utan dess like, fantastisk social kompetens också!
Ah, bubbelpool är bara för underbart skönt för kroppen! Tänker ibland att de skulle ha en flock sådana på gymmet...
Chicita: Kul med Stockholm! Men vad är Hallvägsan?
Ah! Det är ett superhäftigt museum, det!
När jag var där i slutet av november, så var där en spännande specialguidning. Ska dit nästa gång vi åker upp också, för jag såg en del böcker jag vill ha. Sådant har de ju också massor av.
Grattis Daniiel! En liten Tilda!