BT-Veteraner
Ja just den där färgen som ser så där riktigt "hemmafärgat" ut dessutom
Åh i dag blev morgonpromenaden ett riktigt stresstest.
Vi var på väg uppför en lång (lååååååång) backe som vi brukar köra som morgon-kissrunda. När vi kommer upp för första raksträckan så är det lagom att vända och gå hem för det går både rådjur i området bredvid (dom passerar över tomterna som ligger på andra sidan en smal remsa av "allmänning" med sly) och det går en del hundar där också men vi kanske inte möter mer än 1 om dagen för det mesta.
När vi kommit halvvägs upp i backen i dag så kommer en tjej gående med 4 hundar från hunddagiset. En "nuffe", en flat och en golden + en liten sak som verkar vara någon pudelkorsning.
Och Elox är ju hundrädd, så vi vänder och går åt andra hållet. Jag vet ju vart dom ska så jag tänkte att om jag istället tar vändan "runt hagen" så borde Elox hinna göra sina behov.
När vi kommer halvvägs runt hagen så ser jag en hund komma från andra hållet.
Jag kollar bakåt och då har hunddagiset passerat över vägen och det går att gå upp i backen igen så jag tänkte att vi vänder väl igen då, lika bra innan Elox hunnit se den nya hunden liksom...
Jag känner igen han som går med hunden. Han är gammal och han brukar svänga av på vägen som går mot oss istället och undvika backen, så det känns som ett bra val.
När vi kommit en bit upp i backen så kollar jag bakåt, bara för att bekräfta att vi kan ta det lugnt nu. Men nej, just i dag (efter att ha sett att vi vände när vi såg honom) så väljer han att följa efter oss upp i backen.
Han håller avståndet ända tills Elox har klämt ur sig en hög och jag står böjd med en påse på ena handen för att plocka upp skiten.
I andra handen har jag kopplet, mina handskar, Elox pipleksak som han alltid ska ha med när vi är ute och går och det är alltså inte så lätt att ha koll på Elox.
DÅ väljer gubben att gå ikapp oss och gå om.
Jag fick slänga allt jag hade i händerna på backen och rycka tag i Elox.
Inte har gubbf-n (ursäkta) vett att ta in sin hund i kort koppel och gå över på andra sidan av cykelbanan heller utan han passerar med sin hund i utsträckt flexikoppel bara 1 meter ifrån oss. Elox blev ju helt tokig.
Jag hade inte heller velat bli störd på toaletten liksom
Alltså det här är ju en person som vet att Elox inte gillar hans hund så varför följa efter oss och sen passera på det sättet när han har ett val. Det kan bara ha varit för att provocera och sånt gillar jag inte.
Nästa gång kanske jag ska råka glömma att låsa kopplet så Elox får "hälsa" på honom och hans hund?
Nää jag är inte så elak. Men just nu har jag god lust...
*muttrar*