• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD

polenta ska det stå... En flicka blev dubbad till "princess of pudding" :) Föräldrarna sitter bredvid och snyftar efter beröm efetr beröm.

• TheD

Det roliga är att i ett föräldrapar är det pappan som gråter varenda gång dottern får beröm och går vidare. Så söta föräldrar. Om ungarna lagar top class mat nu. Vad händer om 10 år???

• TheD

Fast det vill jag inte påstå här. Inte som vissa som tvingar sina barn att vara med i skönhetstävlingar i åldern 13 bara för att mamma gjorde det.

Hur kan en 9-åring göra såser & soppor från grunden när inte jag kan det??? Det är inte så vanligt att man kan det och vad jag har hört så tar det några gånger att få till det.

• Chicita

Aha jag tolkade som att dom satt och snyftade för att dom ville att barnet skulle få beröm. Typ "mitt barn är bättre än ditt"

Ja det är inte så lätt med matlagning från grunden. Speciellt inte nu när det finns så mycket bra halvfabrikat så man kan fuska utan att det direkt märks 

• Nikkita
    TheD skrev 2012-09-21 21:57:56 följande:
    Heeeeeelt otroligt! En pojke:"Jag är 11 år och började laga mat när jag var 9"...meeeen! Det är restaurantmat! Jag är så imponerad :) En flicka gjorde kanin- och svampragu på pilenta-bädd. Ja men godnatt då.
    Åh det har jag också tittat på Glad Är det programmet från Australien?
    Ungarna är så sjukt duktiga & vilka sötnosar!! Verkliga talanger & hur satan fixar de såna avancerade rätter när de knappt hunnit med att leva... 

Som sagt jag blir imponerad av de som ställer upp i vanliga Masterchef, men detta är outstanding Skrattande
  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-09-21 21:15:59 följande:
    Nu jobbar jag hela helgen.
    Vad händer för er andra då? 
    Jag måste in & jobba några timmar i helgen. Datorn på jobb krånglade idag så jag fick inte ut annonssvaren Skrikandes

Sen blir det bara att ta det lugnt, laga lite god mat & återhämta mig. Känner att en förkylning är på G & det har jag inte tid med...
  • TheD
    Nikkita skrev 2012-09-21 22:26:17 följande:
    Åh det har jag också tittat på Glad Är det programmet från Australien?
    Ungarna är så sjukt duktiga & vilka sötnosar!! Verkliga talanger & hur satan fixar de såna avancerade rätter när de knappt hunnit med att leva...

Som sagt jag blir imponerad av de som ställer upp i vanliga Masterchef, men detta är outstanding Skrattande
    Japp, Australien. Finns en dansk version också såg jag nu men jag ska plöja det här först. Det är verkligen hands up - 13 rätt respekt ;)
  • Nikkita

Nu är besiktningen på huset gjord, handpenningen betald & vi får nycklarna den 15:e Solig 
    Nu blir det till att packa i en snabb takt, sen tar jag semester så vi får ordning på allt direkt Glad 
    Ska bli såå skönt att komma från våra grannar. Nu när jag vet att vi ska flytta stör jag mig på minst lilla... 

• daniiel
    Nikkita skrev 2012-10-01 19:15:37 följande:
    Nu är besiktningen på huset gjord, handpenningen betald & vi får nycklarna den 15:e Solig 
    Nu blir det till att packa i en snabb takt, sen tar jag semester så vi får ordning på allt direkt Glad 
    Ska bli såå skönt att komma från våra grannar. Nu när jag vet att vi ska flytta stör jag mig på minst lilla... 
    Grattis, så roligt för er! :D Jag är fruktansvärt avundsjuk, vill också bo i hus och slippa våra otroligt störiga grannar ovanpå. Blähu! Jag hoppas att ni kommer trivas bra :) Är det mycket renovering och sådär?
Svar på tråden BT-Veteraner